Hollywood la Phenian

Hollywood la Phenian - Paul Fischer
Rasfoieste

Hollywood la Phenian

    Rapirea cineastului Shing Sang-ok si a actritei Choi Eun-hee de catre Kim Jong-il, dictatorul Coreei de Nord, mare cinefil, in anul 1978, a fost mediatizata la vremea respectiva in intreaga lume. Povestea dramatica se incheie dupa multi ani de captivitate. Cei doi reusesc in cele din urma sa evadeze in timpul unei calatorii la Viena si sa obtina azil politic din partea Statelor Unite ale Americii. Influenta lor asupra cinematografiei nord-coreene a fost majora, aducand o viziune noua si tehnici de filmare originale, revolutionand acest domeniu. Anii petrecuti sub controlul „Iubitului Conducator" nord-coreean au lasat insa o amprenta puternica in viata si profesia celor doi protagonisti.       Fragment din volum:
 
    “In fiecare oras, Kang si directorul Choe isi luau camere Ianga Shin si Choi, de multe ori cu usi de comunicare intre ele. Kang le-a cerut celor doi sud-coreeni sa dea telefon si sa-l anunte de fiecare data cand paraseau camera, dar in acelasi timp supraveghea usa camerei lor pentru cazul ca ei ar fi ignorat ordinul. Orice alt telefon ar fi vrut sa dea, trebuiau sa foloseasca numai aparatul din camera lui. In prima seara cand erau la Praga, dupa cina la restaurantul hotelului, Shin i-a cerut lui Kang sa-i permita sa sune un vechi prieten, criticul de film japonez Kyushiro Kusakabe, sub pretextul ca voia sa discute promovarea unui festival de film in Phenian. Kusakabe fusese un prieten apropiat si Shin avea incredere in el, dar el si Choi il alesesera oarecum fortat: Kang nu le-ar fi permis niciodata sa sune in Coreea de Sud, sau pe cineva despre care ar fi banuit ca era o cunostinta personala mai curand decat profesionala. Kusakabe era persoana care se potrivea cel mai bine cu ce aveau ei nevoie.
    Pentru a mai linisti din suspiciunile cainelui de paza, Shin a dat telefonul din camera lui Kang, parand relaxat si mentinand conversatia despre filme in speranta ca prietenul lui va fi in stare sa citeasca printre randuri. Kusakabe a fost uimit sa auda vocea lui Shin dupa atatia ani. Crezuse ca Shin era mort; cel putin asa se anuntase in media din Coreea de Sud. Kusakabe i-a spus lui Shin sa se intalneasca la Budapesta, daca Shin ar putea ajunge acolo. Shin a raspuns ca va incerca, cat de vesel a putut, „pentru ca Choe si Kang sa nu banuiasca nimic".
    Cateva zile mai tarziu, au inceput filmarile la Doraoji annun milsa (Emisarul care nu s-a intors), pe platourile Studiourilor Barrandov din Praga, Cehoslovacia. Barrandov erau studiourile preferate ale lui Roman Polanski, iar Milos Forman a turnat Amadeus in aceleasi studiouri in anul urmator."
Citeste mai mult

-60%

PRP: 37.50 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

15.00Lei

15.00Lei

37.50 Lei

Primesti 15 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Livrare

Estimare livrare marti, 17 iunie - vineri, 20 iunie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. In cazul perioadelor aglomerate pot aparea intarzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizeaza in decursul a 24-48 de ore (zile lucratoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cartilor in engleza aflate in stocul furnizorilor nostri se realizeaza in intervalul de 2-4 saptamani, afisat in pagina de produs. Toate comenzile care contin un titlu din aceasta categorie vor fi livrate la termenul cel mai indelungat. in cazul in care doresti impartirea comenzii, te rugam sa ne contactezi pentru a-ti comunica toate conditiile. Poti gasi aceste informatii si in sectiunea Termeni si Conditii.

Descrierea produsului

    Rapirea cineastului Shing Sang-ok si a actritei Choi Eun-hee de catre Kim Jong-il, dictatorul Coreei de Nord, mare cinefil, in anul 1978, a fost mediatizata la vremea respectiva in intreaga lume. Povestea dramatica se incheie dupa multi ani de captivitate. Cei doi reusesc in cele din urma sa evadeze in timpul unei calatorii la Viena si sa obtina azil politic din partea Statelor Unite ale Americii. Influenta lor asupra cinematografiei nord-coreene a fost majora, aducand o viziune noua si tehnici de filmare originale, revolutionand acest domeniu. Anii petrecuti sub controlul „Iubitului Conducator" nord-coreean au lasat insa o amprenta puternica in viata si profesia celor doi protagonisti.       Fragment din volum:
 
    “In fiecare oras, Kang si directorul Choe isi luau camere Ianga Shin si Choi, de multe ori cu usi de comunicare intre ele. Kang le-a cerut celor doi sud-coreeni sa dea telefon si sa-l anunte de fiecare data cand paraseau camera, dar in acelasi timp supraveghea usa camerei lor pentru cazul ca ei ar fi ignorat ordinul. Orice alt telefon ar fi vrut sa dea, trebuiau sa foloseasca numai aparatul din camera lui. In prima seara cand erau la Praga, dupa cina la restaurantul hotelului, Shin i-a cerut lui Kang sa-i permita sa sune un vechi prieten, criticul de film japonez Kyushiro Kusakabe, sub pretextul ca voia sa discute promovarea unui festival de film in Phenian. Kusakabe fusese un prieten apropiat si Shin avea incredere in el, dar el si Choi il alesesera oarecum fortat: Kang nu le-ar fi permis niciodata sa sune in Coreea de Sud, sau pe cineva despre care ar fi banuit ca era o cunostinta personala mai curand decat profesionala. Kusakabe era persoana care se potrivea cel mai bine cu ce aveau ei nevoie.
    Pentru a mai linisti din suspiciunile cainelui de paza, Shin a dat telefonul din camera lui Kang, parand relaxat si mentinand conversatia despre filme in speranta ca prietenul lui va fi in stare sa citeasca printre randuri. Kusakabe a fost uimit sa auda vocea lui Shin dupa atatia ani. Crezuse ca Shin era mort; cel putin asa se anuntase in media din Coreea de Sud. Kusakabe i-a spus lui Shin sa se intalneasca la Budapesta, daca Shin ar putea ajunge acolo. Shin a raspuns ca va incerca, cat de vesel a putut, „pentru ca Choe si Kang sa nu banuiasca nimic".
    Cateva zile mai tarziu, au inceput filmarile la Doraoji annun milsa (Emisarul care nu s-a intors), pe platourile Studiourilor Barrandov din Praga, Cehoslovacia. Barrandov erau studiourile preferate ale lui Roman Polanski, iar Milos Forman a turnat Amadeus in aceleasi studiouri in anul urmator."
Citeste mai mult

De acelasi autor

Rating general al produsului

5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Scolastica 24/06/2024 23:45
green icon awesome check Achizitie verificata
Te ține în priză. Am citit la viața mea multe mărturii ale refugiaților nord-coreeni, însă habar nu aveam de mania lui Kim Jong-il pentru cinematografie (în anii '70-'80 ambasadele nord-coreene din toată lumea se transformaseră în baze de piratare a filmelor străine pentru Kim Jong-il, colecția de filme a acestuia cuprinzând la acea vreme 15.000 de titluri), și nici de răpirea faimosului regizor sud-coreean Shin Sang-ok și a soției sale, actrița Choi Un-hee, pentru a face filme pentru regimul de la Pyongyang.
Este o carte fascinantă despre ororile regimului, îndoctrinarea ideologică, oprimare, spălarea pe creier sistematică, sistemul penitenciar, viața de zi cu zi a nomenclaturii, stilul de viață opulent al lui Kim Jong-il (acesta cheltuia 800.000 de dolari pe an pentru coniac de cea mai bună calitate, de exemplu) și activitățile ilicite ale acestuia și ale diviziei 39 pentru a-i alimenta conturile și stilul de viață somptuos: vânzare de specii pe cale de dispariție, monopolul pe exploatare de aur și pietre prețioase, falsificare de bani, contrabandă cu țigări, trafic de persoane, trafic de droguri (de pildă, mare parte din suprafața arabilă a țării a fost cultivată cu maci, din care ulterior chimiștii lui Kim Jong-il extrăgeau heroină și cocaină, urmând ca "marfa" să fie distribuită pe piață europeană sau americană de... ambasadorii și personalul diplomatic al Coreei de Nord) și multe altele.
Dar, mai ales, este o carte despre cinematografie. Prin Shin Sang-ok nord-coreenii au putut să vadă și altceva în afară de filmele de propagandă ale regimului și, cel mai important, au putut să vadă că lumea din afară nu era atât de neagră pe cât le-o prezenta sistemul.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Ioana Tisca 07/09/2023 22:57
green icon awesome check Achizitie verificata
Foarte interesanta si antrenanta.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

2 din 2 de rezultate

Istoricul tau de navigare

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one