Europeretta

De (autor): Goran Stefanovski

0
(0 reviews)
Europeretta - Goran Stefanovski
Rasfoieste

Europeretta

De (autor): Goran Stefanovski

0
(0 reviews)
Goran Stefanovski (n. 1952, Bitola, Macedonia) este dramaturg, scenarist, eseist de varf al Macedoniei si fostei Iugoslavii, scriitor de platforma internationala. S‑a remarcat ca autor al unor piese in cheia farsei tragice, preocupat, in dramaturgie si eseistica, de tensiunea dintre identitatea personala si circumstantele politice, istorice, geografice. Numeroase productii teatrale – unele dintre
ele reunind echipe internationale – ca si volume de teatru, eseuri, lucrari academice, in mai multe limbi si tari din Europa si Statele Unite. A introdus de la debut (1974) paradigma postmoderna in cultura tarii sale. A initiat cursul de creatie dramatica (playwriting) la Universitatea din Skopje (1986). A fost Fulbright Outstanding Artist Scholar in SUA si visiting professor la Institutul Dramatic din Stockholm. In prezent este profesor la Universitatea Christ Church, Canterbury, Anglia. Multipremiat la nivel national si international, membru in PEN International, Parlamentul Cultural European, Academia de Arte si Stiinte a Republicii Macedonia, Consiliul European pentru Relatii Internationale (ECFR). Ambasador cultural al Macedoniei in Anglia.

Goran Stefanovski personifica tot ce are mai bun dramaturgia macedoneana. - Lidija DIMKOVSKA
Este dramaturgul care a fixat in cultura noastra destine si situatii emblematice.  -Slobodan UNKOVSKI
Imaginati-va un butoi cu praf de pusca incredintat lui Ubu. Un mic vehicul balcanic traverseaza memoria colectiva si ne poarta spre cucerirea unei lumi de nepatruns. La bord, indivizi teribil de umani, de mandri — si, in aceeasi masura, corupti. Expresia e bruta, sobra, incisiva, eficace, plina de vitalitate. Sunt captate fapte diverse si fabule clasice, auzul prinde cele mai fine zvonuri ale timpului. Calatoria se face cu depasiri, telescopaje, ciocniri cu improbabilul, ambuscade. Veti ajunge, in forta, intr-un teritoriu al discordantei. Slav si meridional. Sudic si oriental. Va aflati in lumea lui Goran Stefanovski.  -Dominique DOLMIEU
Tradus in peste douazeci de limbi, montat pe scene europene prestigioase, prezent in intalniri internationale si festivaluri notabile... In universul lui Goran Stefanovski, o privire lucida lumineaza destinele omenesti, animate de un raport mereu dinamic intre „atunci" si „acum", intre mit si concretetea cotidianului. Accentuatele dimensiuni ludice fac posibila schimbarea mastilor, la vedere, iar scena teatrului se adauga scenei lumii.  - Crenguta MANEA


Fragment din lucrarea "Europeretta" de  Goran Stefanovski

"A manca vs. a gati
Mi-am petrecut cea mai mare parte a vietii in teatru. La cinci ani, am vazut cum mama mea este ucisa pe scena, la sfarsitul unei melodrame in care ea era eroina romantica. Simula, imita moartea; nu o descria in cuvinte, ci o arata.
Dupa spectacol, mama mi-a spus ca traieste, ca nu facuse decat sa joace un rol. N-am crezut-o. De atunci n-a incetat sa ma fascineze deosebirea dintre fapt si fictiune, realitate si iluzie, scena si spatele scenei, intre „ce este" si „ce pare", intre restaurant si bucatarie.
Sunt dramaturg si profesor de teatru. E o vreme cand vad piese ori citesc texte dramatice, o alta cand le scriu. in unele zile mananc, in altele gatesc. Sa mananci e instinctiv si usor, sa gatesti este dificil si trebuie invatat.
Spectatorii sunt ca niste oaspeti la restaurant, asteptand sa fie serviti. Ei stiu totul, le-au vazut pe toate. Papilele lor gustative sunt fin acordate. Sunt pretentiosi, au gusturi exclusive.
Spectatorii sunt ca vorbitorii nativi ai unei limbi, utilizeaza structuri gramaticale complexe fara sa-si dea seama cum procedeaza. Pur si simplu li se intampla. Oamenii canta, folosesc armonie, dar cei mai multi traiesc intr-o fericita necunoastere a contrapunctului. Ei canta pur si simplu. Toti sunt actori excelenti in viata de zi cu zi si recunosc, instinctiv, un dialog bun, o intriga puternica, un personaj bine conturat. Stiu cu totii lucruri despre care nu stiu de fapt nimic."
Citeste mai mult

-5%

47.50Lei

50.00 Lei

Sau 4750 de puncte

!

Fiecare comanda noua reprezinta o investitie pentru viitoarele tale comenzi. Orice comanda plasata de pe un cont de utilizator primeste in schimb un numar de puncte de fidelitate, In conformitate cu regulile de conversiune stabilite. Punctele acumulate sunt incarcate automat in contul tau si pot fi folosite ulterior, pentru plata urmatoarelor comenzi.

In Stoc

Descrierea produsului

Goran Stefanovski (n. 1952, Bitola, Macedonia) este dramaturg, scenarist, eseist de varf al Macedoniei si fostei Iugoslavii, scriitor de platforma internationala. S‑a remarcat ca autor al unor piese in cheia farsei tragice, preocupat, in dramaturgie si eseistica, de tensiunea dintre identitatea personala si circumstantele politice, istorice, geografice. Numeroase productii teatrale – unele dintre
ele reunind echipe internationale – ca si volume de teatru, eseuri, lucrari academice, in mai multe limbi si tari din Europa si Statele Unite. A introdus de la debut (1974) paradigma postmoderna in cultura tarii sale. A initiat cursul de creatie dramatica (playwriting) la Universitatea din Skopje (1986). A fost Fulbright Outstanding Artist Scholar in SUA si visiting professor la Institutul Dramatic din Stockholm. In prezent este profesor la Universitatea Christ Church, Canterbury, Anglia. Multipremiat la nivel national si international, membru in PEN International, Parlamentul Cultural European, Academia de Arte si Stiinte a Republicii Macedonia, Consiliul European pentru Relatii Internationale (ECFR). Ambasador cultural al Macedoniei in Anglia.

Goran Stefanovski personifica tot ce are mai bun dramaturgia macedoneana. - Lidija DIMKOVSKA
Este dramaturgul care a fixat in cultura noastra destine si situatii emblematice.  -Slobodan UNKOVSKI
Imaginati-va un butoi cu praf de pusca incredintat lui Ubu. Un mic vehicul balcanic traverseaza memoria colectiva si ne poarta spre cucerirea unei lumi de nepatruns. La bord, indivizi teribil de umani, de mandri — si, in aceeasi masura, corupti. Expresia e bruta, sobra, incisiva, eficace, plina de vitalitate. Sunt captate fapte diverse si fabule clasice, auzul prinde cele mai fine zvonuri ale timpului. Calatoria se face cu depasiri, telescopaje, ciocniri cu improbabilul, ambuscade. Veti ajunge, in forta, intr-un teritoriu al discordantei. Slav si meridional. Sudic si oriental. Va aflati in lumea lui Goran Stefanovski.  -Dominique DOLMIEU
Tradus in peste douazeci de limbi, montat pe scene europene prestigioase, prezent in intalniri internationale si festivaluri notabile... In universul lui Goran Stefanovski, o privire lucida lumineaza destinele omenesti, animate de un raport mereu dinamic intre „atunci" si „acum", intre mit si concretetea cotidianului. Accentuatele dimensiuni ludice fac posibila schimbarea mastilor, la vedere, iar scena teatrului se adauga scenei lumii.  - Crenguta MANEA


Fragment din lucrarea "Europeretta" de  Goran Stefanovski

"A manca vs. a gati
Mi-am petrecut cea mai mare parte a vietii in teatru. La cinci ani, am vazut cum mama mea este ucisa pe scena, la sfarsitul unei melodrame in care ea era eroina romantica. Simula, imita moartea; nu o descria in cuvinte, ci o arata.
Dupa spectacol, mama mi-a spus ca traieste, ca nu facuse decat sa joace un rol. N-am crezut-o. De atunci n-a incetat sa ma fascineze deosebirea dintre fapt si fictiune, realitate si iluzie, scena si spatele scenei, intre „ce este" si „ce pare", intre restaurant si bucatarie.
Sunt dramaturg si profesor de teatru. E o vreme cand vad piese ori citesc texte dramatice, o alta cand le scriu. in unele zile mananc, in altele gatesc. Sa mananci e instinctiv si usor, sa gatesti este dificil si trebuie invatat.
Spectatorii sunt ca niste oaspeti la restaurant, asteptand sa fie serviti. Ei stiu totul, le-au vazut pe toate. Papilele lor gustative sunt fin acordate. Sunt pretentiosi, au gusturi exclusive.
Spectatorii sunt ca vorbitorii nativi ai unei limbi, utilizeaza structuri gramaticale complexe fara sa-si dea seama cum procedeaza. Pur si simplu li se intampla. Oamenii canta, folosesc armonie, dar cei mai multi traiesc intr-o fericita necunoastere a contrapunctului. Ei canta pur si simplu. Toti sunt actori excelenti in viata de zi cu zi si recunosc, instinctiv, un dialog bun, o intriga puternica, un personaj bine conturat. Stiu cu totii lucruri despre care nu stiu de fapt nimic."
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one