Compunerile scolare. Auxiliar didactic - Clasele 5-8

De (autor): Mariana-Gabriela Cerbu , Alina-Elena Bortun

5
(5 reviews)
Compunerile scolare. Auxiliar didactic - Clasele 5-8 - Mariana-Gabriela Cerbu, Alina-Elena Bortun
Rasfoieste

Compunerile scolare. Auxiliar didactic - Clasele 5-8

De (autor): Mariana-Gabriela Cerbu , Alina-Elena Bortun

5
(5 reviews)
Lucrarea Compunerile scolare este impartita in trei parti. Prima parte Compunerea scolara, este o pledoarie pentru a incuraja si a stimula creativitatea elevilor. Totodata prezinta pe larg scrierea imaginativa si etapele crearii ei, pentru a se incheia cu o clasificare a compunerilor dupa diferite criterii (dupa modul de participare al elevilor, dupa materialul de baza folosit, dupa scopul redactarii, dupa stilurile functionale).

Partea a doua cuprinde texte-suport ce pot fi folosite in realizarea compunerilor descriptive. Aceste texte sunt structurate in functie de tema: Anotimpurtile, Momentele zilei, Relieful tarii noastre, Descriere de spatii diverse, Stihiile naturii, Portretul fizic si portretul moral.

In ultima parte se gasesc compuneri culese de la elevi, dar si un model de analiza de text pe nivelurile limbii: nivel ideatic, nivel formal (strat fonetic, strat lexical, strat morfologic, strat sintactic).


Fragment din volum:
 
„In programele actuale, scrierea imaginativa trimite explicit la compunerea libera si vizeaza, in primul rand, producerea de text descriptiv si narativ. In scoala, structurarea lumilor „posibile" are o dubla finalitate, intrucat promite atat dezvoltarea creativitatii, cat si dezvoltarea competentelor de interpretare de text.
Inteleasa ca parte integranta a mecanismelor cognitive si caracterizata prin fluiditate, flexibilitate si originalitate, creativitatea este o constanta a discursului pe care didactica traditionala si moderna l-au consacrat compunerii libere. Pornind de la binomul scriere-lectura, cercetarile au evidentiat influenta pe care cele doua o au una asupra celeilalte. De aici, teza conform careia drumul cel mai scurt spre lectura performanta este producerea de text; si tot de aici, convingerea ca, indiferent de stangacia textelor compuse de catre elevi, efortul scrierii si reflectia asupra problemelor pe care le ridica duc la conturarea unor competente reale de lectura si interpretare. In sprijinul acestor afirmatii stau, in primul rand, marturiile elevului despre rostul de „a te aseza de cealalta parte a cartii" si despre calitatea acestui tip de dialog cu Iiteratura.
A spori posibilitatile de exprimare inseamna a stimula insusirea cunostintelor necesare si, invers, acumularea de cunostinte dezvolta capacitatile de exprimare personala. Fara indoiala ca instrumentul prin care se realizeaza atat acumularea de cunostinte, cat si dezvoltarea posibilitatilor de folosire creatoare, de exprimare originala, este limbajul, suport al gandirii si mijloc de exprimare a constiintei noastre. In acest context, orele de compunere devin instrumente de neinlocuit pentru o dezvoltare armonioasa a unei minti capabile sa valorifice si sa prelucreze creator cunostintele acumulate si propria experienta de viata.
Dincolo de faptul ca orele de compunere sunt mijloace eficiente in formarea deprinderilor de a conversa, de a comunica adecvat cu cei din jur, de a cultiva si rafina spiritul, ele ar trebui sa indeparteze elevul de avalansa de informatie bruta pe care o primeste cu usurinta accesand internetul, ajutandu-l sa-si dezvolte capacitatea intelectuala prin reflectarea asupra a ceea ce el poate scrie.”
Citeste mai mult

19.62Lei

Sau 1962 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In stoc

Descrierea produsului

Lucrarea Compunerile scolare este impartita in trei parti. Prima parte Compunerea scolara, este o pledoarie pentru a incuraja si a stimula creativitatea elevilor. Totodata prezinta pe larg scrierea imaginativa si etapele crearii ei, pentru a se incheia cu o clasificare a compunerilor dupa diferite criterii (dupa modul de participare al elevilor, dupa materialul de baza folosit, dupa scopul redactarii, dupa stilurile functionale).

Partea a doua cuprinde texte-suport ce pot fi folosite in realizarea compunerilor descriptive. Aceste texte sunt structurate in functie de tema: Anotimpurtile, Momentele zilei, Relieful tarii noastre, Descriere de spatii diverse, Stihiile naturii, Portretul fizic si portretul moral.

In ultima parte se gasesc compuneri culese de la elevi, dar si un model de analiza de text pe nivelurile limbii: nivel ideatic, nivel formal (strat fonetic, strat lexical, strat morfologic, strat sintactic).


Fragment din volum:
 
„In programele actuale, scrierea imaginativa trimite explicit la compunerea libera si vizeaza, in primul rand, producerea de text descriptiv si narativ. In scoala, structurarea lumilor „posibile" are o dubla finalitate, intrucat promite atat dezvoltarea creativitatii, cat si dezvoltarea competentelor de interpretare de text.
Inteleasa ca parte integranta a mecanismelor cognitive si caracterizata prin fluiditate, flexibilitate si originalitate, creativitatea este o constanta a discursului pe care didactica traditionala si moderna l-au consacrat compunerii libere. Pornind de la binomul scriere-lectura, cercetarile au evidentiat influenta pe care cele doua o au una asupra celeilalte. De aici, teza conform careia drumul cel mai scurt spre lectura performanta este producerea de text; si tot de aici, convingerea ca, indiferent de stangacia textelor compuse de catre elevi, efortul scrierii si reflectia asupra problemelor pe care le ridica duc la conturarea unor competente reale de lectura si interpretare. In sprijinul acestor afirmatii stau, in primul rand, marturiile elevului despre rostul de „a te aseza de cealalta parte a cartii" si despre calitatea acestui tip de dialog cu Iiteratura.
A spori posibilitatile de exprimare inseamna a stimula insusirea cunostintelor necesare si, invers, acumularea de cunostinte dezvolta capacitatile de exprimare personala. Fara indoiala ca instrumentul prin care se realizeaza atat acumularea de cunostinte, cat si dezvoltarea posibilitatilor de folosire creatoare, de exprimare originala, este limbajul, suport al gandirii si mijloc de exprimare a constiintei noastre. In acest context, orele de compunere devin instrumente de neinlocuit pentru o dezvoltare armonioasa a unei minti capabile sa valorifice si sa prelucreze creator cunostintele acumulate si propria experienta de viata.
Dincolo de faptul ca orele de compunere sunt mijloace eficiente in formarea deprinderilor de a conversa, de a comunica adecvat cu cei din jur, de a cultiva si rafina spiritul, ele ar trebui sa indeparteze elevul de avalansa de informatie bruta pe care o primeste cu usurinta accesand internetul, ajutandu-l sa-si dezvolte capacitatea intelectuala prin reflectarea asupra a ceea ce el poate scrie.”
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
5
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Maftei Claudia 25/06/2020 12:26
Este o carte foarte utilă si de mare ajutor tuturor copiilor pentru ai ajuta să înțeleagă mai bine ce si cum trebuie sa facă .O recomand tuturor cu drag!,,
  • Like review icon 0
  • Add comments
nelurobu 15/01/2021 12:00
Tot ceea ce ţi se întâmplă este o oglindire a ceea ce crezi despre tine. Nu putem atrage mai mult decât credem că valorăm.Iyanla Vanzant
Să nu ai încredere în tot ce vezi. Chiar și sarea arată ca zahărul.
  • Like review icon 0
  • Add comments
mincarelu 27/12/2020 16:41
Life is like a box of sardines and we are all looking for the key. Alan Bennett
It is not the length of life, but depth of life. Ralph Waldo Emerson
Try not to become a man of success. Rather become a man of value. Albert Einstein
  • Like review icon 0
  • Add comments
mariuspetrescu 26/11/2020 09:17
Cine a îndurat suferinţe îsi aminteste de ele. Cicero
Trăiește după un crez: râzi puțin de viață și caută fericirea în locul tristeții.Rasul m-a salvat întotdeuna din situațiile nefericite. Red Skelton
  • Like review icon 0
  • Add comments
Cristina Scacun 19/09/2020 10:57
Lucrarea Compunerile scolare este impartita in trei parti. Prima parte Compunerea scolara, este o pledoarie pentru a incuraja si a stimula creativitatea elevilor. Totodata prezinta pe larg scrierea imaginativa si etapele crearii ei, pentru a se incheia cu o clasificare a compunerilor dupa diferite criterii (dupa modul de participare al elevilor, dupa materialul de baza folosit, dupa scopul redactarii, dupa stilurile functionale).
Partea a doua cuprinde texte-suport ce pot fi folosite in realizarea compunerilor descriptive. Aceste texte sunt structurate in functie de tema: Anotimpurtile, Momentele zilei, Relieful tarii noastre, Descriere de spatii diverse, Stihiile naturii, Portretul fizic si portretul moral.
In ultima parte se gasesc compuneri culese de la elevi, dar si un model de analiza de text pe nivelurile limbii: nivel ideatic, nivel formal (strat fonetic, strat lexical, strat morfologic, strat sintactic).
Fragment din volum:
„In programele actuale, scrierea imaginativa trimite explicit la compunerea libera si vizeaza, in primul rand, producerea de text descriptiv si narativ. In scoala, structurarea lumilor „posibile" are o dubla finalitate, intrucat promite atat dezvoltarea creativitatii, cat si dezvoltarea competentelor de interpretare de text.
Inteleasa ca parte integranta a mecanismelor cognitive si caracterizata prin fluiditate, flexibilitate si originalitate, creativitatea este o constanta a discursului pe care didactica traditionala si moderna l-au consacrat compunerii libere. Pornind de la binomul scriere-lectura, cercetarile au evidentiat influenta pe care cele doua o au una asupra celeilalte. De aici, teza conform careia drumul cel mai scurt spre lectura performanta este producerea de text; si tot de aici, convingerea ca, indiferent de stangacia textelor compuse de catre elevi, efortul scrierii si reflectia asupra problemelor pe care le ridica duc la conturarea unor competente reale de lectura si interpretare. In sprijinul acestor afirmatii stau, in primul rand, marturiile elevului despre rostul de „a te aseza de cealalta parte a cartii" si despre calitatea acestui tip de dialog cu Iiteratura.
A spori posibilitatile de exprimare inseamna a stimula insusirea cunostintelor necesare si, invers, acumularea de cunostinte dezvolta capacitatile de exprimare personala. Fara indoiala ca instrumentul prin care se realizeaza atat acumularea de cunostinte, cat si dezvoltarea posibilitatilor de folosire creatoare, de exprimare originala, este limbajul, suport al gandirii si mijloc de exprimare a constiintei noastre. In acest context, orele de compunere devin instrumente de neinlocuit pentru o dezvoltare armonioasa a unei minti capabile sa valorifice si sa prelucreze creator cunostintele acumulate si propria experienta de viata.
Dincolo de faptul ca orele de compunere sunt mijloace eficiente in formarea deprinderilor de a conversa, de a comunica adecvat cu cei din jur, de a cultiva si rafina spiritul, ele ar trebui sa indeparteze elevul de avalansa de informatie bruta pe care o primeste cu usurinta accesand internetul, ajutandu-l sa-si dezvolte capacitatea intelectuala prin reflectarea asupra a ceea ce el poate scrie.”
  • Like review icon 0
  • Add comments

Noi suntem despre carti, si la fel este si Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te pentru a afla rapid care sunt promotiile zilei, noutatile si recomandarile noastre.

Ma abonez image one
Ma abonez image one