Nasterea unei pietre

De (autor): Radu Teampau

0
(0 review-uri)
Nasterea unei pietre - Radu Teampau

Nasterea unei pietre

De (autor): Radu Teampau

0
(0 review-uri)
Nasterea unei pietre. Naratiunea spectaculara din perspectiva regizorala

Radu Teampau (n. 3 iunie 1970, Turda) este absolvent al Facultatii de Litere, Sectia Teatru a Universitatii Babes-Bolyai Cluj-Napoca, specialitatea regie de teatru (1996). Obtine diploma de master in Filosofia Culturii si Artele Spectacolului (2006) si diploma de doctor in Teatru si Artele Spectacolului cu teza Naratiunea regizorala (2015). Este regizor si cadru universitar al Universitatii Babes-Bolyai Cluj-Napoca. Colaboreaza, ca regizor, la mai multe teatre din tara: Teatrul National Cluj, Teatrul Puck Cluj, Teatrul „Elvira Godeanu” Tg. Jiu, Teatrul Municipal Turda, Teatrul Tineretului Piatra Neamt, Teatrul „Csiki Gergely” Timisoara, Teatrul „Radu Stanca” Sibiu; participa la festivaluri si workshopuri nationale si internationale de teatru; realizeaza spectacole in cadrul teatrului independent. Carti publicate: Logolatria (proza scurta), Editura Dacia (2003); Taifasuri mileziene (piese de teatru - 2007) si Teatru (piese de teatru - 2010), Editura Casa Cartii de Stiinta; E-mail-uri teatrale (eseu), Editura Eikon / Scoala Ardeleana (2014). Carena in cer – naratiunea actorului din perspectiva regizorala, Editura Eikon / Scoala Ardeleana (2015), carte nominalizata la Premiul pentru Teatru al Uniunii Scriitorilor din Romania Filiala Cluj.

* * *

Excursul de fata isi propune sa investigheze elementele specifice naratiunii spectacolului optand, dintr-o vasta si bogata gama spectaculara, pentru screendance. Intr-o tentativa de a caracteriza naratiunea spectacolului vom apela la o tripla definitie. In primul rand, naratiunea spectacolului are ca gen proxim produsul cultural, iar ca diferenta specifica durata expunerii publice a spectacolului. In al doilea rand, naratiunea spectacolului are ca gen proxim situatia enuntiativa, iar ca diferenta specifica durata enuntarii. In al treilea rand, naratiunea spectacolului are ca gen proxim prezentarea unui eveniment, iar ca diferenta specifica prezentul prezentei fictionale. [...]
Screendance-ul nu a aparut din neant. Genul isi trage radacinile, cel putin o parte dintre ele, chiar din primele incercari cinematografice. In acest sens, consideram ca o cercetare a surselor ori a vecinatatilor de aparenta si contur, pe care le putem identifica in experienta istorica, are o relevanta in descrierea adecvata a subiectului aflat in cauza. - Radu Teampau
Citeste mai mult

30.00Lei

30.00Lei

Primesti 30 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Nasterea unei pietre. Naratiunea spectaculara din perspectiva regizorala

Radu Teampau (n. 3 iunie 1970, Turda) este absolvent al Facultatii de Litere, Sectia Teatru a Universitatii Babes-Bolyai Cluj-Napoca, specialitatea regie de teatru (1996). Obtine diploma de master in Filosofia Culturii si Artele Spectacolului (2006) si diploma de doctor in Teatru si Artele Spectacolului cu teza Naratiunea regizorala (2015). Este regizor si cadru universitar al Universitatii Babes-Bolyai Cluj-Napoca. Colaboreaza, ca regizor, la mai multe teatre din tara: Teatrul National Cluj, Teatrul Puck Cluj, Teatrul „Elvira Godeanu” Tg. Jiu, Teatrul Municipal Turda, Teatrul Tineretului Piatra Neamt, Teatrul „Csiki Gergely” Timisoara, Teatrul „Radu Stanca” Sibiu; participa la festivaluri si workshopuri nationale si internationale de teatru; realizeaza spectacole in cadrul teatrului independent. Carti publicate: Logolatria (proza scurta), Editura Dacia (2003); Taifasuri mileziene (piese de teatru - 2007) si Teatru (piese de teatru - 2010), Editura Casa Cartii de Stiinta; E-mail-uri teatrale (eseu), Editura Eikon / Scoala Ardeleana (2014). Carena in cer – naratiunea actorului din perspectiva regizorala, Editura Eikon / Scoala Ardeleana (2015), carte nominalizata la Premiul pentru Teatru al Uniunii Scriitorilor din Romania Filiala Cluj.

* * *

Excursul de fata isi propune sa investigheze elementele specifice naratiunii spectacolului optand, dintr-o vasta si bogata gama spectaculara, pentru screendance. Intr-o tentativa de a caracteriza naratiunea spectacolului vom apela la o tripla definitie. In primul rand, naratiunea spectacolului are ca gen proxim produsul cultural, iar ca diferenta specifica durata expunerii publice a spectacolului. In al doilea rand, naratiunea spectacolului are ca gen proxim situatia enuntiativa, iar ca diferenta specifica durata enuntarii. In al treilea rand, naratiunea spectacolului are ca gen proxim prezentarea unui eveniment, iar ca diferenta specifica prezentul prezentei fictionale. [...]
Screendance-ul nu a aparut din neant. Genul isi trage radacinile, cel putin o parte dintre ele, chiar din primele incercari cinematografice. In acest sens, consideram ca o cercetare a surselor ori a vecinatatilor de aparenta si contur, pe care le putem identifica in experienta istorica, are o relevanta in descrierea adecvata a subiectului aflat in cauza. - Radu Teampau
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one