La taifas cu cronicarii Timisoarei

La taifas cu cronicarii Timisoarei - Ovidiu Forai

La taifas cu cronicarii Timisoarei

Cartea de fata, gandita si realizata de Ovidiu Forai, se inscrie intr-o serie de alte aparitii editoriale in seria Patrimoniu a Editurii Ariergarda care are in vedere istoria locala, ca arma de lupta civica si pedagogica pentru apararea patrimoniului urban. Autorul s-a alaturat mai demult luptei ce am purtat si o ducem mai departe pentru acest obiectiv mai important decat orice astazi, lume care a mostenit o istorie uitata, uneori glorioasa, alteori cruda, chinuita si chinuitoare a Banatului istoric.

Ma bucur insotesc printr-o Predoslovie aceasta carte de interviuri cu cronicari ai Banatului si Timisoarei pe teme de interes, precum soarta patrimoniului, specificul cetatii Timisoarei si al Banatului istoric, dar si dificultatile cercetarii acestei lumi atat de complexe si complicate. Socotiti ca pentru studiul istoriei Banatului este nevoie de cunoasterea limbilor turca, persana, latina, germana, desigur maghiara, desigur sarba. Asadar, si din aceasta cauza, o lume cu o istorie putin stiuta.

De aceea am spus la inceputul prefetei ca totul este in pericol, ca mostenim si nu suntem pe masura mostenirii, ca, dispretuim, ba chiar uram ce nu pricepem, ca trebuie sa ne aparam istoria regiunii prin cunoasterea ei de catre toti: mari si mici. Peste tot gasim, nestiute, istorii locale cu povesti exotice, cetati, conace, castele, case vechi care asteapta sa fie scoase din uitare si anonimat. Incercam sa facem asta sub imperativul dureros si urgent al strigatului SOS Patrimoniul istoric! - Daniel Vighi

60.00Lei

60.00Lei

Primesti 60 puncte