Informatii utile

Politica de retur al Produselor comandate de pe site-ul www.libris.ro

Dispozitii generale

In calitate de consumator, Clientul LIBRIS are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare incheiat la distanta, prin returnarea Produselor comandate si fara nicio justificare, in termen de maximum 30 zile calendaristice de la intrarea in posesie a bunurilor comandate. Procedura de retragere din contract va fi detaliata in cadrul sectiunii cu numarul 2 din prezenta Politica - Procedura de retragere din contract.

De asemenea, in situatia in care Produsul prezinta neconformitati, veti avea posibilitatea de a-l returna catre LIBRIS si de a solicita Vanzatorului aducerea acestuia la conformitate, fara plata, prin reparare/ inlocuire/ reducerea corespunzatoare a pretului, dupa caz, luand in considerare si natura produsului ori incetarea contractului privind acest Produs si restituirea contravalorii sale. In cazul in care consumatorul constata deficiente ale Produsului in primele 30 de zile de la achizitia sa, se va dispune direct inlocuirea acestuia.

Dreptul de retur pentru neconformitati va putea fi exercitat daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea bunului.

Orice intentie de retur va fi adusa la cunostinta LIBRIS prin transmiterea unei solicitari in acest sens la adresa de e-mail: contact@libris.ro sau prin transmiterea formularului de retragere, astfel cum acesta este prezentat mai jos.

I. Procedura de retragere din contract. Formular de retragere

In conformitate cu OUG 34/2014, Clientul care detine calitatea de consumator (persoana fizica) are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze bunul comandat, in termen de 30 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv in acest sens.

Clientul trebuie sa returneze produsele fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat decizia de retragere din contract.

LIBRIS va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv costurile livrarii produsului catre Consumator, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care coletul ajunge in depozitul Libris si este verificata conformitatea acestuia sau pana la receptionarea unei dovezi conform careia produsele au fost expediate de Consumator catre Libris.

LIBRIS poate amana rambursarea sumelor pana la momentul receptionarii produselor sau pana la receptionarea unei dovezi conform careia produsele au fost expediate.

Cumparatorul va suporta doar cheltuielile direct legate de returnarea Produselor.

Rambursarea sumei aferente Produselor achizitionate se realizeaza prin aceeasi metoda de plata folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Clientul isi da acordul expres pentru utilizarea unei alte metode. Rambursarea sumei se realizeaza in urma primirii Produselor returnate de catre Client sau a dovezii furnizate de Client de trimitere a Produselor.

Pentru exercitarea dreptului de retragere Consumatorul informeaza LIBRIS cu privire la decizia de a se retrage din contract, utilizand o declaratie neechivoca in acest sens. Formularul de retur poate fi descarcat accesand urmatorul link iar dupa completare, formularul se trimite catre e-mail contact@libris.ro. De asemenea textul formularului de retur poate fi incadrat direct intr-un email, ca si mai jos:

Catre:

LIBRIS S.R.L., cu sediul pe Str. Muresenilor, nr. 14, Brasov, Cod Postal 500030

Nume si prenume:

Telefon:

Adresa de e-mail:

Numar factura:

Numar comanda:

Data comenzii:

Cont bancar pentru returnare contravaloare comanda:

Produs/ Produse returnate:

Motivul returnarii Produsului (optional):

Observatii/ alte comentarii (optional):

Returnarea Produselor se poate efectua prin doua modalitati, in functie de preferintele Clientului. Astfel, pentru retururile efectuate cu Posta Romana, adresa va fi Str. Muresenilor nr. 14, Brasov, Cod Postal 500030, iar pentru retururile prin curier rapid, adresa va fi Str. Zaharia Stancu nr. 21A, langa Hub Fan Curier.

Returul Produselor cumparate va putea avea loc fara invocarea unui motiv in acest sens. Produsele vor fi ambalate corespunator pentru retur si vor fi insotite de toate accesoriile si documentele aferente acestora in original, precum si de o copie a facturii/bonului de achizitie.

Returnarea unui Produs in lipsa accesoriilor sale va duce la diminuarea valorii acestuia, conform celor mentionate mai jos.

Nu se accepta pentru returnare Produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, pete, socuri etc.

In cazul in care se constata ca valoarea acestuia a fost diminuata, Libris va retine suma aferenta acestei diminuari.

Suma aferenta Produsului va fi returnata dupa cum urmeaza:

  • Pentru Comenzile achitate cu card online - prin restituire in contul din care a fost efectuata plata, daca nu se va indica expres in scris un alt cont in care sa se vireze suma supusa restituirii;
  • Pentru Comenzile achitate cu OP/ramburs/Card bancar - prin virament bancar, in contul indicat de catre Cumparator in scris.

In functie de specificul Produselor comercializate pe platforma www.libris.ro, acestea pot fi sigilate. In functie de starea si tipul Produsului returnat, se va decide daca rambursarea poate fi sau nu acceptata.

Toate preturile Bunurilor prezentate pe site, indiferent de specificul acestora, includ TVA si sunt preturi finale.

Diminuarea valorii bunurilor

Cumparatorul va fi tinut responsabil numai pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii acestora. In cazul in care bunul returnat prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa etc., Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii sale.

Daca un Consumator isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, acesta va raspunde pentru eventuala diminuare a valorii Produselor.

Valorea finala a Produsului se stabileste in functie de valoarea componentelor/ elementelor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a Produsului nou si valoarea de revanzare a Produsului folosit, daca aceasta operatiune este posibila. Taxa de diminuare va fi comunicata catre Client la receptionarea si verificarea Produselor.

Produsul returnat trebuie sa fie insotit de certificatul de garantie in original, daca acesta este emis de producator.

Daca Produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, Cumparatorul este tinut sa le returneze si pe acestea din urma, odata cu Produsul. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.

Daca s-au achizitionat mai multe Produse de acelasi fel si se doreste returul tuturor acestor Produse, Consumatorul se va asigura ca doar unul dintre aceste Produse a fost desigilat. Returul celorlalte Produse se accepta doar daca acestea sunt sigilate.

Consumatorul nu isi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Consumator.

Bunuri exceptate de la retur:

  • produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
  • furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
  • furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
  • furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • cardurile cadou, transmise electronic;
  • contractele de furnizare de continut digital (ebooks) care nu este livrat pe un suport material, daca executarea a inceput si, in cazul in care contractul da nastere unei obligatii de plata pentru consumator, in conditiile in care:
    • (i)consumatorul si-a dat acordul prealabil expres pentru inceperea executarii in cursul perioadei de retragere;
    • (ii)consumatorul a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul de retragere in consecinta;
    • (iii)profesionistul a furnizat confirmarea incheierii contractului.

II. Returul Produsul pentru neconformitati

Avand in vedere natura produselor distribuite de catre LIBRIS, garantia se refera in fapt la starea initiala a produselor. Astfel la preluarea unei comenzi in eventualitatea unor erori de tipar (coperti sau continut legate invers, pagini lipsa sau in plus etc.), in cazul pieselor lipsa sau defecte in situatia jocurilor etc, clientul trebuie sa verifice si sa semnaleze catre Libris neconcordantele observate.

Consumatorul isi poate exercita dreptul de retur in cazul in care Produsul prezinta neconformitati daca lipsa de conformitate a acestuia apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea Produsului.

In cazul in care se constata deficiente in primele 30 de zile de la achizitia Produsului, se dispune direct inlocuirea acestuia.

In urma constatarii, Libris va inlocui produsul cu defect cu unul conform sau in lipsa de stoc va returna clientului sumele achitate fara alte taxe si fara costuri suplimentare pentru client.

De asemenea, produsele care ajung in stare neconforma din cauza transportului sau din alte cauze la client vor fi inlocuite in aceleasi conditii.

Clientul va invoca neconformitatile de indata si in orice caz in termen de cel mult 30 de zile de la data constatarii neconformitatii prin infomarea LIBRIS la nr. de telefon de contact/ adresa de e-mail contact@libris.ro / prin completarea formularului disponibil in sectiunea CONTACT .

Dreptul la garantie se pierde in cazul in care:

  • Cumparatorul nu a respectat conditiile de utilizare, intretinere etc.;
  • Produsul a fost pastrat in conditii improprii, expus la conditii nefavorabile sau a fost manipulat defectuos;
  • In caz de deteriorare mecanica provocata prin lovirea Produsului;
  • Produsul a fost modificat sau reparat in prealabil de catre alte persoane decat cele autorizate.

Perioada de timp stabilita pentru inlocuirea Produsului returnat nu poate depasi 15 zile calendaristice de la momentul in care Vanzatorul a fost informat despre neconformitate.

Cumparatorul nu este indreptatit sa solicite incetarea contractului daca lipsa conformitatii este minora.

LIBRIS nu ofera garantie comerciala pentru Produsele comercializate prin intermediul platformei www.libris.ro.

In caz de neconformitate a jocurilor achizitionate de pe site-ul web www.libris.ro, se va proceda la inlocuirea produsului. Daca inlocuirea nu este posibila, cum ar fi, dar fara a se limita la lipsa stocului, Clientului ii vor fi rambursate sumele achitate pentru acel produs.

Responsabilitatea asupra defectiunilor revine in sarcina importatorului/distribuitorului.

Cartile electronice indeplinesc cerintele de conformitate daca:

  • respecta descrierea, cantitatea si calitatea si detine functionalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea si alte caracteristici prevazute in contract;
  • este furnizat impreuna cu toate accesoriile, toate instructiunile, inclusiv de instalare, si cu toate serviciile de asistenta pentru Clienti, conform contractului;
  • corespunde scopului special pentru care consumatorul il solicita, pe care Clientu l-a adus la cunostinta LIBRIS cel tarziu in momentul incheierii contractului si pe care comerciantul l-a acceptat;
  • este furnizat cu actualizari conform dispozitiilor contractului;
  • corespunde scopurilor pentru care s-ar utiliza in mod normal cartile electronice de acelasi tip;
  • respecta cantitatea si detine calitatile si caracteristicile de performanta;
  • daca este cazul, este furnizat impreuna cu orice accesorii si instructiuni pe care Utilizatorul se poate astepta in mod rezonabil sa le primeasca;
  • este in conformitate cu orice versiune de testare sau prezentare a continutului digital sau a serviciului digital pusa la dispozitie deLIBRIS inainte de incheierea contractului.

Clientul are responsabilitatea de a verifica compatibilitatea formatelor electronice disponibile pe libris.ro cu dispozitivul detinut. Cartile in format electronic securizate nu se pot converti in alte formate. Libris nu poate returna, converti sau pune la dispozitia clientului alte formate decat cele achizitonate de catre client si existente pe site in momentul tranzactiei.

Cartile in format digital securizate, in formatele PDF si EPUB, distribuite de catre Libris pot fi accesate doar prin intermediul platformei software ADOBE DIGITAL EDITIONS. Inainte de accesarea cartilor in format digital este OBLIGATORIE autorizarea Adobe Digital Editions cu un cont adobe. In caz contrar cartile accesate chiar si o singura data pe un dispozitiv neautorizat se pot citi EXCLUSIV pe acel dispozitiv. Mai mult, in cazul in care o carte eletronica a fost deschisa cu Adobe Digital Editions neautorizat, iar ulterior se face autorizarea, cartea/cartile descarcate si accesibile inainte de autorizare vor deveni indisponibile. In aceasta situatie, Libris nu va restitui contravaloarea ebook-ului si nici nu va retrimite o alta copie a cartii digitale intr-o varianta la care nu s-a aplicat inca licenta unui utilizator.

Cartile in format digital securizate, in formatele PDF si EPUB, distribuite de catre LIBRIS pot fi accesate doar prin intermediul platformei software ADOBE DIGITAL EDITIONS. Inainte de accesarea cartilor in format digital este OBLIGATORIE autorizarea Adobe Digital Editions cu un cont adobe. In caz contrar cartile accesate chiar si o singura data pe un dispozitiv neautorizat se pot citi EXCLUSIV pe acel dispozitiv. Mai mult, in cazul in care o carte eletronica a fost deschisa cu Adobe Digital Editions neautorizat, iar ulterior se face autorizarea, cartea/cartile descarcate si accesibile inainte de autorizare vor deveni indisponibile. In aceasta situatie, Libris nu va restitui contravaloarea ebook-ului si nici nu va retrimite o alta copie a cartii digitale intr-o varianta la care nu s-a aplicat inca licenta unui utilizator.

III. Informatii necesare pentru retur

Pentru a beneficia de garantia de conformitate a Produselor, Cumparatorulul trebuie sa notifice lipsa de confomitate catre Prestator prin completarea formularului de contact, prin transmiterea solicitarii la adresa de e-mail: contact@libris.ro, sau prin contactarea Vanzatorului la nr. de telefon: 0371 781 781.

Returnarea Produselor se va efectua conform celor de mai jos. Articolele returnate catre Vanzator fara a solicita in prealabil o returnare nu vor fi acceptate.

Produsul va fi trimis la adresa: Str. Muresenilor nr. 14, Brasov, Cod Postal 500030 pentru retururile efectuate cu Posta Romana sau, dupa caz, la adresa Str. Zaharia Stancu nr. 21A, langa Hub Fan Curier, pentru retururile prin curier rapid.

Detalii contact:

Telefon: 0371 781 781

E-mail: contact@libris.ro

Expeditorul raspunde atat cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corespunzatoare a coletelor continand Produsele returnate.

Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze Produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putand fi, dupa caz, constituit din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren etc.

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one