Romanul romanesc si morfologia puterii
La inceput a fost Puterea!, spune Faust, in camera lui de studiu, corectand de mai multe ori textul biblic si inlocuind, pe rand, Cuvantul cu Sensul (sau Rostul, Talcul), cu Puterea si cu Fapta. Este izbitor ca in Romanul romanesc si morfologia puterii, asemenea personajului goethean, Florin Oprescu leaga Puterea de cuvant, de sens si de fapte. Nu trebuie neglijata majuscula. Este, la urma urmei, un semn simbolic al puterii insesi, iar in cazul de fata transforma Puterea in personaj principal al cartii. - Ioana Parvulescu (Bucuresti)
Metoda analizei discursive folosita de Florin Oprescu explica, mai ales in cazul romanesc, care este miza atunci cand vorbim despre productia si receptia artistica, formarea canonului national sau rolul criticii literare. In functie de schimbarile relatiilor istorice de putere, sunt analizate constructe narative care sunt normative, subversive sau care transgreseaza regulile. - Christina Vogel (Zurich)
Din Cuprins:
◊ Critica ideilor despre Putere
◊ Puterea activa a Subiectului
◊ Puterea reflexiva a Subiectului
◊ Pasivizarea Subiectului in fata puterii Istoriei
◊ Impersonalizarea puterii in romanul contemporan
Descrierea produsului
La inceput a fost Puterea!, spune Faust, in camera lui de studiu, corectand de mai multe ori textul biblic si inlocuind, pe rand, Cuvantul cu Sensul (sau Rostul, Talcul), cu Puterea si cu Fapta. Este izbitor ca in Romanul romanesc si morfologia puterii, asemenea personajului goethean, Florin Oprescu leaga Puterea de cuvant, de sens si de fapte. Nu trebuie neglijata majuscula. Este, la urma urmei, un semn simbolic al puterii insesi, iar in cazul de fata transforma Puterea in personaj principal al cartii. - Ioana Parvulescu (Bucuresti)
Metoda analizei discursive folosita de Florin Oprescu explica, mai ales in cazul romanesc, care este miza atunci cand vorbim despre productia si receptia artistica, formarea canonului national sau rolul criticii literare. In functie de schimbarile relatiilor istorice de putere, sunt analizate constructe narative care sunt normative, subversive sau care transgreseaza regulile. - Christina Vogel (Zurich)
Din Cuprins:
◊ Critica ideilor despre Putere
◊ Puterea activa a Subiectului
◊ Puterea reflexiva a Subiectului
◊ Pasivizarea Subiectului in fata puterii Istoriei
◊ Impersonalizarea puterii in romanul contemporan
Detaliile produsului