Eminescu, mirunsa frunte. In viziunea scriitorului Valeriu Anania
... una din sursele de inspiratie ale celebrului poem Luceafarul este prologul Evangheliei dupa Ioan; analiza textului - cel definitiv si cel din variantele de lucru - ne permite sa conchidem ca Hyperion este o entitate increata, din vecie coexistenta cu Parintele sau partas cu Acesta la crearea lumii, intrupat cu menirea de a lumina fapturile si in imposibilitate ontologica de a-si parasi conditia divina; in el se concentreaza cei doi poli ai prologului ioanic, Logosul primordial si Logosul incarnat, ultimul putand deveni - asemenea lui Iisus-omul din gradina Ghetsimani - subiectul unei drame existentiale ce se cere depasita. Fireste, prin aceasta nu urmarirn "increstinarea" poemului, ci doar revelarea faptului ca, asemenea marilor scriitori ai lumii, Eminescu a gasit in universul crestin un filon de aur pentru marea sa poezie. - Valeriu Anania
... sorgintea divina a Poeziei/logosului poetic-uman, cu care se identifica Poetul si exercitarea ei in "ipostaza christica" purtand pentru oameni si intre oameni Cuvantul dumnezeiesc confin, este o expresie subiacenta a intalnirii omului poetic cu Dumnezeu, o intalnire perpetua si lucrativa prin ere, antrenand cu sine neamul receptiv al poetului. (...)... la "sanctificarea" populara exprimata arghezian, Valeriu Anania a adaugat "Eminescului"/si lui Eminescu, in acest "imn", cu deschiderea argumentului teologic, un prag de sfintenie in planul intalnirii poetului cu Dumnezeu pe dimensiunea onto-poetica eterna. - Ioan St. Lazar
Descrierea produsului
... una din sursele de inspiratie ale celebrului poem Luceafarul este prologul Evangheliei dupa Ioan; analiza textului - cel definitiv si cel din variantele de lucru - ne permite sa conchidem ca Hyperion este o entitate increata, din vecie coexistenta cu Parintele sau partas cu Acesta la crearea lumii, intrupat cu menirea de a lumina fapturile si in imposibilitate ontologica de a-si parasi conditia divina; in el se concentreaza cei doi poli ai prologului ioanic, Logosul primordial si Logosul incarnat, ultimul putand deveni - asemenea lui Iisus-omul din gradina Ghetsimani - subiectul unei drame existentiale ce se cere depasita. Fireste, prin aceasta nu urmarirn "increstinarea" poemului, ci doar revelarea faptului ca, asemenea marilor scriitori ai lumii, Eminescu a gasit in universul crestin un filon de aur pentru marea sa poezie. - Valeriu Anania
... sorgintea divina a Poeziei/logosului poetic-uman, cu care se identifica Poetul si exercitarea ei in "ipostaza christica" purtand pentru oameni si intre oameni Cuvantul dumnezeiesc confin, este o expresie subiacenta a intalnirii omului poetic cu Dumnezeu, o intalnire perpetua si lucrativa prin ere, antrenand cu sine neamul receptiv al poetului. (...)... la "sanctificarea" populara exprimata arghezian, Valeriu Anania a adaugat "Eminescului"/si lui Eminescu, in acest "imn", cu deschiderea argumentului teologic, un prag de sfintenie in planul intalnirii poetului cu Dumnezeu pe dimensiunea onto-poetica eterna. - Ioan St. Lazar
Detaliile produsului