Parfumuri de legenda

Parfumuri de legenda - Anne Davis, Bertrand Meyer-Stabley
Rasfoieste

Parfumuri de legenda

Fragrance-cult,  efluvii mitice  si opere de arta lichida
 
Guerlain, Hermes, Caron, Roger & Gallet, Chanel, Dior, Madame Carven, Jean Paul Gaultier, Jeanne Lanvin, Nina Ricci, Marcel Rochas, Yves Saint Laurent, Hubert de Givenchy, Elsa Schiaparelli.
 
De la Miss Dior si Chanel Nᵒ 5 la Opium, de la Arpege la Joy, Caleche si L’Interdit, de la L’Air du Temps, Aqua Allegoria si Ma Griffe la Shalimar si Shocking, fiecare parfum celebru cu istoria lui secreta si pasionanta.
 
Cu pachetul asta de vanilie eu n-as fi fost capabil sa creez decat o Creme Anglaise, pe cand Jacques Guerlain a creat Shalimar! - ERNEST BEAUX, creatorul eternului No 5 al casei Chanel
 
Jurnalist reputat al revistei „Elle”, Bertrand Meyer-Stabley, autorul volumelor 12 creatoare care au schimbat istoria si 12 creatori care au schimbat istoria, e pasionat de celebritati si de modul lor de a se integra, memorabil si distinct, in cotidian.
 
A lucrat pentru printesa Margaret a Marii Britanii, a scris despre Elton John, Coco Chanel, Rudolf Nureyev, Gala Dali, James Dean si multi altii. Dincolo de pasiunea documentarii minutioase a parcursului bibliografic al unor personaje care amprenteaza puternic istoria sociala, Bertrand Meyer-Stabley a editat cu succes unele dintre cele mai provocatoare texte ale lui Jean Cocteau. 
In prezent locuieste la Nisa si colaboreaza cu nu­meroase publicatii franceze si straine.
 
Editor, apoi jurnalista la revista „Elle”, Anne Davis lucreaza in domeniul modei, al frumusetii si al sanatatii de douazeci si cinci de ani. A publicat multe volume cu subiecte din sfera sanatatii.
 
     Fragment din volum:
 
    „Notele de varf ale lui Numero 5 sunt cele de ylang-ylang si de neroli; notele de mijloc sunt cele de trandafir si de iasomie; iar notele de baza sunt cele de santal de Mysore si cele de vetiver Bourbon. Asadar, pentru prima data, Ernest Beaux utilizeaza un numar important de aldehide, care imprima aromelor o mare capacitate de difuziune. De fapt, secretul lui Numero 5 rezida tocmai in maniera in care parfumierul a folosit aldehidele. Care au ajuns sa faca parte integranta din parfumurile moderne. Pentru Jacques Polge, „nasul" Chanel pana in 2015, adaugarea de aldehide este echivalenta cu „a adauga cateva picaturi de suc de lamaie proaspat pe capsuni, ca sa le potentezi gustul". 
    Chanel, pentru care continutul e mult mai important decat continatorul, foloseste drept sursa de inspiratie pentru recipient flaconul de voiaj dintr-o trusa de toaleta barbateasca. Asa se naste sticluta patrata, cu eticheta alba, pe care sunt inscrise litere negre — simbolul simplitatii si al sobrietatii. Ca sa-si lanseze parfumul, Coco incepe prin a le oferi sticlute prietenelor, facandu-le sa creada ca e vorba despre un efluviu pe care l-a descoperit din intamplare si pe care nu are nici cea mai mica intentie sa-l comercializeze. In boutique-ul de la numarul 31, de pe Rue Cambon, vanzatoarele le parfumeaza pe cliente, care, seduse, doresc sa cumpere produsul. Cu un suras in coltul gurii, Coco le raspunde: „Dar eu nu vand parfum!"
    Ii cere insa lui Beaux sa mareasca productia si incepe sa comercializeze parfumul, dar numai in randul clientelor din magazinele ei din Paris, din Deauville si din Biarritz. In acest timp insa, Beaux are probleme. Flacoanele nu se inchid cum trebuie si curg. De asemenea, se sparg. E necesar sa se treaca la realizarea de sticlute prin metode mai putin artizanale. Astfel, in 1924, creatoarea de moda fondeaza Societatea de Parfumuri Chanel, impreuna cu proprietarii parfumurilor Bourjois, fratii Pierre si Paul Wertheimer. Ernest Beaux e numit director tehnic.
    Chanel este intaia adepta a lui Numero 5. Toata viata nu va folosi decat propriile parfumuri, „ca sa le testez", dar acesta ramane preferatul ei. „Taioarele ii erau impregnate cu el si-si imbiba inclusiv lenjeria cu parfum, inainte sa se imbrace. Il folosea si ca parfum de interior, vaporizandu-l pe perdele si pe lemnele din semineu. Aud si azi zgomotul infricosator care rasuna atunci cand (Coco) arunca o cantitate mare de parfum pe cate o lopata incinsa pana la rosu in foc. Cand intrai in apartamentul ei, parfumul te invaluia ca o obsesie", povesteste Gabrielle Palasse-Labrunie, fiica lui Andre, unica descendenta a lui Coco, in cartea Chanel Intime.
    Succesul lui Numero 5 o imbogateste pe creatoarea de moda, care isi permite acum sa se instaleze intr-un palat aflat la numarul 29, pe Rue du Faubourg Saint-Honore. Chanel a intors definitiv pagina, dupa pierderea lui Boy si a celor doua surori. In spatiul acesta somptuos ii primeste pe toti artistii cu care ii face cunostinta Misia Sert. Da multe petreceri, dintre care una deosebit de reusita, in onoarea lui Serge Diaghilev, a carui trupa, Les Ballets Russes, o finanteaza, pentru ca acesta sa-si poata monta opera „Le Sacre du Printemps" (Ritualul primaverii"). Coco ii cere doar o discretie absoluta, pentru ca doreste sa-si pastreze anonimatul in materie de actiuni de mecenat.”
Citeste mai mult

49.90Lei

49.90Lei

Primesti 49 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Fragrance-cult,  efluvii mitice  si opere de arta lichida
 
Guerlain, Hermes, Caron, Roger & Gallet, Chanel, Dior, Madame Carven, Jean Paul Gaultier, Jeanne Lanvin, Nina Ricci, Marcel Rochas, Yves Saint Laurent, Hubert de Givenchy, Elsa Schiaparelli.
 
De la Miss Dior si Chanel Nᵒ 5 la Opium, de la Arpege la Joy, Caleche si L’Interdit, de la L’Air du Temps, Aqua Allegoria si Ma Griffe la Shalimar si Shocking, fiecare parfum celebru cu istoria lui secreta si pasionanta.
 
Cu pachetul asta de vanilie eu n-as fi fost capabil sa creez decat o Creme Anglaise, pe cand Jacques Guerlain a creat Shalimar! - ERNEST BEAUX, creatorul eternului No 5 al casei Chanel
 
Jurnalist reputat al revistei „Elle”, Bertrand Meyer-Stabley, autorul volumelor 12 creatoare care au schimbat istoria si 12 creatori care au schimbat istoria, e pasionat de celebritati si de modul lor de a se integra, memorabil si distinct, in cotidian.
 
A lucrat pentru printesa Margaret a Marii Britanii, a scris despre Elton John, Coco Chanel, Rudolf Nureyev, Gala Dali, James Dean si multi altii. Dincolo de pasiunea documentarii minutioase a parcursului bibliografic al unor personaje care amprenteaza puternic istoria sociala, Bertrand Meyer-Stabley a editat cu succes unele dintre cele mai provocatoare texte ale lui Jean Cocteau. 
In prezent locuieste la Nisa si colaboreaza cu nu­meroase publicatii franceze si straine.
 
Editor, apoi jurnalista la revista „Elle”, Anne Davis lucreaza in domeniul modei, al frumusetii si al sanatatii de douazeci si cinci de ani. A publicat multe volume cu subiecte din sfera sanatatii.
 
     Fragment din volum:
 
    „Notele de varf ale lui Numero 5 sunt cele de ylang-ylang si de neroli; notele de mijloc sunt cele de trandafir si de iasomie; iar notele de baza sunt cele de santal de Mysore si cele de vetiver Bourbon. Asadar, pentru prima data, Ernest Beaux utilizeaza un numar important de aldehide, care imprima aromelor o mare capacitate de difuziune. De fapt, secretul lui Numero 5 rezida tocmai in maniera in care parfumierul a folosit aldehidele. Care au ajuns sa faca parte integranta din parfumurile moderne. Pentru Jacques Polge, „nasul" Chanel pana in 2015, adaugarea de aldehide este echivalenta cu „a adauga cateva picaturi de suc de lamaie proaspat pe capsuni, ca sa le potentezi gustul". 
    Chanel, pentru care continutul e mult mai important decat continatorul, foloseste drept sursa de inspiratie pentru recipient flaconul de voiaj dintr-o trusa de toaleta barbateasca. Asa se naste sticluta patrata, cu eticheta alba, pe care sunt inscrise litere negre — simbolul simplitatii si al sobrietatii. Ca sa-si lanseze parfumul, Coco incepe prin a le oferi sticlute prietenelor, facandu-le sa creada ca e vorba despre un efluviu pe care l-a descoperit din intamplare si pe care nu are nici cea mai mica intentie sa-l comercializeze. In boutique-ul de la numarul 31, de pe Rue Cambon, vanzatoarele le parfumeaza pe cliente, care, seduse, doresc sa cumpere produsul. Cu un suras in coltul gurii, Coco le raspunde: „Dar eu nu vand parfum!"
    Ii cere insa lui Beaux sa mareasca productia si incepe sa comercializeze parfumul, dar numai in randul clientelor din magazinele ei din Paris, din Deauville si din Biarritz. In acest timp insa, Beaux are probleme. Flacoanele nu se inchid cum trebuie si curg. De asemenea, se sparg. E necesar sa se treaca la realizarea de sticlute prin metode mai putin artizanale. Astfel, in 1924, creatoarea de moda fondeaza Societatea de Parfumuri Chanel, impreuna cu proprietarii parfumurilor Bourjois, fratii Pierre si Paul Wertheimer. Ernest Beaux e numit director tehnic.
    Chanel este intaia adepta a lui Numero 5. Toata viata nu va folosi decat propriile parfumuri, „ca sa le testez", dar acesta ramane preferatul ei. „Taioarele ii erau impregnate cu el si-si imbiba inclusiv lenjeria cu parfum, inainte sa se imbrace. Il folosea si ca parfum de interior, vaporizandu-l pe perdele si pe lemnele din semineu. Aud si azi zgomotul infricosator care rasuna atunci cand (Coco) arunca o cantitate mare de parfum pe cate o lopata incinsa pana la rosu in foc. Cand intrai in apartamentul ei, parfumul te invaluia ca o obsesie", povesteste Gabrielle Palasse-Labrunie, fiica lui Andre, unica descendenta a lui Coco, in cartea Chanel Intime.
    Succesul lui Numero 5 o imbogateste pe creatoarea de moda, care isi permite acum sa se instaleze intr-un palat aflat la numarul 29, pe Rue du Faubourg Saint-Honore. Chanel a intors definitiv pagina, dupa pierderea lui Boy si a celor doua surori. In spatiul acesta somptuos ii primeste pe toti artistii cu care ii face cunostinta Misia Sert. Da multe petreceri, dintre care una deosebit de reusita, in onoarea lui Serge Diaghilev, a carui trupa, Les Ballets Russes, o finanteaza, pentru ca acesta sa-si poata monta opera „Le Sacre du Printemps" (Ritualul primaverii"). Coco ii cere doar o discretie absoluta, pentru ca doreste sa-si pastreze anonimatul in materie de actiuni de mecenat.”
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
3
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

cri_lupu25 01/01/2021 14:23
green icon awesome check Achizitie verificata
Foarte interesanta.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Ioana Trif 06/12/2020 09:42
green icon awesome check Achizitie verificata
Sunt foarte încântată de această carte, am aflat o mulțime de informații noi, am pătruns într-o lume complexă a mirosului, a luxului transformat încetul cu încetul accesibil și am descoperit câteva secrete. Sigur că m-am bucurat și mai tare să citesc amănunte despre parfumul meu preferat, Opium. A fost o călătorie tare plăcută și relaxantă, un subiect care m-a bucurat
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
green icon awesome check Achizitie verificata
Carte de referință pentru orice pasionat de parfumuri. Am găsit în paginile sale informații interesante despre creații ale unor parfumieri de geniu, iar descrierile minuțioase chiar ajută cititorul să își imagineze cum miroseau parfumurile de odinioară și ce influență surprinzătoare au avut și au acestea asuppra purtătorului ori purtătoarei, dar și asupra societății.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

3 din 3 de rezultate

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one