MARIUS PAVEL

Membru din 24/07/2014

5

5

Crezul. Tatal nostru. In unsprezece limbi

Vă semnalez o carte ( datorită formatului) care este în acelaşi timp şi prima învățătură creştină ( Tatăl Nostru îl ştiu mai toți, dar cu Crezul mai avem de lucrat), dar mai este şi mărturia cea mai simplă despre universalitatea credinței creştine ! Ar putea fi un îndemn pentru învățarea mai multor limbi străine ( ce bine ar fi !) Este şi o invitație pentru cunoaşterea operei unui mare artist român- Horia Bernea, pictor şi ctitor ( fondatorul Muzeului Țăranului Român). Am avut o mare surpriză şi o bucurie să am această carte.

2020-05-13 02:13:07

0

Drum intrerupt - Patrick Leigh Fermor

Drum intrerupt - Patrick Leigh Fermor

Nu am deloc experiența acestui tip de texte şi risc să încalce una din regulile de bun simț: concizia... Dar mă veți ierta pentru că vreau să vă transmit interesul şi plăcerea de a citi această carte specială! Autorul: un englez cu o cultură clasică solidă, cu o curiozitate nestăvilită ( mărturisită), cu un spirit de aventură probat în călătorie, dar şi în război (combatant în trupele speciale britanice în WW II), cu o memorie " fotografică", care l-a ajutat să scrie Subiectul: descrierea unei călătorii din Olanda până la Muntele Athos, pe jos, dar mai ales în Europa de sud-est ( Ungaria, România, Bulgaria, Grecia), în Cartea în trei volume ( primul disponibil numai în engleză) scrisă şi editată la cca 50 de ani de la efectuarea călătoriei ( anul 1934). Grăbiți-vă: este la reduceri, s-ar putea să aveți noroc

2020-05-13 10:58:07

0

Povestea generatiei noastre. De la monarhie la democratie - Matei Cazacu, Ioana Cretoiu

Un eveniment editorial această carte, prilejuită de întâlnirea după 50 de ani a promoției 1964 a Liceului Spiru Haret din Bucureşti ! Pe lângă relatările dureroase despre viața în primii ani de comunism într-un cartier central din Bucureşti şi inevitabilele amintiri savuroase ale vieții de licean, cartea beneficiază de un studiu foarte concentrat despre efectele dezastruoase ale ocupației sovietice din România. Acest studiu îl datorăm prestigiosului istoric Matei Cazacu ( specialist în altă epocă istorică, dealtfel) martor avizat al perioadei analizate şi membru al promației sus-menționate! Țineți seama că sunt plin de invidie pe colegii noştri de la Spiru Haret, din postura de absolvent 1961 al Liceului Matei Basarab, care am contribuit şi eu la o carte cu prilejul aniversării noastre de 50 de ani, în 2011!

2020-05-12 11:28:07

0

Clubul Dumas - Arturo Perez-Reverte

Clubul Dumas - Arturo Perez-Reverte

Un autor cu totul special, ca reporter de război a relatat, printre altele, şi despre Revoluția din 1989, care a scris după acea o serie de cărți de acțiune, mister, polițiste şi cum mai vreți să le spuneți , absolut minunate ( părerea mea, de cititor de sute de romane de acest gen). Căutați, tot la Libris, toate cărțile lui Perez-Reverte, unele bazate pe documentarea proprie a unor cazuri reale...

2020-05-12 10:43:07

1

Intre paduri si ape - Patrick Leigh Fermor

Nu credeam că voi scrie vreodată despre cărți! Cărțile mi-au plăcut de când mă ştiu dar în ultimul timp am devenit un colecționar de cărți, adică le caut pe cele care ar putea să-mi procure cea mai mare satisfacție. Nu-i vorbă că nici timp nu prea mai am, ştiți povestea: să-i menajăm pe cei de peste 65 de ani...Dacă ați ajuns până aici cu căutarea vă felicit ! Sunteți în finala concursului " Cititori norocoşi", cu alte cuvinte ați găsit o carte foarte specială, istoria unei călătorii de-a latul Europei, făcută de un englez la 19 ani, povestită de el la 70 de ani şi editată de prietenii lui după moartea lui la 96 de ani... Şi unde mai pui că vă veți întâlni şi cu România anului 1934 ! Căutați şi celălalt volum al lui Patrick Leigh Fermor...Tot la Libris, of course !?

2020-05-12 10:28:07

3