Meseria de romancier

De (autor): Haruki Murakami

5
(2 reviews)
Meseria de romancier - Haruki Murakami
Rasfoieste

Meseria de romancier

De (autor): Haruki Murakami

5
(2 reviews)
    Reunite tematic sub umbrela unei incercari personale de a defini impulsul de a scrie proza, eseurile din Meseria de romancier abordeaza teme precum opoziția dintre experiența de viata si experienta livresca, importanta visului, exploatarea zonelor neclare, atrase din subconstient. 
 
    „Daca romanele mele au ceea ce s-ar putea numi originalitate, asta se datoreaza libertatii. La virsta de 29 de ani, mi-am spus, dintr-odata, simplu, ca «vreau sa scriu» si am pus pe hirtie primul roman. N-am fost nici chinuit de o dorinta puternica, nici incorsetat de reguli privind felul in care trebuie scris un roman. Nu stiam cum merg lucrurile in lumea literara si (din fericire sau din pacate) n-aveam nici vreun model printre scriitorii consacrati la care sa ma raportez. Voiam doar sa scriu, in stilul meu, un roman care sa-mi reflecte sufletul – atit si nimic mai mult. Am simtit un impuls foarte puternic si, fara sa ma gindesc prea mult la ce avea sa urmeze, m-am asezat la birou si am inceput sa scriu la intimplare. Iar cind faceam asta, aveam un sentiment foarte viu de placere si libertate.” (Haruki Murakami)
    Fragment din volum:
 
    “Odata ce s-au pus pe scris, scriitorii raman singuri. Nimeni nu-i ajuta. Unii mai insarcineaza pe cate cineva sa se documenteze in locul lor si sa adune materiale, dar nimeni nu-i ajuta practic sa-si sistematizeze ideile din minte ori sa aleaga exact cuvintele potrivite. Ceea ce scriitorul a inceput singur, va trebui sa continue si sa duca la bun sfarsit tot singur. Nu poate face ca un pitcher din liga profesionista de baseball, care arunca mingea de sapte ori, apoi se duce pe banca si-si sterge sudoarea, lasand mai departe treaba in seama coechipierilor. Scriitorul nu are jucatori de rezerva. El intra in prelungiri de unul singur si, tot de unul singur, trebuie sa arunce de cincisprezece sau de optsprezece ori, pana se hotaraste soarta jocului.
    Mi s-a intamplat, cand am lucrat la romane de mari dimensiuni, sa ma inchid in biroul meu si sa stau singur, aplecat peste masa de scris, mai mult de un an (ba chiar doi, daca nu trei). Ma trezeam dimineata devreme si timp de cinci sau sase ore ma concentram si scriam. Cand esti atat de cufundat in lucru, creierul se supraincalzeste (incepe sa-ti friga fruntea, la propriu) si, la un moment dat, ti se incetoseaza mintea. De aceea eu dupa-amiaza dorm, ascult muzica sau citesc carti inofensive. O asemenea viata este foarte sedentara si atunci ies zilnic sa fac miscare, cam o ora. Pe urma imi pregatesc lucrul pe a doua zi. Repet mereu aceleasi activitati, ca un obicei neschimbat.
    E deja un stereotip sa numim munca scriitorului „izolata", dar in realitate chiar asa este, mai ales in cazul romanelor de mari dimensiuni. Eu cateodata am senzatia ca stau de unul singur pe fundul unui put adanc. Nu vine nimeni sa ma salveze si nici sa ma bata pe umar, laudandu-ma pentru cat am muncit peste zi. Rezultatul obtinut se intampla sa fie laudat (bineinteles, daca lucrurile merg bine), dar aproape nimeni nu se gandeste si la munca depusa. Aceasta este o povara pe care scriitorul trebuie s-o poarte singur in spate, in tacere."
Citeste mai mult

-5%

37.95Lei

39.95 Lei

Sau 3795 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

    Reunite tematic sub umbrela unei incercari personale de a defini impulsul de a scrie proza, eseurile din Meseria de romancier abordeaza teme precum opoziția dintre experiența de viata si experienta livresca, importanta visului, exploatarea zonelor neclare, atrase din subconstient. 
 
    „Daca romanele mele au ceea ce s-ar putea numi originalitate, asta se datoreaza libertatii. La virsta de 29 de ani, mi-am spus, dintr-odata, simplu, ca «vreau sa scriu» si am pus pe hirtie primul roman. N-am fost nici chinuit de o dorinta puternica, nici incorsetat de reguli privind felul in care trebuie scris un roman. Nu stiam cum merg lucrurile in lumea literara si (din fericire sau din pacate) n-aveam nici vreun model printre scriitorii consacrati la care sa ma raportez. Voiam doar sa scriu, in stilul meu, un roman care sa-mi reflecte sufletul – atit si nimic mai mult. Am simtit un impuls foarte puternic si, fara sa ma gindesc prea mult la ce avea sa urmeze, m-am asezat la birou si am inceput sa scriu la intimplare. Iar cind faceam asta, aveam un sentiment foarte viu de placere si libertate.” (Haruki Murakami)
    Fragment din volum:
 
    “Odata ce s-au pus pe scris, scriitorii raman singuri. Nimeni nu-i ajuta. Unii mai insarcineaza pe cate cineva sa se documenteze in locul lor si sa adune materiale, dar nimeni nu-i ajuta practic sa-si sistematizeze ideile din minte ori sa aleaga exact cuvintele potrivite. Ceea ce scriitorul a inceput singur, va trebui sa continue si sa duca la bun sfarsit tot singur. Nu poate face ca un pitcher din liga profesionista de baseball, care arunca mingea de sapte ori, apoi se duce pe banca si-si sterge sudoarea, lasand mai departe treaba in seama coechipierilor. Scriitorul nu are jucatori de rezerva. El intra in prelungiri de unul singur si, tot de unul singur, trebuie sa arunce de cincisprezece sau de optsprezece ori, pana se hotaraste soarta jocului.
    Mi s-a intamplat, cand am lucrat la romane de mari dimensiuni, sa ma inchid in biroul meu si sa stau singur, aplecat peste masa de scris, mai mult de un an (ba chiar doi, daca nu trei). Ma trezeam dimineata devreme si timp de cinci sau sase ore ma concentram si scriam. Cand esti atat de cufundat in lucru, creierul se supraincalzeste (incepe sa-ti friga fruntea, la propriu) si, la un moment dat, ti se incetoseaza mintea. De aceea eu dupa-amiaza dorm, ascult muzica sau citesc carti inofensive. O asemenea viata este foarte sedentara si atunci ies zilnic sa fac miscare, cam o ora. Pe urma imi pregatesc lucrul pe a doua zi. Repet mereu aceleasi activitati, ca un obicei neschimbat.
    E deja un stereotip sa numim munca scriitorului „izolata", dar in realitate chiar asa este, mai ales in cazul romanelor de mari dimensiuni. Eu cateodata am senzatia ca stau de unul singur pe fundul unui put adanc. Nu vine nimeni sa ma salveze si nici sa ma bata pe umar, laudandu-ma pentru cat am muncit peste zi. Rezultatul obtinut se intampla sa fie laudat (bineinteles, daca lucrurile merg bine), dar aproape nimeni nu se gandeste si la munca depusa. Aceasta este o povara pe care scriitorul trebuie s-o poarte singur in spate, in tacere."
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De acelasi autor

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

alexe cristina iuliana 23/07/2021 13:00
green icon awesome check Achizitie verificata
Este o carte fantastic de buna! Recomand cu mare drag pt cei interesați de acest subiect.
  • Like review icon 0
  • Add comments
Izabela00 16/06/2020 12:00
Cu siguranţă drumul parcus pentru a ajunge un mare scriitor de succes, nu a fost greu pentru nimeni. Haruki Murakami, neefind o exceptie.
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one