Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare

De (autor): Adrian Opre. Oana Benga

0
(0 review-uri)
Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare - Adrian Opre. Oana Benga
Rasfoieste

Managementul comportamentelor si optimizarea motivatiei pentru invatare

De (autor): Adrian Opre. Oana Benga

0
(0 review-uri)
Lucrarea face parte din seria Promovarea sanatatii mintale in gradinite si scoli, conceputa de un colectiv de profesori de la Universitatea „Babes-Bolyai”, sub coordonarea prof.univ.dr. Adriana Baban, prof.univ.dr. Oana Benga, prof.univ.dr. Adrian Opre, si propune o serie de ghiduri care se adreseaza cadrelor didactice, psihologilor si consilierilor scolari, furnizorilor de servicii educationale, specialistilor in stiinte comportamentale.
 
Ghidurile contin activitati practice, fise de lucru, materiale-suport pentru prescolari, scolari mici si scolari mari, cu scopul de a preveni si elimina comportamentele nesanatoase ale copiilor, conduitele provocatoare si consecintele acestora pe termen lung asupra performantelor scolare si asupra integrarii sociale a elevilor.
 
Elevii care manifesta probleme de comportament si disciplina atrag cel mai mult atentia cadrului didactic, deoarece aceste comportamente interfereaza cu activitatile de invatare. Cel mai adesea, cadrele didactice solutioneaza aceste probleme intervenind dupa aparitia acestor comportamente indezirabile prin atentionari verbale, excludere, scaderea notei la purtare etc. Insa, de cele mai multe ori, efectul nu este cel asteptat, deoarece interventia nu tine cont de intelegerea factorilor care determina si mentin manifestarea acestor comportamente. In acest context, derularea unei analize functionale ajuta cadrul didactic sa inteleaga scopul comportamentului problematic, dar si sa identifice planuri de disciplina adecvate nevoilor de la grupa / clasa.
 
Cuprins:
Activitatile practice, fise de lucru, materiale-suport pe care le propune ghidul urmaresc combinarea intr-o maniera eficienta a activitatii didactice cu monitorizarea si managementul continuu al comportamentelor copiilor. In acest context, managementul grupei/ clasei reprezinta „abilitatea profesorului de a planifica si organiza activitatile clasei astfel incat sa asigure un climat favorabil invatarii” (Petrovai si Lemeni, 2009). Pentru a putea dezvolta un mediu propice invatarii, este esential sa putem identifica comportamentele care pot fi prevenite sau modificate atunci cand ele se manifesta deja. Ghidul prezinta o serie de strategii care pot fi folosite la nivelul clasei/ grupei atunci cand se vizeaza modificarea comportamentelor dezadaptative.

Coordonatori:  Oana Benga, Adriana Baban, Adrian Opre
Citeste mai mult

42.00Lei

42.00Lei

Primesti 42 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Lucrarea face parte din seria Promovarea sanatatii mintale in gradinite si scoli, conceputa de un colectiv de profesori de la Universitatea „Babes-Bolyai”, sub coordonarea prof.univ.dr. Adriana Baban, prof.univ.dr. Oana Benga, prof.univ.dr. Adrian Opre, si propune o serie de ghiduri care se adreseaza cadrelor didactice, psihologilor si consilierilor scolari, furnizorilor de servicii educationale, specialistilor in stiinte comportamentale.
 
Ghidurile contin activitati practice, fise de lucru, materiale-suport pentru prescolari, scolari mici si scolari mari, cu scopul de a preveni si elimina comportamentele nesanatoase ale copiilor, conduitele provocatoare si consecintele acestora pe termen lung asupra performantelor scolare si asupra integrarii sociale a elevilor.
 
Elevii care manifesta probleme de comportament si disciplina atrag cel mai mult atentia cadrului didactic, deoarece aceste comportamente interfereaza cu activitatile de invatare. Cel mai adesea, cadrele didactice solutioneaza aceste probleme intervenind dupa aparitia acestor comportamente indezirabile prin atentionari verbale, excludere, scaderea notei la purtare etc. Insa, de cele mai multe ori, efectul nu este cel asteptat, deoarece interventia nu tine cont de intelegerea factorilor care determina si mentin manifestarea acestor comportamente. In acest context, derularea unei analize functionale ajuta cadrul didactic sa inteleaga scopul comportamentului problematic, dar si sa identifice planuri de disciplina adecvate nevoilor de la grupa / clasa.
 
Cuprins:
Activitatile practice, fise de lucru, materiale-suport pe care le propune ghidul urmaresc combinarea intr-o maniera eficienta a activitatii didactice cu monitorizarea si managementul continuu al comportamentelor copiilor. In acest context, managementul grupei/ clasei reprezinta „abilitatea profesorului de a planifica si organiza activitatile clasei astfel incat sa asigure un climat favorabil invatarii” (Petrovai si Lemeni, 2009). Pentru a putea dezvolta un mediu propice invatarii, este esential sa putem identifica comportamentele care pot fi prevenite sau modificate atunci cand ele se manifesta deja. Ghidul prezinta o serie de strategii care pot fi folosite la nivelul clasei/ grupei atunci cand se vizeaza modificarea comportamentelor dezadaptative.

Coordonatori:  Oana Benga, Adriana Baban, Adrian Opre
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one