Chipul Dumnezeului nevazut

Chipul Dumnezeului nevazut - Peter Casarella
Rasfoieste

Chipul Dumnezeului nevazut

Isus este insasi teofania lui Dumnezeu.  Aceasta inseamna ca, in forma vizibila a revelatiei lui Isus Cristos, Dumnezeu a fost revelat ca pe de-a-ntregul nu-altul. Cristos, omul complet si desavarsit, constituie totalitatea experientei a ceea ce este Dumnezeu.  El uneste si ordoneaza toate imaginile lui Dumnezeu in creatie in raport cu sine. "Chipul Dumnezeului nevazut" (Col. 1:15) este, asadar, o imagine mai presus de toate imaginile. Mai mult, atunci cand Isus afirma in Evanghelia dupa Ioan ca Tatal si el sunt una, este revelat faptul ca aparitia lui Cristos trebuie de asemenea sa transcenda relatia creata dintre arhetip si imagine. In conceptia lui Balthasar, relatia dintre Tatal si Fiul intruchipeaza o unire cu totul singulara, ipostatica a arhetipului si a imaginii.

Forma si continutul nu pot fi separate una de alta atat de usor. Intr-o mangaiere, intr-o poezie, in cladirea unei catedrale gotice sau in martirajul unui sfant, sensul exprimat intr-o anume fapta, opera de arta sau activitate intentionala nu poate fi pur si simplu tradus intr-o alta forma de expresie fara sa se schimbe continutul. Sensul reiese din chiar expresia formei.
Ganditi-va ca Biserica este opera de arta a lui Cristos. Ca toate operele de arta, Biserica poarta amprenta artistului. Opera de arta pastreaza, cu toate acestea, o autonomie relativa fata de artist de vreme ce, in orice opera de arta, forma obiectiva poate fi diferentiata de conduita subiectiva a creatorului sau. 
Cristos este mai mult decat geniul creator a carui opera de arta este expusa inaintea ochiului admirativ al privitorilor. Cristos isi daruieste propria persoana pentru temelia euharistica a Bisericii. - Peter Casarella

Traducere din limba engleza de Camelia Luncan.
Citeste mai mult

25.00Lei

25.00Lei

Primesti 25 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Livrare

Estimare livrare marti, 17 iunie - vineri, 20 iunie

Important icon msg

Acest termen de livrare este estimativ. In cazul perioadelor aglomerate pot aparea intarzieri.

Livrarea produselor din stoc se realizeaza in decursul a 24-48 de ore (zile lucratoare) de la plasarea comenzii.

Livrarea cartilor in engleza aflate in stocul furnizorilor nostri se realizeaza in intervalul de 2-4 saptamani, afisat in pagina de produs. Toate comenzile care contin un titlu din aceasta categorie vor fi livrate la termenul cel mai indelungat. in cazul in care doresti impartirea comenzii, te rugam sa ne contactezi pentru a-ti comunica toate conditiile. Poti gasi aceste informatii si in sectiunea Termeni si Conditii.

Descrierea produsului

Isus este insasi teofania lui Dumnezeu.  Aceasta inseamna ca, in forma vizibila a revelatiei lui Isus Cristos, Dumnezeu a fost revelat ca pe de-a-ntregul nu-altul. Cristos, omul complet si desavarsit, constituie totalitatea experientei a ceea ce este Dumnezeu.  El uneste si ordoneaza toate imaginile lui Dumnezeu in creatie in raport cu sine. "Chipul Dumnezeului nevazut" (Col. 1:15) este, asadar, o imagine mai presus de toate imaginile. Mai mult, atunci cand Isus afirma in Evanghelia dupa Ioan ca Tatal si el sunt una, este revelat faptul ca aparitia lui Cristos trebuie de asemenea sa transcenda relatia creata dintre arhetip si imagine. In conceptia lui Balthasar, relatia dintre Tatal si Fiul intruchipeaza o unire cu totul singulara, ipostatica a arhetipului si a imaginii.

Forma si continutul nu pot fi separate una de alta atat de usor. Intr-o mangaiere, intr-o poezie, in cladirea unei catedrale gotice sau in martirajul unui sfant, sensul exprimat intr-o anume fapta, opera de arta sau activitate intentionala nu poate fi pur si simplu tradus intr-o alta forma de expresie fara sa se schimbe continutul. Sensul reiese din chiar expresia formei.
Ganditi-va ca Biserica este opera de arta a lui Cristos. Ca toate operele de arta, Biserica poarta amprenta artistului. Opera de arta pastreaza, cu toate acestea, o autonomie relativa fata de artist de vreme ce, in orice opera de arta, forma obiectiva poate fi diferentiata de conduita subiectiva a creatorului sau. 
Cristos este mai mult decat geniul creator a carui opera de arta este expusa inaintea ochiului admirativ al privitorilor. Cristos isi daruieste propria persoana pentru temelia euharistica a Bisericii. - Peter Casarella

Traducere din limba engleza de Camelia Luncan.
Citeste mai mult

Detaliile produsului

Rating general al produsului

5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

napoleonus 28/05/2024 17:04
green icon awesome check Achizitie verificata
Interesanta!
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

1 din 1 de rezultate

Istoricul tau de navigare

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one