Estetizarea lumii

De (autor): Jean Serroy , Gilles Lipovetsky

0
(0 review-uri)
Estetizarea lumii - Gilles Lipovetsky, Jean Serroy
Rasfoieste

Estetizarea lumii

De (autor): Jean Serroy , Gilles Lipovetsky

0
(0 review-uri)
Estetizarea lumii: a trai in timpul capitalismului artistic

Stim toti vechea poveste, deoarece pare realista: bogatia lumii, saracirea existentelor; triumful capitalului, lichidarea stiintei de a trai; suprasolicitarea finantelor, "proletarizarea" si unificarea stilurilor de viata, prin industrializarea gunoiului-kitsch si a produselor de unica folosinta, interschimbabile, fara sens - capitalismul este o masina a degradarii estetice si a uratului lumii. Dar suntem chiar atat de siguri de asta? Stilul, frumusetea, mobilizarea gusturilor si sensibilitatilor apar din ce in ce mai mult ca imperative strategice pentru diferite brand-uri in fiecare zi: capitalismul hyper-consumului este un mod estetic de productie. In industriile de consum, designul, moda, publicitatea, decoratiunile interioare, cinematograful, produsele spectacolelor incarcate cu seductie sunt create in masa. Ele transmit emotii si sensibilitate, organizeaza un univers estetic proliferant si eterogen prin eclecticismul stilurilor care se desfasoara prin prisma lor. Peste tot, realitatea este construita ca imagine prin integrarea unei dimensiuni estetico-emotionale care a devenit centrala in competitia dintre brand-uri. Acesta este capitalismul artistic, care se caracterizeaza prin ponderea crescanda a pietelor sensibilitatii, printr-o opera sistematica de stilizare a bunurilor si locurilor comerciale, prin integrarea generalizata a artei, a "privirii" si a afectului in universul consumatorului. Determinand unui peisaj economic haotic global pe masura ce stilizeaza lumea de zi cu zi, capitalismul este mai putin un capcaun care isi devoreaza proprii copii, decat un Janus cu doua fete. - Gilles Lipovetsky, Jean Serroy

Traducere din limba franceza de Oana Serban.
Citeste mai mult

88.00Lei

88.00Lei

Primesti 88 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Estetizarea lumii: a trai in timpul capitalismului artistic

Stim toti vechea poveste, deoarece pare realista: bogatia lumii, saracirea existentelor; triumful capitalului, lichidarea stiintei de a trai; suprasolicitarea finantelor, "proletarizarea" si unificarea stilurilor de viata, prin industrializarea gunoiului-kitsch si a produselor de unica folosinta, interschimbabile, fara sens - capitalismul este o masina a degradarii estetice si a uratului lumii. Dar suntem chiar atat de siguri de asta? Stilul, frumusetea, mobilizarea gusturilor si sensibilitatilor apar din ce in ce mai mult ca imperative strategice pentru diferite brand-uri in fiecare zi: capitalismul hyper-consumului este un mod estetic de productie. In industriile de consum, designul, moda, publicitatea, decoratiunile interioare, cinematograful, produsele spectacolelor incarcate cu seductie sunt create in masa. Ele transmit emotii si sensibilitate, organizeaza un univers estetic proliferant si eterogen prin eclecticismul stilurilor care se desfasoara prin prisma lor. Peste tot, realitatea este construita ca imagine prin integrarea unei dimensiuni estetico-emotionale care a devenit centrala in competitia dintre brand-uri. Acesta este capitalismul artistic, care se caracterizeaza prin ponderea crescanda a pietelor sensibilitatii, printr-o opera sistematica de stilizare a bunurilor si locurilor comerciale, prin integrarea generalizata a artei, a "privirii" si a afectului in universul consumatorului. Determinand unui peisaj economic haotic global pe masura ce stilizeaza lumea de zi cu zi, capitalismul este mai putin un capcaun care isi devoreaza proprii copii, decat un Janus cu doua fete. - Gilles Lipovetsky, Jean Serroy

Traducere din limba franceza de Oana Serban.
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one