Multi cred ca o carte dedicata deontologiei profesiilor din cimpul  comunicarii este un proiect utopic. Realitatea din jurul nostru arata  totala indiferenta a celor mai multi dintre specialisti fata de etica  profesionala. Dar in urma cu ceva ani era utopic sa te lupti impotriva  efectelor nocive ale incalzirii globale, ale E-urilor din alimente sau  ale risipirii resurselor naturale. Iar astazi toate acestea si multe  altele sunt preocupari majore ale liderilor politici si ale oamenilor  obisnuiti. Cartea de fata ne arata cit de importanta este deontologia  pentru reusita in afaceri, pentru prestigiul institutiilor, pentru  legitimitatea profesionistilor. Iar ce poate parea astazi utopic va fi  in curind adevarul trait si modelul de comportament asumat al celor care  vor sa rosteasca cu mindrie numele profesiei lor. - Mihai Coman
 
Din cuprins:
Norme si valori in comunicarea publica • Un model in trei pasi pentru  deciziile etice • Deontologia mass-mediei din perspectiva economiei  (comportamentale) • Libertatea de exprimare si de informare. Limitele  libertatii • Prezentarea adevarului • Protejarea vietii private •  Evitarea stereotipurilor • Conflictul de interese • Incercarea de  cenzurare a filmului 
Cruising • Libertatea de exprimare a jurnalistului 
vs  dreptul la reputatie al magistratului • Avertizorii de integritate.  Cazul statului X in documentele furnizate de Snowden • Cazul „Rosia  Montana” – interesul public 
vs interesul comercial • Modificarea electronica a imaginilor