Simplifica. Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume

De (autor): Richard Koch , Greg Lockwood

0
(0 review-uri)
Simplifica. Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume - Richard Koch, Greg Lockwood
Rasfoieste

Simplifica. Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume

De (autor): Richard Koch , Greg Lockwood

0
(0 review-uri)
Simplifica: Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume

Simplifica: Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume
/ Simplify: How the Best Businesses in the World Succeed de Richard Koch si Greg Lockwood este cartea care iti vorbeste despre cum sa ai succes in afaceri simplificand. Cei doi autori au studiat unele dintre cele mai de succes afaceri din lume din ultimii 100 de ani si au ajuns astfel la concluzia ca aproape toate marile povesti de succes din secolul XX sunt despre simplificare. Ford Motor Company, IKEA, McDonald’s, Apple, Uber, Spotify, Airbnb, Honda, Pepsi-Cola, Southwest Airlines, Amazon, toate sunt companii care au schimbat lumea cu afacerile lor in ultimii ani. Secretul lor? Au avut in frunte mari simplificatori. De la ei, oricine este raspunzator in momentul de fata de soarta unui business, are ceva de invatat.
 
Cartea de fata te va convinge de la inceput pana la sfarsit ca, daca o afacere nu merge, sau nu merge suficient de bine, inseamna ca ceva nu este suficient de simplu in cadrul ei. Tot aici vei gasi metode de a simplifica care sa te ajute sa rezolvi aceasta problema in compania ta. Mai mult decat atat, autorii iti ofera exemple de mari simplificatori si modul cum si-au condus afacerile spre un succes fenomenal folosind una din cele doua metode: reducerea pretului sau simplificarea produsului; iti vor arata cu cifre cat de profitabila poate fi simplificarea, dar si cum sa recunosti simplificatorii de pe piata ta si cum sa ii contracarezi.
 
Richard Koch este autorul bestsellerului The 80/20 Principle (Principiul 80/20), care s-a vandut in peste un milion de exemplare si a fost publicat in 33 de limbi. Este, de asemenea, antreprenor si investitor de succes, finantand de-a lungul timpului companii precum Filofax, Plymouth Gin, Belgo si Betfair. In trecut, a fost unul dintre partenerii Bain & Company si cofondator al LEK Consulting. Este autorul a peste 20 de carti de nonfictiune foarte apreciate. Locuieste in Gibraltar.
 
Greg Lockwood este unul dintre fondatorii Piton Capital, o societate cu capital de risc cu sediul in Londra care investeste in afacerile de retele infrastructurale. A obtinut diploma de master in management la Facultatea de Management Kellogg si, impreuna cu Richard Koch, este coautorul cartii Superconnect.
 
Dar iata mai exact despre ce este vorba in fiecare sectiune a cartii:
 
Partea I: Mari simplificatori
Si pentru ca, indiferent despre ce este vorba, cel mai bine intelegem si retinem din exemple, cei doi autori ne prezinta aici 12 cazuri de simplificari de succes.
 
Este vorba despre povestile de succes ale lui:
Henry Ford - Omul care a democratizat calatoriile prin simplificarea proiectarii automobilelor, scaderea pretului si simplificarea modului de folosire si de intretinere. El a creat astfel o noua piata pentru producatorii de autoturisme.
Ingvar Kamprad - Miliardarul care mergea cu autobuzul si care a simplificat la maximum afacerile cu mobilier, reconstruind treptat intreaga industrie a mobilei. Tot aici vei afla o reteta a la IKEA pentru a-ti seduce clientii, dar si o lista foarte punctuala cu punctele cheie ale succesului IKEA.
Dick si Mac McDonald si Ray Kroc – si povestea succesului incredibil pe care il au restaurantele McDonald’s. Afla de unde a pornit si cum a ajuns McDonald’s ceea ce ste astazi datorita simplificarii!
Steve Jobs – si povestea revolutiei declansate de el prin transformarea calculatoarelor in obiecte accesibile pentru marea masa. O revolutie care a facut ca in 2016 (anul aparitiei acestei carti) Apple sa valoreze 742 de miliarde de dolari.
Bruce Henderson si Bill Bain – cei care au transformat Boston Consulting Group si Bain & Company in unele dintre cele mai prestigioase firme in consultanta din lume, simplificand nu numai „produsul” de consultanta, ci si intregul proces pe care il presupune consultanta.
Travis Kalanick si Garrett Camp – care au simplificat serviciul de taximetrie transformandu-l in Uber - un brand care a ajuns sa valoreze in 2015 peste 70 de miliarde de dolari.
Tot aici vei descoperi si povestile de succes ale Easy-Taxi inventat de Fratii Samwer, Spotify, creatia lui Daniel Ek sau Airbnb creat de Joe Gebbia.
Geoffrey de Havilland care a simplificat modul de folosire si construire a unui bombardier creand „Mosquito” – un avion care s-a bucurat de un succes imens.
Allen Lane si povestea editurii Penguin  care a lansat un nou sistem de afaceri in domeniul editorial ce presupune un pret mai scazut al cartilor si o piata de desfacere mult mai mare.
 
Partea a II-a: Cum sa simplifici
 
Cu ajutorul testului de 25 de intrebari din aceasta sectiune a cartii vei reusi sa te decizi care dintre cele doua strategii de simplificare este mai potrivita pentru tine si pentru afacerea ta: simplificarea in vederea reducerii pretului sau simplificarea pentru a imbunatati produsul sau serviciul. Cei doi autori iti furnizeaza aici si cate un model pentru fiecare tip, astfel incat totul sa fie cat se poate de clar.
 
In aceasta sectiune vei putea citi despre:
Kihachiro Kawashima si cum a cucerit el piata americana cu micutele motociclete Honda.
Charles Guth si strategia sa pentru a creste vanzarile companiei Pepsi-Cola.
Alfred Sloan si provocarea de a gasi o modalitate prin care General Motors sa depaseasca vanzarile Ford.
Un scurt rezumat al celor mai eficiente solutii pentru a simplifica te va ajuta sa iti fixezi ideile principale pe care trebuie sa le retii in vederea aplicarii acestora in afacerea ta.
 
In plus vei afla aici modalitati concrete de a realiza:
Simplificarea produsului.
De a simplifica pentru a reduce pretul. In acest sens, considera autorii, sunt necesari trei pasi: reproiectarea produsului, reproiectarea sistemului de afaceri si cresterea vanzarilor. Fiecare dintre acesti pasi va fi detaliat, astfel incat sa intelegi foarte clar ce si cum trebuie sa faci.
 
Partea a III-a: „Salvam dinozaurii?”
 
Simplificatorii reprezinta o amenintare la adresa liderilor de piata consacrati, de aceea autorii vorbesc aici despre modul in care firmele aflate in frunte pot ramane in top. 
 
Liderii vor afla de aici:
Care sunt semnalele de alarma la care ar trebui sa fie atenti;
Care sunt punctele slabe ale firmelor puternice si cum ar putea fi evitate;
Cum pot simplifica liderii de piata fara sa sufere.
Cum sa contracarezi un simplificator de produse;
Cum sa contracarezi un simplificator care imbunatateste produsul sau serviciul;
Cum sa contracarezi un simplificator care reduce pretul si unul care imbunatateste produsul.
 
Informatia din acest capitol este foarte practica si foarte explicita in acelasi timp, fiind insotita de exemple cat se poate de reale din lumea business-ului.
 
Partea a IV-a: Recompensele simplificarii
 
Aceasta sectiune a cartii reprezinta o analiza obiectiva a avantajelor financiare pe care simplificatorii le pot obtine in domeniul lor. Firma de consultanta strategica OC&C a selectat si a analizat in acest sens douasprezece cazuri, cate sase din fiecare tip de simplificare: simplificatorii de preturi, respectiv de produse. Apoi, cei doi autori au explicat de ce aceste companii au avut un asemenea succes si felul in care studiile de caz seamana sau difera intre ele.
 
In ceea ce priveste avantajele obtinute de simplificatorii de preturi, autorii folosesc studiile de caz ale companiilor: 
 
Ford - Preturile Ford au scazut cu 76% intre anii 1906 si 1920. Veniturile companiei au crescut in schimb, ajungand de la circa 2,4 milioane de dolari in 1906 la 359 de milioane de dolari in 1920 – o crestere de 150 de ori.
McDonald’s - In anul 1948, fratii McDonald ofereau hamburgeri de calitate la jumatate din pretul competitorilor – cincisprezece centi, in loc de treizeci. Valorea afacerii in 1948 a fost astfel de 237.000 de dolari. Treisprezece ani mai tarziu, consortiul lui Ray Kroc a cumparat intreaga afacere cu 2,7 milioane de dolari, valoarea McDonald’s crescand deci de 11,4 ori in perioada 1948-1961. In 2015, valoarea companiei era de 93 de miliarde de dolari, crescand de 34.627 de ori din 1961, adica o rata anuala compusa de crestere de 21%.
Southwest Airlines - In 1971, cand Southwest Airlines  a scazut semnificativ pretul biletelor fata de celelalte companii aeriene, valoarea companiei era de  doar 6,5 milioane de dolari. Opt ani mai tarziu, compania era evaluata la 61,9 milioane de dolari.
IKEA - De la infiintarea ei, in 1958 si pana in anul 1974, expansiunea IKEA in Scandinavia a dus la o crestere de 56 de ori atat a profiturilor, cat si a valorii de piata. In 2014 IKEA a avut un profit de 29,3 miliarde de euro, adica de 173 de ori mai mare decat in 1974, cand compania a inceput sa cucereasca lumea producatorilor de mobila.
Charles Schwab – In 1975 Charles Schwab a taiat preturile de brokeraj cu 80%. Valoarea Charles Schwab a inregistrat o crestere impresionanta – pana in 2015 a crescut de la numai 100.000 de dolari la 43,5 miliarde de dolari – o majorare de 435.471 de ori, echivaland cu o crestere medie anuala compusa de 38%.
Honda – Introducerea modelului mult mai ieftin Supercub pe piata americana a motocicletelor a dus la o crestere a valorii de piata de 377 de ori intre 1959 si 2015, comparativ cu o crestere de „numai” 33 de ori a competitorului ei principal, Harley-Davidson.
 
Iata mai jos si sase exemple care vorbesc de la sine despre avantajele cu care vine la pachet simplificarea produselor:
 
Amazon – Este simplificatoare de produse deoarece a facut cumpararea cartilor (si apoi realizarea cumparaturilor, in general) mult mai usoara. Profiturile companiei au crescut de 176.000 de ori intre anii 1997 si 2014, ceea ce inseamna ca s-au majorat cu peste 100% in fiecare an (o rata anuala compusa de crestere de 104%). Mai mult, valoarea de piata a companiei Amazon s-a multiplicat de peste 55.000 de ori in perioada 1995-2015 – o rata de crestere uluitoare de 73%.
Google - Lansat in anul 1998, Google era mult mai usor si mai rapid de folosit fata de toate celelalte motoare de cautare, prin urmare a infrant repede liderul de piata, AltaVista. Valoarea Google a crescut si ea rapid, ajungand la aproape 200 de miliarde de dolari in anul 2015, ceea ce inseamna ca valoarea Google a crescut de aproape doua milioane de ori intre 1998 si 2015.
Apple – Succesul de care s-a bucurat iPod-ul in perioada 2001 – 2007 i-a adus companiei Apple o crestere colosala. In numai sase ani, profiturile totale ale companiei Apple au crescut de 4,5 ori, iar valoarea ei de piata a explodat de la 7,6 miliarde de dolari la 167 de miliarde.
ARM (Advanced RISC Machines) - ARM este un simplificator care proiecteaza produse – in special cipuri semiconductoare mai usoare si cu o putere mai mica – pentru a oferi apoi licenta producatorilor de telefoane mobile si de tablete. Valoarea de piata a companiei ARM era cu putin peste un miliard de dolari in1998. Pana in 2015, a crescut de 19 ori – la 19.773 miliarde –, o rata de crestere anuala de 20%.
Tetra Pak – Datorita ambalajelor ei inivative, intre 1951 si 2014, Tetra Pak si-a crescut valoarea comerciala de peste 2.800 de ori, ceea ce inseamna ca a avut o rata anuala compusa de crestere de peste 13%.
Boston Consulting Group (BCG) - BCG a redefinit industria consultantei inventand un nou produs dominant pe care fondatorul Bruce Henderson l-a numit „consultanta strategica”. Aceasta a dus la multiplicarea valorii companiei de 28.528 de ori.
 
Tot aici vei afla cateva strategii opuse simplificarii si cat sunt ele de profitabile din punctul de vedere al celor doi autori.
 
In final, cei doi autori iti ofera o serie de resurse suplimentare utile pentru antreprenori si directori executivi care te vor ajuta sa simplifici, sa recunosti noile companii simplificatoare, sa contracarezi simplificarea noilor companii si care iti vor facilita totodata accesul pe forumuri unde vei intalni alte companii interesate de simplificare.
 
Si daca inca mai stai pe ganduri inca daca merita sau nu sa dai o sansa simplificarii, gandeste-te la asta:
Bucuria si justificarea simplificarii constau in faptul ca antreprenorii, impreuna cu echipa lor, pot evita fortele pietei si se pot imbogati, dar mai stiu, de asemenea, ca ceea ce fac reprezinta un lucru bun si pentru restul societatii.
Cum va schimba smartphone-ul de 50 de dolari viata locuitorilor din Africa? Cum va reusi inteligenta artificiala sa schimbe viata tuturor si, in special, viata copiilor nostri? Cum va reusi calculatorul cuantic sau urmatorul progres in materie de Internet sa avanseze intr-un mod pe care nu-l credeam vreodata posibil?
Indiferent de ceea ce ne va aduce viitorul, poti fi sigur ca simplificatorii vor fi cei care vor oferi o schimbare prielnica intr-un mod placut, avantajos si captivant.
Citeste mai mult

-20%

PRP: 49.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

39.20Lei

39.20Lei

49.00 Lei

Primesti 39 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Simplifica: Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume

Simplifica: Cum au succes cele mai profitabile afaceri din lume
/ Simplify: How the Best Businesses in the World Succeed de Richard Koch si Greg Lockwood este cartea care iti vorbeste despre cum sa ai succes in afaceri simplificand. Cei doi autori au studiat unele dintre cele mai de succes afaceri din lume din ultimii 100 de ani si au ajuns astfel la concluzia ca aproape toate marile povesti de succes din secolul XX sunt despre simplificare. Ford Motor Company, IKEA, McDonald’s, Apple, Uber, Spotify, Airbnb, Honda, Pepsi-Cola, Southwest Airlines, Amazon, toate sunt companii care au schimbat lumea cu afacerile lor in ultimii ani. Secretul lor? Au avut in frunte mari simplificatori. De la ei, oricine este raspunzator in momentul de fata de soarta unui business, are ceva de invatat.
 
Cartea de fata te va convinge de la inceput pana la sfarsit ca, daca o afacere nu merge, sau nu merge suficient de bine, inseamna ca ceva nu este suficient de simplu in cadrul ei. Tot aici vei gasi metode de a simplifica care sa te ajute sa rezolvi aceasta problema in compania ta. Mai mult decat atat, autorii iti ofera exemple de mari simplificatori si modul cum si-au condus afacerile spre un succes fenomenal folosind una din cele doua metode: reducerea pretului sau simplificarea produsului; iti vor arata cu cifre cat de profitabila poate fi simplificarea, dar si cum sa recunosti simplificatorii de pe piata ta si cum sa ii contracarezi.
 
Richard Koch este autorul bestsellerului The 80/20 Principle (Principiul 80/20), care s-a vandut in peste un milion de exemplare si a fost publicat in 33 de limbi. Este, de asemenea, antreprenor si investitor de succes, finantand de-a lungul timpului companii precum Filofax, Plymouth Gin, Belgo si Betfair. In trecut, a fost unul dintre partenerii Bain & Company si cofondator al LEK Consulting. Este autorul a peste 20 de carti de nonfictiune foarte apreciate. Locuieste in Gibraltar.
 
Greg Lockwood este unul dintre fondatorii Piton Capital, o societate cu capital de risc cu sediul in Londra care investeste in afacerile de retele infrastructurale. A obtinut diploma de master in management la Facultatea de Management Kellogg si, impreuna cu Richard Koch, este coautorul cartii Superconnect.
 
Dar iata mai exact despre ce este vorba in fiecare sectiune a cartii:
 
Partea I: Mari simplificatori
Si pentru ca, indiferent despre ce este vorba, cel mai bine intelegem si retinem din exemple, cei doi autori ne prezinta aici 12 cazuri de simplificari de succes.
 
Este vorba despre povestile de succes ale lui:
Henry Ford - Omul care a democratizat calatoriile prin simplificarea proiectarii automobilelor, scaderea pretului si simplificarea modului de folosire si de intretinere. El a creat astfel o noua piata pentru producatorii de autoturisme.
Ingvar Kamprad - Miliardarul care mergea cu autobuzul si care a simplificat la maximum afacerile cu mobilier, reconstruind treptat intreaga industrie a mobilei. Tot aici vei afla o reteta a la IKEA pentru a-ti seduce clientii, dar si o lista foarte punctuala cu punctele cheie ale succesului IKEA.
Dick si Mac McDonald si Ray Kroc – si povestea succesului incredibil pe care il au restaurantele McDonald’s. Afla de unde a pornit si cum a ajuns McDonald’s ceea ce ste astazi datorita simplificarii!
Steve Jobs – si povestea revolutiei declansate de el prin transformarea calculatoarelor in obiecte accesibile pentru marea masa. O revolutie care a facut ca in 2016 (anul aparitiei acestei carti) Apple sa valoreze 742 de miliarde de dolari.
Bruce Henderson si Bill Bain – cei care au transformat Boston Consulting Group si Bain & Company in unele dintre cele mai prestigioase firme in consultanta din lume, simplificand nu numai „produsul” de consultanta, ci si intregul proces pe care il presupune consultanta.
Travis Kalanick si Garrett Camp – care au simplificat serviciul de taximetrie transformandu-l in Uber - un brand care a ajuns sa valoreze in 2015 peste 70 de miliarde de dolari.
Tot aici vei descoperi si povestile de succes ale Easy-Taxi inventat de Fratii Samwer, Spotify, creatia lui Daniel Ek sau Airbnb creat de Joe Gebbia.
Geoffrey de Havilland care a simplificat modul de folosire si construire a unui bombardier creand „Mosquito” – un avion care s-a bucurat de un succes imens.
Allen Lane si povestea editurii Penguin  care a lansat un nou sistem de afaceri in domeniul editorial ce presupune un pret mai scazut al cartilor si o piata de desfacere mult mai mare.
 
Partea a II-a: Cum sa simplifici
 
Cu ajutorul testului de 25 de intrebari din aceasta sectiune a cartii vei reusi sa te decizi care dintre cele doua strategii de simplificare este mai potrivita pentru tine si pentru afacerea ta: simplificarea in vederea reducerii pretului sau simplificarea pentru a imbunatati produsul sau serviciul. Cei doi autori iti furnizeaza aici si cate un model pentru fiecare tip, astfel incat totul sa fie cat se poate de clar.
 
In aceasta sectiune vei putea citi despre:
Kihachiro Kawashima si cum a cucerit el piata americana cu micutele motociclete Honda.
Charles Guth si strategia sa pentru a creste vanzarile companiei Pepsi-Cola.
Alfred Sloan si provocarea de a gasi o modalitate prin care General Motors sa depaseasca vanzarile Ford.
Un scurt rezumat al celor mai eficiente solutii pentru a simplifica te va ajuta sa iti fixezi ideile principale pe care trebuie sa le retii in vederea aplicarii acestora in afacerea ta.
 
In plus vei afla aici modalitati concrete de a realiza:
Simplificarea produsului.
De a simplifica pentru a reduce pretul. In acest sens, considera autorii, sunt necesari trei pasi: reproiectarea produsului, reproiectarea sistemului de afaceri si cresterea vanzarilor. Fiecare dintre acesti pasi va fi detaliat, astfel incat sa intelegi foarte clar ce si cum trebuie sa faci.
 
Partea a III-a: „Salvam dinozaurii?”
 
Simplificatorii reprezinta o amenintare la adresa liderilor de piata consacrati, de aceea autorii vorbesc aici despre modul in care firmele aflate in frunte pot ramane in top. 
 
Liderii vor afla de aici:
Care sunt semnalele de alarma la care ar trebui sa fie atenti;
Care sunt punctele slabe ale firmelor puternice si cum ar putea fi evitate;
Cum pot simplifica liderii de piata fara sa sufere.
Cum sa contracarezi un simplificator de produse;
Cum sa contracarezi un simplificator care imbunatateste produsul sau serviciul;
Cum sa contracarezi un simplificator care reduce pretul si unul care imbunatateste produsul.
 
Informatia din acest capitol este foarte practica si foarte explicita in acelasi timp, fiind insotita de exemple cat se poate de reale din lumea business-ului.
 
Partea a IV-a: Recompensele simplificarii
 
Aceasta sectiune a cartii reprezinta o analiza obiectiva a avantajelor financiare pe care simplificatorii le pot obtine in domeniul lor. Firma de consultanta strategica OC&C a selectat si a analizat in acest sens douasprezece cazuri, cate sase din fiecare tip de simplificare: simplificatorii de preturi, respectiv de produse. Apoi, cei doi autori au explicat de ce aceste companii au avut un asemenea succes si felul in care studiile de caz seamana sau difera intre ele.
 
In ceea ce priveste avantajele obtinute de simplificatorii de preturi, autorii folosesc studiile de caz ale companiilor: 
 
Ford - Preturile Ford au scazut cu 76% intre anii 1906 si 1920. Veniturile companiei au crescut in schimb, ajungand de la circa 2,4 milioane de dolari in 1906 la 359 de milioane de dolari in 1920 – o crestere de 150 de ori.
McDonald’s - In anul 1948, fratii McDonald ofereau hamburgeri de calitate la jumatate din pretul competitorilor – cincisprezece centi, in loc de treizeci. Valorea afacerii in 1948 a fost astfel de 237.000 de dolari. Treisprezece ani mai tarziu, consortiul lui Ray Kroc a cumparat intreaga afacere cu 2,7 milioane de dolari, valoarea McDonald’s crescand deci de 11,4 ori in perioada 1948-1961. In 2015, valoarea companiei era de 93 de miliarde de dolari, crescand de 34.627 de ori din 1961, adica o rata anuala compusa de crestere de 21%.
Southwest Airlines - In 1971, cand Southwest Airlines  a scazut semnificativ pretul biletelor fata de celelalte companii aeriene, valoarea companiei era de  doar 6,5 milioane de dolari. Opt ani mai tarziu, compania era evaluata la 61,9 milioane de dolari.
IKEA - De la infiintarea ei, in 1958 si pana in anul 1974, expansiunea IKEA in Scandinavia a dus la o crestere de 56 de ori atat a profiturilor, cat si a valorii de piata. In 2014 IKEA a avut un profit de 29,3 miliarde de euro, adica de 173 de ori mai mare decat in 1974, cand compania a inceput sa cucereasca lumea producatorilor de mobila.
Charles Schwab – In 1975 Charles Schwab a taiat preturile de brokeraj cu 80%. Valoarea Charles Schwab a inregistrat o crestere impresionanta – pana in 2015 a crescut de la numai 100.000 de dolari la 43,5 miliarde de dolari – o majorare de 435.471 de ori, echivaland cu o crestere medie anuala compusa de 38%.
Honda – Introducerea modelului mult mai ieftin Supercub pe piata americana a motocicletelor a dus la o crestere a valorii de piata de 377 de ori intre 1959 si 2015, comparativ cu o crestere de „numai” 33 de ori a competitorului ei principal, Harley-Davidson.
 
Iata mai jos si sase exemple care vorbesc de la sine despre avantajele cu care vine la pachet simplificarea produselor:
 
Amazon – Este simplificatoare de produse deoarece a facut cumpararea cartilor (si apoi realizarea cumparaturilor, in general) mult mai usoara. Profiturile companiei au crescut de 176.000 de ori intre anii 1997 si 2014, ceea ce inseamna ca s-au majorat cu peste 100% in fiecare an (o rata anuala compusa de crestere de 104%). Mai mult, valoarea de piata a companiei Amazon s-a multiplicat de peste 55.000 de ori in perioada 1995-2015 – o rata de crestere uluitoare de 73%.
Google - Lansat in anul 1998, Google era mult mai usor si mai rapid de folosit fata de toate celelalte motoare de cautare, prin urmare a infrant repede liderul de piata, AltaVista. Valoarea Google a crescut si ea rapid, ajungand la aproape 200 de miliarde de dolari in anul 2015, ceea ce inseamna ca valoarea Google a crescut de aproape doua milioane de ori intre 1998 si 2015.
Apple – Succesul de care s-a bucurat iPod-ul in perioada 2001 – 2007 i-a adus companiei Apple o crestere colosala. In numai sase ani, profiturile totale ale companiei Apple au crescut de 4,5 ori, iar valoarea ei de piata a explodat de la 7,6 miliarde de dolari la 167 de miliarde.
ARM (Advanced RISC Machines) - ARM este un simplificator care proiecteaza produse – in special cipuri semiconductoare mai usoare si cu o putere mai mica – pentru a oferi apoi licenta producatorilor de telefoane mobile si de tablete. Valoarea de piata a companiei ARM era cu putin peste un miliard de dolari in1998. Pana in 2015, a crescut de 19 ori – la 19.773 miliarde –, o rata de crestere anuala de 20%.
Tetra Pak – Datorita ambalajelor ei inivative, intre 1951 si 2014, Tetra Pak si-a crescut valoarea comerciala de peste 2.800 de ori, ceea ce inseamna ca a avut o rata anuala compusa de crestere de peste 13%.
Boston Consulting Group (BCG) - BCG a redefinit industria consultantei inventand un nou produs dominant pe care fondatorul Bruce Henderson l-a numit „consultanta strategica”. Aceasta a dus la multiplicarea valorii companiei de 28.528 de ori.
 
Tot aici vei afla cateva strategii opuse simplificarii si cat sunt ele de profitabile din punctul de vedere al celor doi autori.
 
In final, cei doi autori iti ofera o serie de resurse suplimentare utile pentru antreprenori si directori executivi care te vor ajuta sa simplifici, sa recunosti noile companii simplificatoare, sa contracarezi simplificarea noilor companii si care iti vor facilita totodata accesul pe forumuri unde vei intalni alte companii interesate de simplificare.
 
Si daca inca mai stai pe ganduri inca daca merita sau nu sa dai o sansa simplificarii, gandeste-te la asta:
Bucuria si justificarea simplificarii constau in faptul ca antreprenorii, impreuna cu echipa lor, pot evita fortele pietei si se pot imbogati, dar mai stiu, de asemenea, ca ceea ce fac reprezinta un lucru bun si pentru restul societatii.
Cum va schimba smartphone-ul de 50 de dolari viata locuitorilor din Africa? Cum va reusi inteligenta artificiala sa schimbe viata tuturor si, in special, viata copiilor nostri? Cum va reusi calculatorul cuantic sau urmatorul progres in materie de Internet sa avanseze intr-un mod pe care nu-l credeam vreodata posibil?
Indiferent de ceea ce ne va aduce viitorul, poti fi sigur ca simplificatorii vor fi cei care vor oferi o schimbare prielnica intr-un mod placut, avantajos si captivant.
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one