Prefata de Constantin Cucos
 
Asigurarea unui nivel de educatie uniform pentru elevi cu  coeficienti de inteligenta, personalitati si medii de provenienta  diferite reprezinta una dintre provocarile cu care se confrunta  invatamintul romanesc. Studiile reunite in volum ofera o imagine de  ansamblu a sistemului educational, precum si solutii pentru buna  functionare a acestuia. De la conceptul de sine academic, motivatie si  autodeterminare pina la relatia elev-profesor si utilizarea noilor  tehnologii, autorii isi prezinta argumentele si recomandarile pe baza  celor mai importante cercetari efectuate la nivel mondial. Propunind o  abordare moderna si teme actuale, lucrarea este o sursa de informatii  utile atit pentru studentii care se pregatesc pentru o cariera didactica  si pentru profesorii din invatamintul preuniversitar si academic, cit  si pentru decidentii educationali.
 
Din cuprins:
Reprezentarile sociale si cimpul educatiei • Emotia si cognitia in  scoala • Perspective interculturale asupra invatarii • Succesul si  esecul in educatie • Agresivitatea in mediul scolar • Fenomenul  „favoritul profesorului” • Comunicarea nonverbala in clasa • Influenta  sociala si mizele ei in mediul scolar • Cooperarea si competitia in  clasa • Omogenitate si eterogenitate in alcatuirea claselor • Telefonul  mobil, copiii si scoala • Trainingul intercultural in psihologia scolara