Mentoratul, demers pedagogic suportiv si responsiv, ofera cadrelor didactice aflate la inceput de cariera indrumare informationala, instrumentala, evaluativa si emotionala, sporindu-le increderea in fortele proprii. Printr-o activitate de mentorat eficienta, debutantul este motivat pentru dezvoltare si adaptare eficienta contextului educational, fiind, alaturi de mentor, un partener proactiv al propriului demers pedagogic. Nu intamplator, drumul pedagogic catre o atitudine responsabila trece prin dezvoltarea constiintei de sine - cunoastere de sine si auto-acceptare. Mentoratul, un demers provocator, atat pentru mentor cat si pentru cel mentorat, presupune empatie, cordialitate, flexibilitate, autenticitate, onestitate, integritate, asertivitate, creativitate, perseverenta, obiectivitate si se bazeaza pe incredere, sprijin si profesionalism. - Profesor psiholog doctor Antoneta-Georgina Bolchis
Colectiv de autori:Alina Nasui, Andreea-Larisa Florea, Izabela Lorincz, Melania-Carmen Augustin, Cristina Krisan, Cristina-Daniela Bot, Rodica Cotet, Adela-Lioara Coroiu, Elena-Oana Nechita,
Mihaela Matus, Ioana-Lenuta Crisan, Mircea-Dumitru Coroiu, Cristina-Rodica Sandor.
Coordonatori: Antoneta-Georgina Bolchis, Delia Muste, Nicoleta-Eugenia Mesesan.