De (autor): Gabriela Nedelcu-pasarin

0
Empatie si receptare critica - Gabriela Nedelcu-Pasarin

Empatie si receptare critica

De (autor): Gabriela Nedelcu-pasarin

0
Intentia noastra a fost de reperare a unor noi aparitii editoriale prin parcurgere reala si asumata ca mod de radiografiere a culturii romanesti la un moment dat, de la jurnalismul cultural, profesat timp de trei decenii atat in spatiul presei radiofonice, cat si in mediul universitar ca specializare in comunicarea audiovizuala, la cronica de intampinare. S-a creat un flux de interes dinspre actul jurnalistic cultural spre istoria literara, un principiu al "vaselor comunicante" necesar pentru contextualizarea scrierilor analizate si o responsabilizare a actului critic promovat in spatiul public.
Perspectiva unui univers emotional generat de trama sau de circumstantele in care evoluau personajele ne-a determinat sa alegem drept generic al demersului critic empatia cu dubla semnificatie: a intelege emotiile personajelor si ale autorului in scrierile cu substrat biografic sau eseuri biografice si tentatia receptorului de a trai afectiv, prin transpunere simpatetica, viata personajelor din operele analizate. Sunt subsumate implicit intuitie simpatetica, identificare afectiva, transpunerea in psihologia actantilor. Este un proces complex, care poate fi definit succint transpunere simpatetica si receptare critica. - Gabriela Nedelcu-Pasarin

36.75Lei

36.75Lei

Primesti 36 puncte