Lucrarea Organizarea gradinitelor din Franta si Belgia in perioada 1931-1933 se incadreaza in siajul tematicii familiei si copilariei din Occident. Subiectul acestei carti si problematicile tratate in continutul acestei opere este este extrem de interesant si relevant totodata pentru revalorificarea istoriei copilariei din Europa inceputului de secol XX.
Franta si Belgia au fost tari care au investit enorm in educatia copiilor prescolari, iar relatia foarte stransa intre decidentii politici, reprezentantii comunelor, institutoare, educatoare si parinti au contribuit esentialmente la formarea si educatia copiilor, model care a fost folosit ca un exemplu de bune practici pentru Romania perioadei interbelice. De aceea, vizita educatoarei Zoe Boerescu in Belgia si Franta – pe fondul unei vizite anterioare a lui B. P. Hasdeu in aceste tari pentru a observa cum functionau gradinitele in secolul al XIX-lea – a constituit liantul cultural intre Romania si tarile mentionate, unde educatia era realizata la standarde superioare.
Este o carte relevanta, interesanta si utila care deschide noi orizonturi de cercetare si realizeaza punti intre diferite segmente, domenii si arii de cercetare stiintifica. Este o carte multi-, trans- si interdisciplinara, ingloband in cuprinsul acesteia elemente de antropologie culturala, sociologie, psihologia copilului si istoria presei, totul fiind armonios metamorfozat intr-o fina maieutica istorica, cu un subiect pe cat de interesant, pe atat de relevant pentru istoriografia romaneasca si straina.