2E1AC35B207BEF31B5EC8F0350C0B352

Membru din 02/02/2024

0

3

Marele Gatsby - F. Scott Fitzgerald

Marele Gatsby - F. Scott Fitzgerald

F.Scott Fitzgerald -Marele Gatsby - Polirom 2017 - citit 13.02.2024 O poveste de viata si o ilustrare a modului de viata a unei anumite paturi a societatii inceputului de veac al douazecilea din estul Statelo Unite. Indiferent de statutul social sau fastul pe care-l afisezi,povestea de dragoste din tinerete razbate peste ani si tot ce-ti doresti este sa fii din nou cu cea pe care ai iubit-o si te-a iubit.

2024-02-27 07:21:20

0

Librareasa din Paris - Kerri Maher

Librareasa din Paris - Kerri Maher

Maher Kerri - Librareasa din Paris - Humanitas 2023 Bine documentata, inspirata din fapte reale,librareasa din Paris si-a adus contributia la stringerea relatiilor froncezo-americane,deschizind o librarie de carte in limba engleza la inceputul secolului XX in Paris.Locul a fost frecventat de scriitorii vremii, cum au fost James Joice, Ernest Hamingwey Gertrude Stein,etc. Shakespeare and Company a editat pentru prima data integral romanul lui James Joice :Ulise si l-a distribuit clandestin,romanul fiind interzis in SUA deoarece atenta la bunele moravuri in acelasi timp cu legea prohibitiei si altele. Sylvia Beach este numele libraresei care a primit drept recunostinta din partea statului francez ,titlul de cavaler al Legiunii de Onoare.

2024-02-27 07:19:52

0

Neuroplasticitatea. Secretul longevitatii creierului - Leon Danaila

Secretul longevitatii creierului -Leon Danaila Neuroplasticitatea -Bookzone 2023 Neurochirurgul Leon Danaila a operat-o pe soacra mea pe artera carotida ,a carei infundare ii provocase o semipareza.Dupa o operatie de circa jumatate de ora problema a fost rezolvata ,in timp ce medicii din Brasov n-au ajutat-o cu nimic timp de luni de zile cit a fost internata.Am fost curiosi si eu si mai ales sotul meu sa citim cartea scrisa de acest om exceptional,de o modestie si o probitate profesionala care ne-au impresionat. Am aflat astfel amanunte interesante,scrise pe intelesul tuturor ,despre cum sa ne pastram cit mai mult timp sanatatea creierului,neuroplasticitatea,adica puterea acestuia de a se adapta la situatii noi,cum ar fi invatarea unei limbi straine, ascultarea muzicii,exercitii fizice,alimentatie sanatoasa, post, meditatie, etc. Toate aceste informatii folositoare sunt presarate cu pagini din propria experienta de viata a acestui om, care plecind dintr-o familie de oameni simpli ,a reusit sa-si implineasca visul spre care a nazuit prin studierea medicinei,a psihologiei si prin perfectionarea tehnicii neurochirurgiale in Statele Unite.Visul lui a fost acela de a ajuta oamenii aflati in situatii limita.

2024-02-27 07:17:22

0