Spovedanie la Tanacu si uimitoarea ei poveste

Spovedanie la Tanacu si uimitoarea ei poveste - Tatiana Niculescu

Spovedanie la Tanacu si uimitoarea ei poveste. Cronica unui caz real

In toamna anului 2005, povestea de la Tanacu nu a tinut doar pagina intai a ziarelor din Romania, ci a facut turul mapamondului. Tara noastra reusea din nou sa uimeasca lumea: in secolul 21, intr-o manastire din Moldova, o tanara murise, legata pe o cruce improvizata, in urma unei exorcizari. Cartea Tatianei Niculescu reconstituie in detalii cum se naste o drama cand pe aceeasi scena se intalnesc copii traumatizati afectiv in orfelinatele lui Ceausescu, un preot hirotonit in graba, medici obositi, corupti locali, pedofili occidentali. Ca intr-o tragedie antica, toti cei implicati ii prezinta cititorului bucata lor de adevar si de dreptate. In paginile acestei carti, o scriitoare de prima mana ne pune in fata o Romanie care incearca sa evadeze din eternitatea ei. - Gabriel Liiceanu

Au trecut 15 ani de la prima editie a acestei carti care a devenit ulterior spectacol de teatru aplaudat la New York, Paris si Bucuresti, iar apoi film premiat la Cannes. O regasesc inca proaspata si intensa, autentica si dureroasa in austeritatea ei frusta. Ramane ea actuala pentru mentalitatea neimblanzitei Romanii? Cititorii vor judeca. - Tatiana Niculescu

-5%

PRP: 29.00 Lei

!

27.55Lei

27.55Lei

29.00 Lei

Primesti 27 puncte

3
0
0
0
0

Vizonie Andreea 30/03/2024 09:49
Pornind de la moartea unei tinere într-o mânăstire izolată din Moldova, aparent, în cadrul unor ritualuri religioase controversate, caz dezbătut de mass-media, în stilul consacrat, superficial, căutând audiența, fără conotații empatice, fără nici un fel de respect pentru intimitate, un subiect măcinat , în presă, zile în șir, dar, fără a atinge profunzimile cazului, contextul, starea socială a fetei, slăbiciunile sistemului medical și tarele instituțiilor de protecție socială, calitatea slabă a asistenței acordate copiilor și tinerilor abandonați, absența îndrumării psihologice, slaba pregătire și insuficientul control asupra asistenților maternali, etc. Autoarea acordă atenție întregului context care a dus la acest deznodământ tragic, cartea fiind un studiu de caz, un semnal puternic de alarmă asupra evidenței că nu este un caz izolat, ci poate fi oricând repetabil. Vina fiind împărțită între toți acești factori decidenți. Desigur, preotul și măicuțele au fost desemnați răspunzători de justiție, fără îndoială. Orânduiala seculară, extrem de ermetică, a funcționării mânăstirilor , precum și lipsa de responsabilitate a celor direct implicați, dublată de slaba pregătire în interacțiunea cu persoanele vulnerabile au fost factori catalizatori ce au conlucrat la tragedie.Întreg contextul trebuia luat în seamă,și acesta este marele merit al autoarei, poate pentru a se putea ajunge la evitarea pe viitor a repetării unor asemenea fapte. Din păcate, societatea s-a mulțumit cu explicațiile superficiale, decidenții nu au luat nici un fel de măsuri legislative, instituțiile statului continuă să primească bani degeaba, la fel de nepăsătoare, biserica continuă practicile împământenite de "stat în stat", funcționând după propriile reguli, din păcate pe bani publici...