eBook De ce scriem eseuri, interviuri, confesiuni (1960-2013)
De ce scriem, ultimul volum antum al lui Philip Roth, publicat initial in prestigioasa colectie ''Library of America'', cuprinde eseurile, interviurile, reactiile polemice si comentariile critice ale marelui autor american, aparute de-a lungul catorva decenii.
E interesant sa sarjezi asupra propriei persoane, mult mai interesant decat sa castigi. Pentru mine, munca, scrisul in sine, inseamna transformarea nebuniei proprii in nebunia celuilalt. Trebuie sa fii ingrozitor de naiv ca sa nu intelegi ca scriitorul este un actor care pune in scena ceea ce stie cel mai bine - cu atat mai mult atunci cand adopta masca persoanei intai singular. Asta s-ar putea sa fie cea mai buna masca din cate exista pentru al doilea eu. Unii (multi) se prefac mai simpatici decat sunt, iar altii se prefac mai antipatici. Asta n-are nici o importanta. Literatura nu e un concurs de frumusete morala. Forta ei se naste din siguranta si cutezanta cu care intri in pielea personajului - importanta e convingerea ce insufleteste gestul. Cand e vorba de un scriitor, nu trebuie sa te intrebi Ce-l face sa se poarte atat de urat?, ci Ce are de castigat daca isi pune masca asta? - Philiph Roth
Descrierea produsului
De ce scriem, ultimul volum antum al lui Philip Roth, publicat initial in prestigioasa colectie ''Library of America'', cuprinde eseurile, interviurile, reactiile polemice si comentariile critice ale marelui autor american, aparute de-a lungul catorva decenii.
E interesant sa sarjezi asupra propriei persoane, mult mai interesant decat sa castigi. Pentru mine, munca, scrisul in sine, inseamna transformarea nebuniei proprii in nebunia celuilalt. Trebuie sa fii ingrozitor de naiv ca sa nu intelegi ca scriitorul este un actor care pune in scena ceea ce stie cel mai bine - cu atat mai mult atunci cand adopta masca persoanei intai singular. Asta s-ar putea sa fie cea mai buna masca din cate exista pentru al doilea eu. Unii (multi) se prefac mai simpatici decat sunt, iar altii se prefac mai antipatici. Asta n-are nici o importanta. Literatura nu e un concurs de frumusete morala. Forta ei se naste din siguranta si cutezanta cu care intri in pielea personajului - importanta e convingerea ce insufleteste gestul. Cand e vorba de un scriitor, nu trebuie sa te intrebi Ce-l face sa se poarte atat de urat?, ci Ce are de castigat daca isi pune masca asta? - Philiph Roth
Detaliile produsului