Esti ceea ce citesti

Esti ceea ce citesti - Jodie Jackson
Rasfoieste

Esti ceea ce citesti

Riscurile si efectele secundare ale lumii mediatice, intre dependenta si eliberare: jurnalism contemporan si must read
 
Presa, presa, presa. Adictie si toleranta, reactii adverse, stiri, probleme si solutii, mass-media si imperiul lor de negativity bias. Hei, mai sunteti acolo? Mai citeste cineva? Lumea merge din rau in mai rau. Totul e groaznic. Si ce bine se vinde! Stirile proaste sunt o mina de aur. Opriti-va totusi, vreti sa innebunim cu totii? Alimentandu-ne continuu cu informatii adaptate la ceea ce ne face placere, social media creeaza o bula informationala, ingustandu-ne perceptia asupra lumii si privandu-ne de posibilitatea de a invata, de a fi infruntati si de a gandi altfel. Dezvoltam, in schimb, preferinta de a ne consolida convingerile existente, care nu fac decat sa perpetueze modul nostru curent de intelegere a lumii. Este infricosator ca ni se livreaza mereu numai ceea ce vrem sa aflam, si nu ceea ce avem nevoie sa stim.
 
Mai degraba decat sa facem apel la morala sau raspunderea industriei de a lua decizii in interesul nostru, vreau sa va aduc aminte ca puterea de a schimba se afla chiar in mainile dumneavoastra. Industria mediatica va fi mereu guvernata de angrenarea publicului, prin urmare noi suntem cei care putem aduce schimbari ale acestei industrii – hotarand ce anume consumam. - Jodie Jackson
 
Media reprezinta o forta formidabila de tras pe altii la raspundere, in schimb nu sunt capabile sa se examineze pe sine. Prin urmare, ne intrebam: cine trage media la raspundere? Raspunsul este: noi. Jurnalistilor le trebuie un public; fara public, produsul lor este inutil.
 
Nimic pe lumea asta nu este gratis. Trebuie sa fim constienti ca jurnalistii nu ne pun pe tava stirile din buna­vointa, fara sa fie remunerati – prin urmare, daca noi nu platim continutul pe care il citim, o face altcineva. Si, in ultima instanta, organizatiile specializate sunt cele care raspund de cine plateste nota. In multe cazuri, este vorba despre agentiile de publicitate. Nevoia ca toate cheltuielile sa fie suportate de corporatii provoaca o batalie constanta pentru a obtine controlul editorial in organizatiile media. Drept rezultat, corporatiile castiga influenta in mass-media prin faptul ca platesc organizatiile de stiri – atat pentru continutul sponsorizat, cat si pentru buna reclama de moda veche.

Jodie Jackson este autoare de carti, cercetatoare, lidera de campanii si partenera in Constructive Journalism Project. Are un masterat in psihologie pozitiva aplicata la University of East London, program in care a studiat efectul psihologic al stirilor, si participa frecvent ca vorbitor la conferinte media si in universitati. Locuieste la Londra.
Citeste mai mult

39.90Lei

39.90Lei

Primesti 39 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Riscurile si efectele secundare ale lumii mediatice, intre dependenta si eliberare: jurnalism contemporan si must read
 
Presa, presa, presa. Adictie si toleranta, reactii adverse, stiri, probleme si solutii, mass-media si imperiul lor de negativity bias. Hei, mai sunteti acolo? Mai citeste cineva? Lumea merge din rau in mai rau. Totul e groaznic. Si ce bine se vinde! Stirile proaste sunt o mina de aur. Opriti-va totusi, vreti sa innebunim cu totii? Alimentandu-ne continuu cu informatii adaptate la ceea ce ne face placere, social media creeaza o bula informationala, ingustandu-ne perceptia asupra lumii si privandu-ne de posibilitatea de a invata, de a fi infruntati si de a gandi altfel. Dezvoltam, in schimb, preferinta de a ne consolida convingerile existente, care nu fac decat sa perpetueze modul nostru curent de intelegere a lumii. Este infricosator ca ni se livreaza mereu numai ceea ce vrem sa aflam, si nu ceea ce avem nevoie sa stim.
 
Mai degraba decat sa facem apel la morala sau raspunderea industriei de a lua decizii in interesul nostru, vreau sa va aduc aminte ca puterea de a schimba se afla chiar in mainile dumneavoastra. Industria mediatica va fi mereu guvernata de angrenarea publicului, prin urmare noi suntem cei care putem aduce schimbari ale acestei industrii – hotarand ce anume consumam. - Jodie Jackson
 
Media reprezinta o forta formidabila de tras pe altii la raspundere, in schimb nu sunt capabile sa se examineze pe sine. Prin urmare, ne intrebam: cine trage media la raspundere? Raspunsul este: noi. Jurnalistilor le trebuie un public; fara public, produsul lor este inutil.
 
Nimic pe lumea asta nu este gratis. Trebuie sa fim constienti ca jurnalistii nu ne pun pe tava stirile din buna­vointa, fara sa fie remunerati – prin urmare, daca noi nu platim continutul pe care il citim, o face altcineva. Si, in ultima instanta, organizatiile specializate sunt cele care raspund de cine plateste nota. In multe cazuri, este vorba despre agentiile de publicitate. Nevoia ca toate cheltuielile sa fie suportate de corporatii provoaca o batalie constanta pentru a obtine controlul editorial in organizatiile media. Drept rezultat, corporatiile castiga influenta in mass-media prin faptul ca platesc organizatiile de stiri – atat pentru continutul sponsorizat, cat si pentru buna reclama de moda veche.

Jodie Jackson este autoare de carti, cercetatoare, lidera de campanii si partenera in Constructive Journalism Project. Are un masterat in psihologie pozitiva aplicata la University of East London, program in care a studiat efectul psihologic al stirilor, si participa frecvent ca vorbitor la conferinte media si in universitati. Locuieste la Londra.
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
0
4 stele
1
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Brigitta 17/12/2020 14:53
Când am achiziționat această carte m-am gândit că va fi din categoria cărți despre cărți. Surpriza a venit după ce am început să o citesc. Și, surpriză! Este o carte despre cum ne influențează știrile viața. Am aflat lucruri interesante. Iată câteva: pe lângă mulțimea de informații și știri pe care le citim, ar trebui să ne delectăm și cu jurnalismul de soluții (,,cuprinde știri referitoare la înnoiri, inițiatve, pași în vederea consolidării păcii și soluții pentru problemele sociale”) și efectele știrilor negative care duc spre anxietate, proastă dispoziție, dispreț, ostilitate, nepăsare.
Așa că aveți grijă să fiți cun consumator al jurnalismului de bună calitate.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

1 din 1 de rezultate

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one