O istorie culturala. Automutilarea

De (autor): Sarah Chaney

0
(0 reviews)
O istorie culturala. Automutilarea - Sarah Chaney

O istorie culturala. Automutilarea

De (autor): Sarah Chaney

0
(0 reviews)
O istorie culturala. Automutilarea. Psyche on the Skin

Mica istorie culturala a tatuajului
Evolutia surprinzatoare a acestei practici de automutilare de-a lungul timpului si de-a latul culturilor a facut din tatuare unul dintre cele mai paradoxale fenomene.
 
Practica tatuarii
La "British Museum" sunt expuse doua mumii vechi de 5000 de ani ce provin din Luxor - un barbat si o femeie. Barbatul are tatuata pe umar o oaie, iar femeia - in "S" stilizat. Probabil ca astazi, acest cuplu ar trece complet neobservat intr-un bar din Manhattan sau intr-o cafenea din Bucuresti. S-a presupus, de altfel, ca, daca peste doua sute de ani, cineva va cauta o imagine a omului de astazi, cu siguranta aceasta ar fi tatuata. Odata cu aceasta profetie s-a mai facut o presupunere: acest fenomen de masa ar avea o puternica legatura cu individualismul societatii occidentale. Pe de alta parte, "bijuteriile" acestea cutanate si colorate, purtate deopotriva de prim-ministrul Canadei si de David Beckham sunt promovate si vandute ca orice obiect care are rolul de a accentua iluzia singularitatii. Care este rolul tatuajului in largul peisaj al automutilarii si al manipularii celuilalt? Veti afla citind aceasta carte.
 
"Castrati"
In 1705 se nastea in apropiere de Napoli unul dintre cei mai mari cantareti de opera ai lumiii - Carlo Broschi, alias Farinelli. Vocea sa pura, extrem de puternica, aptitudinea de a-si modula intonatiile glasului si expresivitatea sa muzicala se datoreaza castrarii la care a fost supus cand era un baietel de zece ani. In epoca, ablatiunea aceasta nu constituia catusi de putin subiect de pudibonderie, iar familiile din care proveneau castratii secolelor XVII si XVIII aveau obiceiul sa solicite tot felul de stipendii sau sa ceara ca viitorul maestru sa se ocupe in intregime de starea materiala a fiului lor. Farinelli a fost precedat si urmat de numerosi alti "castrati", pana cand, in 1902, Papa Leon al XIII-lea a incercat sa puna capat acestei practici, interzicand eunucilor sa cante in "Capela Sixtina".
Citeste mai mult

75.00Lei

Sau 7500 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

O istorie culturala. Automutilarea. Psyche on the Skin

Mica istorie culturala a tatuajului
Evolutia surprinzatoare a acestei practici de automutilare de-a lungul timpului si de-a latul culturilor a facut din tatuare unul dintre cele mai paradoxale fenomene.
 
Practica tatuarii
La "British Museum" sunt expuse doua mumii vechi de 5000 de ani ce provin din Luxor - un barbat si o femeie. Barbatul are tatuata pe umar o oaie, iar femeia - in "S" stilizat. Probabil ca astazi, acest cuplu ar trece complet neobservat intr-un bar din Manhattan sau intr-o cafenea din Bucuresti. S-a presupus, de altfel, ca, daca peste doua sute de ani, cineva va cauta o imagine a omului de astazi, cu siguranta aceasta ar fi tatuata. Odata cu aceasta profetie s-a mai facut o presupunere: acest fenomen de masa ar avea o puternica legatura cu individualismul societatii occidentale. Pe de alta parte, "bijuteriile" acestea cutanate si colorate, purtate deopotriva de prim-ministrul Canadei si de David Beckham sunt promovate si vandute ca orice obiect care are rolul de a accentua iluzia singularitatii. Care este rolul tatuajului in largul peisaj al automutilarii si al manipularii celuilalt? Veti afla citind aceasta carte.
 
"Castrati"
In 1705 se nastea in apropiere de Napoli unul dintre cei mai mari cantareti de opera ai lumiii - Carlo Broschi, alias Farinelli. Vocea sa pura, extrem de puternica, aptitudinea de a-si modula intonatiile glasului si expresivitatea sa muzicala se datoreaza castrarii la care a fost supus cand era un baietel de zece ani. In epoca, ablatiunea aceasta nu constituia catusi de putin subiect de pudibonderie, iar familiile din care proveneau castratii secolelor XVII si XVIII aveau obiceiul sa solicite tot felul de stipendii sau sa ceara ca viitorul maestru sa se ocupe in intregime de starea materiala a fiului lor. Farinelli a fost precedat si urmat de numerosi alti "castrati", pana cand, in 1902, Papa Leon al XIII-lea a incercat sa puna capat acestei practici, interzicand eunucilor sa cante in "Capela Sixtina".
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De acelasi autor

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one