Moni13

Membru din 06/07/2021

10

15

Pofta de ciocolata - Care Santos

Pofta de ciocolata - Care Santos

Care Santos are un stil de expunere deosebit de plăcut, un stil nonșalant, surprinzător dar totodată armonios. Acest roman este ca o odă închinată Barcelonei, "orașul dulciurilor și al operei." "Ce are acest oraș Barcelona încât și cele mai înalte spirite găsesc aici ceea ce nu știau că ar căuta?" ✍️ Ni se dezvăluie trei povești captivante din viețile a trei femei care au trăit fiecare în alt secol. Numitorul comun, ciocolatiera din porțelan fin, produsă în fabricile din Sèvres, Franța, vas care a rezistat multe secole datorită pasiunii pentru minunata băutură, ciocolata, care s-a consumat întâi în stare lichidă. Multă istorie fascinantă cuprinde acest roman. De neratat.

2024-04-18 03:15:24

0

Portretul casatoriei - Maggie O'Farrell

Portretul casatoriei - Maggie O'Farrell

Scriitoarea redă cu grație atmosfera apăsătoare de secol XVI și prezintă sub amprenta ficțiunii, viața Lucreziei di Cosimo de Medici, ducesă de Ferrara, personaj real în istorie, nota istorică de la începutul romanului fiind edificatoare. O bucurie să descopăr aceasta carte și să mă las impresionată de forța penelului lui Maggie O'Farrell. O scriitură excepțională!

2024-04-03 12:59:55

1

Cand amintirile noastre vor veni sa danseze - Virginie Grimaldi

Cartea este absolut încântătoare, captivantă, fascinantă, sensibilă, emoționantă. Mi-am observat starea de spirit în timpul întregii lecturi. Scriitoarea știe perfect cum să atingă corzile sufletești ale cititorilor. Ameninţaţi cu expulzarea din casele lor din strada Intrarea Colibri, în vederea construirii unei școli, "Octogenialii", membrii octogenari ai acelei mici comunități, vecini de o viață, sunt foarte hotărâți să nu se lase trași pe sfoară de acest nou plan urbanistic al primarului. Un citat minunat: "Toate aceste momente sunt şi mai prețioase când se transformă în amintiri. Până la urmă, viaţa este ca un dans. Intrăm în scenă, învățăm paşii, ne lăsăm duşi de muzică, numărăm timpii și facem reverenţa." Recomand cartea din toată inima!

2024-03-28 01:59:52

1

Numele mi-l stie vantul - Isabel Allende

Romanul subliniază dedicarea scriitoarei pentru întrajutorarea aproapelui, susținerea cauzei drepturilor omului. M-au impresionat profund diferitele povești de viață din roman, împletite în durere și traumă dar și în sprijin și luptă de supraviețuire, acceptare și vindecare. Recomand romanul fără nicio reținere, este excelent!

2024-03-28 12:40:27

1

Calul de lut - Anuradha Roy

Calul de lut - Anuradha Roy

O carte plină de înțelepciune, despre libertatea de a crea și de a iubi, despre meseria ca pasiune transcedentală, despre singurătate, exil și despre paradisul pierdut al copilăriei și al noțiunii de acasă. Povestea curge cu finețe, nostalgic narată de către cele două personaje principale, Elango, maestru în olăritul din teracotă, tradiție străveche de generații întregi în familia lui, și Sara, ucenica lui încă din copilărie, plecată în Anglia cu o bursă de studii. Două destine împletite de acest meșteșug străvechi, olăritul. Recomand cartea fără nicio reținere.

2023-09-06 01:26:58

1

Instabil - Ruxandra Burcescu

Instabil - Ruxandra Burcescu

O carte bine scrisă, cu o poveste "desprinsă din peisajul" nostru autohton, profund tulburătoare, pertinentă dar si presărată de câteva note de supranatural, reușit integrate. Planurile alternante, care creează suspansul, captivează bine cititorul. Viața grea a trei femei, care nu aveau cum să aleagă mai bine în condițiile date. Numele unuia dintre personajele principale, Lorelei, m-a dus automat cu gândul la personajul din cartea lui Ionel Teodoreanu. Dar mi-a plăcut și acest personaj îndârjit, nonconformist, afectat de relații toxice, de traume, de mistic, care merge și cercetează până în pânzele albe pentru a afla o realitate ascunsă, dureroasă pentru toți cei implicați, inclusiv pentru ea. Roman de debut surprinzător!

2023-07-17 12:19:20

0

Italia sub clar de luna - Jennifer Anton

Roman de fictiune istoric despre supravietuirea femeilor italiene în timpul instaurarii regimului fascist despotic al lui Mussolini si în timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Carte bazata pe evenimente reale din viața bunicii dar mai ales a strabunicilor lui Jennifer Anton. Minunata si povestea de dragoste, conturata frumos de scriitoare. "O sustinatoare a drepturilor si egalitatii femeilor, Jennifer Anton spera sa salveze povestile femeilor din istorie, incepand cu familia ei italiana."

2023-07-06 06:29:28

1

Hotelul Portofino - J. P. O'Connell

Hotelul Portofino - J. P. O'Connell

Riviera italiană, 1926, locul ideal de vacanță, cu cazare la Hotelul Portofino unde vine toată lumea cu pretenții. Descrierile sunt superbe, ești acolo și admiri priveliștile extraordinare! Cartea este o cronică de familie și are iz de ficțiune istorică. O carte plină de aventuri: ce a implicat investiția într-un hotel din Italia, o căsnicie cu probleme, un tablou de valoare dispărut, o căsătorie aranjată, corupție, comploturi, probleme care duc la alte probleme. Este, într-adevăr, o carte spumoasă ca un pahar rece de Prosecco într-o zi toridă de vară! Am savurat-o din plin!

2023-06-30 02:45:13

3

Cofetaria cu miracole - Christian Escriba, Sllvia Tarrago

Carte frumoasa, relaxanta. Prezinta si retete traditionale dar in special mi-a placut cum au prezentat autorii trairile si evolutia personajelor principale, in planul personal dar si in planul profesional. Am recumparat-o cu drag pentru a o darui mai departe. Multumesc Libris!

2021-12-29 12:00:07

0

Sotia din Paris - Paula McLain

Sotia din Paris - Paula McLain

Carte minunata, m-a impresionat profund. Prima casnicie a lui Hemingway prezentata fara perdea, viata adevarata a cuplului respectiv la inceput de drum in acele vremuri. Foarte bine scrisa, captivanta, absolut minunata! O recomand fara retineri!

2021-12-29 12:00:07

0

Muza - Jessie Burton

Muza - Jessie Burton

Carte foarte frumoasa, prea putin recomandata. Mesaj puternic despre autenticitate, recunoastere, adaptare dupa traume, prietenie. Lectura placuta, captivanta total. Nota 10, fara rezerve!

2021-12-29 12:00:07

0

Istoria parfumului - Mandy Aftel

Istoria parfumului - Mandy Aftel

Cartea m-a dezamagit deoarece ma asteptam la istoria parfumului dar de fapt se prezinta istoria ingredientelor celor mai importante din parfumeria artizanala, din produse naturale: scortisoara, menta, tamaia, etc. Este o lucrare enciclopedica. Nota 8 din 10! Este bine documentata si merita totusi citita. Doar ca ma asteptam la altceva, conform titlului.

2021-11-10 12:00:06

0

Soareci si oameni - John Steinbeck

Soareci si oameni - John Steinbeck

Carte foarte buna! Surprinde foarte bine lupta de supravietuire a barbatilor americani zilieri, in acest caz doi prieteni buni. De citit neaparat acest autor premiat cu Nobel pentru literatura!

2021-09-22 03:00:06

1

Primavara in Toscana - Santa Montefiore

Primavara in Toscana - Santa Montefiore

O carte superba! Am citit-o in 2 zile, nu am putut sa o las din mana. Descrierea povestii este foarte frumoasa si relaxanta dar si captivanta. Pur si simplu te convinge sa mergi sa vizitezi Toscana. Multumesc!

2021-09-17 03:00:06

0

Arata cu 10 ani mai tanara! - Nicky Hambleton-Jones