Faurirea omului nou

De (autor): Petre Radescu

0
(0 review-uri)
Faurirea omului nou - Petre Radescu
Rasfoieste

Faurirea omului nou

De (autor): Petre Radescu

0
(0 review-uri)
Cine sunt?!
Nu! Nu „cine sunt”! Cine suntem?
Ce am devenit? Ce ne-au facut comunistii?
Ce ne facem noi, cu mana noastra, clipa de clipa?
De unde aceasta inertie?
Intr-o prima etapa, ne-a fost furat pamantul de sub picioare.
Apoi am fost sedusi cu pamantul aproapelui nostru, cu valoarea ratiunii, in detrimentul profundei valori a propriei emotionalitati.
 
Acum suntem liberi sa crestem cu aceste modele ca temelie.
Intrebari si pareri despre si pentru omul nou, izvorate din ciocnirea a doua universuri culturale: pitorescul autohton, oltenescul de buturuga si existentialismul catifelat, smerit, vienez.
Alfel spus: unde incepe firescul, naturalul, in boala, in patologia normalitatii cotidiene romanesti?

Faurirea omului nou este un eseu dedicat intelegerii propriilor valori si proprillor limite in spatiul romanesc contemporan. Este o incercare, o cautare a unei intrebari ajutatoare, potrivite, pentru etemul conflict biblic, intre Cain si Abel, o intrebare de psihopatologie, pragmatica, ancorata in situatia de fapt. 
Raspunsul conturat bate un apropo: ce poti tu sa faci legat de asta si ce esti dispus sa faci? - Petre Radescu, 2012  
Fragment din cartea "Faurirea omului nou" de Petre Radescu
 
"Formarea in spirit comunist, suprimarea autonomiei (a libertatii si, mai ales, a responsabilitatii) si discriminarile sociale au fost in centrul reformei. Spiritul, a treia dimensiune a omului, ceea ce ne caracterizeaza in esenta noastra umana, a fost vizat de procesul de reforma. Privind din alt punct de vedere, intentia a fost de a conserva aceasta dimensiune, valoarea ei fiind parca intuita, dar definita dupa principii noi, care conturau, in aceasta dimensiune a persoanei, numai acele libertati benefice re-formatorilor. Altfel spus, nu s-a dorit o aducere definitiva a omului intr-un univers corp-psihic, un univers material-reactie psihica, nu s-a dorit o animalizare deplina a poporului, ci s-a intuit valoarea pastrarii dimensiunii personale, omul corp-psihic-spirit-persoana (material - reactie psihica - libertate responsabila). Aceasta a treia dimensiune a libertatii a fost re-formata dupa un anumit model: acela al omului nou
Intelegand spiritul uman ca acel univers al vibratiilor reunite in complexe particulare cu tonalitati, intensitati si armonii numite, generic, sentimente (Gefuhl), ajunse la o dezvoltare matura in intelegerea lor, in armonizarea lor si perceperea lor prin vibratii complexe, sentimente de sentimente (Gespur), demersul re-formei a fost de a modela omul nou prin interventie la acest nivel al sentimentelor
Revenind din profunzimea simplelor vibratii in simplitatea sentimentelor insele, omul nou a fost faurit prin intelegerea importantei acestui plan al sentimentelor in dezvoltarea libertatii responsabile. Stabilind spiritul ca fiind acest univers al sentimentelor de care omul este capabil a beneficia intr-o dezvoltare sociala armonioasa, intuind propriul a fi al acestui univers, ce merge dincolo de un om, ce traieste in oameni, dar se naste in om odata ce poate fi primit, intalnit la un alt om (eu-tu, tu mai batran decat eu), atunci, prin reforma au fost create circumstantele manipularii acestui spirit al omului, pentru eliberarea a ceva nou, ceva partial, numit spiritul comunist, mijloc de faurire ulterioara libera a omului nou, fara nevoia de efort manipulator ulterior sau cu un consum mic de efort pentru intretinerea flacarii acestui nou spirit."
 
Citeste mai mult

27.00Lei

27.00Lei

Primesti 27 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Cine sunt?!
Nu! Nu „cine sunt”! Cine suntem?
Ce am devenit? Ce ne-au facut comunistii?
Ce ne facem noi, cu mana noastra, clipa de clipa?
De unde aceasta inertie?
Intr-o prima etapa, ne-a fost furat pamantul de sub picioare.
Apoi am fost sedusi cu pamantul aproapelui nostru, cu valoarea ratiunii, in detrimentul profundei valori a propriei emotionalitati.
 
Acum suntem liberi sa crestem cu aceste modele ca temelie.
Intrebari si pareri despre si pentru omul nou, izvorate din ciocnirea a doua universuri culturale: pitorescul autohton, oltenescul de buturuga si existentialismul catifelat, smerit, vienez.
Alfel spus: unde incepe firescul, naturalul, in boala, in patologia normalitatii cotidiene romanesti?

Faurirea omului nou este un eseu dedicat intelegerii propriilor valori si proprillor limite in spatiul romanesc contemporan. Este o incercare, o cautare a unei intrebari ajutatoare, potrivite, pentru etemul conflict biblic, intre Cain si Abel, o intrebare de psihopatologie, pragmatica, ancorata in situatia de fapt. 
Raspunsul conturat bate un apropo: ce poti tu sa faci legat de asta si ce esti dispus sa faci? - Petre Radescu, 2012  
Fragment din cartea "Faurirea omului nou" de Petre Radescu
 
"Formarea in spirit comunist, suprimarea autonomiei (a libertatii si, mai ales, a responsabilitatii) si discriminarile sociale au fost in centrul reformei. Spiritul, a treia dimensiune a omului, ceea ce ne caracterizeaza in esenta noastra umana, a fost vizat de procesul de reforma. Privind din alt punct de vedere, intentia a fost de a conserva aceasta dimensiune, valoarea ei fiind parca intuita, dar definita dupa principii noi, care conturau, in aceasta dimensiune a persoanei, numai acele libertati benefice re-formatorilor. Altfel spus, nu s-a dorit o aducere definitiva a omului intr-un univers corp-psihic, un univers material-reactie psihica, nu s-a dorit o animalizare deplina a poporului, ci s-a intuit valoarea pastrarii dimensiunii personale, omul corp-psihic-spirit-persoana (material - reactie psihica - libertate responsabila). Aceasta a treia dimensiune a libertatii a fost re-formata dupa un anumit model: acela al omului nou
Intelegand spiritul uman ca acel univers al vibratiilor reunite in complexe particulare cu tonalitati, intensitati si armonii numite, generic, sentimente (Gefuhl), ajunse la o dezvoltare matura in intelegerea lor, in armonizarea lor si perceperea lor prin vibratii complexe, sentimente de sentimente (Gespur), demersul re-formei a fost de a modela omul nou prin interventie la acest nivel al sentimentelor
Revenind din profunzimea simplelor vibratii in simplitatea sentimentelor insele, omul nou a fost faurit prin intelegerea importantei acestui plan al sentimentelor in dezvoltarea libertatii responsabile. Stabilind spiritul ca fiind acest univers al sentimentelor de care omul este capabil a beneficia intr-o dezvoltare sociala armonioasa, intuind propriul a fi al acestui univers, ce merge dincolo de un om, ce traieste in oameni, dar se naste in om odata ce poate fi primit, intalnit la un alt om (eu-tu, tu mai batran decat eu), atunci, prin reforma au fost create circumstantele manipularii acestui spirit al omului, pentru eliberarea a ceva nou, ceva partial, numit spiritul comunist, mijloc de faurire ulterioara libera a omului nou, fara nevoia de efort manipulator ulterior sau cu un consum mic de efort pentru intretinerea flacarii acestui nou spirit."
 
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one