TERMENI SI CONDITII 

LIBRIS

 

 

  • 1. DEFINITII
  • LIBRIS - Societatea LIBRIS SRL organizata in baza legii romane, cu sediul in Brasov, Str. Muresenilor Nr. 14, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J08/1997/1991, CUI RO1094992.

    SITE - Domeniul libris.ro si subdomeniile acestuia.

    CONTINUT are urmatoarea definitie:

    SERVICIU - Serviciul de comert electronic condus exclusiv pe portiunile public disponibile ale SITE-ului, in sensul acordarii posibilitatii CLIENTULUI sa vizualizeze si sa achizitioneze produse folosind mijloace de comunicare la distanta.

    CLIENT - Persoana care are sau obtine acces la CONTINUT si SERVICIU prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, fax etc) sau in baza unui acord separat de utilizare intre Libris si aceasta.

    COMANDA - Un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Libris, in calitate de vanzator si Client, in calitate de cumparator, prin intermediul caruia Clientul transmite catre Libris, prin intermediul Site-ului, intentia sa de a achizitiona bunuri specifice pe SITE.

    DOCUMENT – Prezentul contract la distanta ce reglementeaza raporturile intre profesionistul Libris si Clientul, in calitate de consumator, denumit Termeni si Conditii. Pentru evitarea oricarui dubiu, prezentul document nu se aplica raporturilor intre profesionisti (B2B), in aceasta ipoteza fiind aplicabile dispozitiile Codului Civil in materie de raporturi intre profesionisti.

    CONTRACT la distanta - Conform definitiei cuprinse in OUG 34/4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative art. 2 punctul 7, astfel cum aceasta a transpus Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor: orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul.

    Pentru claritate, contractul la distanta incheiat intre Libris si Client, in calitatea sa de consumator, este prezentul Document.

    DATE CU CARACTER PERSONAL - Orice informatie privind o persoana fizica identificata sau identificabila (“persoana vizata”); in principiu, reprezinta date personale: numele si prenumele persoanei, domiciliu, adresa de email, CNP-ul, numarul de telefon, coduri de identificare client/identificator online, date de localizare etc.

    NEWSLETTER/ALERTA - Mijlocul de informare periodic, exclusiv electronic, asupra produselor, serviciilor si/sau promotiilor ori concursurilor desfasurate de catre Libris intr-o anumita perioada, fara nici un angajament din partea Libris cu referire la informatiile continute de acesta.

  • 2.DISPOZITII GENERALE
    1. Prezentul document stabileste termenii si conditiile de utilizare s Siteului de catre Client, in cazul in care acesta nu dispune de un alt acord de utilizare valid, incheiat intre Libris si acesta. 
    2. Prezentului document ii sunt incorporate si fac parte integranta din acesta urmatoarele:
  • -POLITICA COOKIES

    -PROTECTIA DATELOR GDPR

    Orice alte conditii de livrare, returnare produse/alte aspecte ce tin de contractul la distanta publicate separat pe Site sunt incorporate si fac, de asemenea, parte integranta din Document.

    1. Clientul se obliga sa monitorizeze permanent termenii si conditiile care pot fi actualizate, modificate si completate. In cazul unor neintelegeri, se aplica Termenii si Conditiile valabile la momentul plasarii si confirmarii comenzii in scris de catre Libris.
    2. Site-ul www.libris.ro este proprietatea societatii LIBRIS SRL.
    3. Site-ul poate fi accesat in mod gratuit de catre orice persoana care a implinit varsta de 18 ani si care este interesata de produsele pe care le ofera Libris. 
    4. Libris nu isi asuma raspunderea pentru eventuale erori de afisare aparute pe site, precum nici pentru elemente de grafica afisate pe site ce se dovedesc a fi eronate sau nu pot fi vizualizate.
    5. Libris nu isi asuma raspunderea pentru suspendarea sau intreruperea functionarii site-ului.
    6. Clientul este singurul responsabil pentru toate activitatile care decurg din folosirea site-ului si raspunde pentru orice daune materiale, intelectuale sau electronice sau de orice alta natura produse site-ului sau continutului Libris, in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
    7. Clientul poate trimite orice obiectii/propuneri in cazul in care nu este de acord si/sau nu accepta prezentul Document in integralitate, prin trimiterea unui e-mail pe adresa contact@libris.ro.
    8. Acest site este adresat clientilor persoane fizice care au cel putin 18 ani si persoanelor juridice care nu au un cont suspendat sau inchis de catre Libris, indiferent de motivul suspendarii sau al inlaturarii. Devenind client, persoana declara faptul ca intruneste conditiile mentionate mai sus.

     

  • 3.CONTINUT
    1. Continutul, astfel cum este definit in preambul, incluzand dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe Site, este proprietatea exclusiva a Libris si, dupa caz, a colaboratorilor sai, acestora fiindu-le rezervate toate drepturile de proprietate intelectuala obtinute in acest sens in mod direct sau indirect, indiferent de natura lor (drepturi de autor si drepturi conexe sau drepturi de proprietate industriala).
    2. Clientului nu ii este permisa copierea, distribuirea, publicarea, transferul catre terte parti, modificarea si/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui continut in orice alt context decat cel original intentionat de Libris, includerea oricarui continut in afara site-ului Libris, indepartarea insemnelor care semnifica dreptul de autor al Libris asupra continutului precum si participarea la transferul, vanzarea, distributia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afisarea continutului, decat cu acordul expres al Libris.
    3. Denumirea „LIBRIS”/„libris.ro”, logo-urile si simbolurile asociate ei, precum si combinatii ale acestora cu orice cuvant, simbol grafic sau sub orice alta forma, folosite in Site, sunt marci inregistrate si sunt proprietatea exclusiva Libris. Ele nu pot fi in nici un mod utilizate de terti fara acordul prealabil scris al Libris.
    4. Este interzisa orice utilizare a Continutului in alte scopuri decat cele permise expres prin Document sau de acordul de utilizare care il insoteste, in cazul in care acesta exista.
    5. Libris isi rezerva dreptul de a afisa produse doar cu titlu de prezentare, fara obligatia de a corespunde cu produsele comercializate. Totalitatea imaginilor si textelor de pe www.libris.ro sunt cu titlu exemplificativ. In acest sens produsele livrate in comanda pot fi diferite de cele prezentate online (coperta, ambalaj, culoare, aspect, accesorii, format etc.). De asemenea, Libris va putea modifica oricand detaliile disponibile online privind produsele oferite spre vanzare. Imaginile si descrierile produselor pot contine erori sau pot fi diferite de realitate, Libris nefiind raspunzator pentru astfel de situatii, dar va incerca sa le rezolve cat mai curand de la semnalarea acestora.
    6. Pe site vor fi afisate preturile produselor prezentate. Preturile de pe www.libris.ro includ TVA, dar nu includ cheltuielile de livrare sau alte cheltuieli, daca nu se specifica altfel in mod special pe site. Costurile privind livrarea sau/si alte costuri sunt mentionate in momentul finalizarii solicitarii comenzii si vor fi precizate si in momentul confirmarii comenzii de catre Libris.
  •  

     

  • 4.LIMITAREA DREPTULUI DE ACCESARE A SITE-ULUI
    1. Libris isi rezerva dreptul de a limita accesul oricarui vizitator la site (spre exemplu, fara ca urmatoarea enumerare sa aiba insa caracter limitativ, in situatia in care constata incalcarea de catre vizitatori a Termenilor si Conditiilor de utilizare a site-ului, in situatia in care apar probleme de natura tehnica sau de securitate etc.).
    2. Libris poate, de asemenea, restrictiona dreptul vizitatorilor site-ului in cazul in care continutul formularului de contact completat/alte canale de comunicare interne sau publice de catre acestia este ilegal, defaimator, ofensator, amenintator, abuziv, vulgar, obscen, afecteaza intimitatea altei persoane, indeamna la ura rasiala, etnica sau este in alt mod ofensator, intimidant.
  •  

  • 5.POLITICA DE VANZARE ONLINE
    1. Accesul la Serviciu este permis oricarui client care viziteaza siteul sau inregistreaza o comanda pe Site-ul www.libris.ro, cu ajutorul cosului de cumparaturi.  Pentru a i se permite accesul la serviciu, clientul va trebui sa accepte prevederile documentului.
    2. Plasarea unei comenzi nu este conditionate de crearea unui cont de client. 
    3. De asemenea, comenzile pot fi plasate si prin e-mail, fax sau telefonic, fiind aplicabile, in cadrul acestor raporturi, prezentul Document.
  •  

  • 6.PRODUSE
    1. Libris poate publica pe site informatii despre produsele din portofoliu propriu si/sau promotii, concursuri ori campanii practicate de catre acesta, intr-o anumita perioada si in limita stocului disponibil. 
    2. In imaginile produselor si/sau serviciilor Libris isi rezerva dreptul de a utiliza si alte produse (accesorii etc.) care pot sa nu fie incluse in costurile produselor respective si implicit nu vor fi livrate la achizitia produselor. In acest caz, se precizeaza expres in descrierea produselor ce bun este de vanzare si se marcheaza, daca este posibil, si in imagine.Clientul va analiza cu atentie prezentarea produsului si orice disclaimer afisat de LIBRIS pentru a asigura informarea corecta si completa a consumatorului.
    3. Toate tarifele aferente produselor sau serviciilor prezentate pe site sunt exprimate in lei (RON) si includ TVA.
    4. Facturarea produselor achizitionate se face exclusiv in RON folosind informatiile furnizate de client in formularul destinat. Libris nu raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate de Client pentru factura, Clientul intelegand si acceptand faptul ca Libris se raporteaza exclusiv la informatiile furnizate voluntar.
    5. In cazul platilor online cu cardul, Libris nu este/nu poate fi facuta responsabila pentru niciun alt cost suplimentar suportat de client, incluzand dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutara aplicate de catre banca emitenta a cardului acestuia, in cazul in care moneda de emitere a acestuia difera de RON. Responsabilitatea pentru aceasta actiune o poarta numai Clientul.
    6. In cazul putin probabil in care Libris nu va putea onora o parte din produse, acesta va notifica pe canalele agreate clientul, punandu-i acestuia la dispozitie eventualele optiuni disponibile.
    7. Libris poate modifica oricand preturi, oferte, cantitati conform criteriilor interne (stocuri de materii prime, disponibilitate stoc etc.) cu respectarea comenzilor/contractelor deja plasate. Libris nu poate fi obligata sa pastreze un anume pret cu exceptia comenzilor plasate.
    8. Produsele distribuite pe www.libris.ro sunt listate in mai multe baze de date. Din acest motiv in eventualitatea unor erori sau latente in actualizarea bazei de date, unele produse care sunt listate ca fiind in stoc, pot fi de fapt cu stoc epuizat. In acest caz, clientul va fi contactat de indata ce acest aspect a fost semnalat.
  •  

  • 7.INCHEIEREA CONTRACTULUI LA DISTANTA
    1. Contractul la distanta este considerat incheiat intre parti (Libris, in calitate de vanzator si Client, in calitate de consumator) atunci cand comanda plasata de catre client este confirmata electronic de catre Libris, in conformitate cu cerintele legale. Mai mult, inainte de a valida comanda clientului si inainte de a expedia produsele, Libris are dreptul sa contacteze clientul, prin orice mijloc disponibil/agreat de Libris, pentru a obtine confirmarea personala de catre client a comenzii ori a datelor sale de identificare si livrare. Clientul intelege si accept accepta faptul ca Libris nu poate fi fortat sa valideze/livreze produse catre persoane care nu au confirmat datele de livrare si identificare.
    2. Prin finalizarea comenzii, Clientul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumparare sunt corecte, complete si adevarate la data plasarii comenzii, denumita in cadrul acestui document si comanda emisa.
    3. Comenzile introduse in aceeasi zi catre aceeasi destinatie de catre aceeasi persoana se cumuleaza intr-o singura comanda pentru care se emite o singura factura/bon fiscal. Cumularea va avea la baza exclusiv datele pentru comanda furnizate voluntar de catre Client. Cupoanele de reducere sau bonurile valorice se aplica o singura data la comanda cumulata.
    4. La orice comanda plasata clientul este obligat sa parcurga in integralitate prezentul Document, neputandu-se prevala de necunoasterea clauzelor contractuale aplicabile relatiei dintre parti in eventualitatea unor neintelegeri aparute ulterior incheierii contractului la distanta.
    5. Libris va emite si transmite catre client toate documentele necesare care sa ateste achizitionarea produselor de catre Client conform legislatiei in vigoare.
    6. Contractul este incheiat pe durata determinata. Acesta va fi considerat ca fiind incetat in momentul in care partile isi vor fi executat obligatiile reciproce in termenele si conditiile stabilite prin prezentul document.
    7. In cazul in care exista diferente intre numarul de produse si continutul coletului, clientul are obligatia de a notifica Libris intr-un termen rezonabil ce nu poate depasi 3 zile de la receptia coletului, telefonic sau prin e-mail la adresa contact@libris.ro / vanzari@libris.ro cu detaliile aferente (foto, explicatii etc).
  •  

  • 8.ANULAREA COMENZII DE CATRE LIBRIS 
    1. Libris isi rezerva dreptul de a anula comanda in situatia in care aceasta nu poate fi onorata din diverse motive (de exemplu, dar nelimitandu-se la lipsa stocului, existenta unor carti defecte).
    2. Comanda va fi anulata partial sau total de catre Libris cu anuntarea in prealabil a clientului prin telefon sau e-mail in maximum 48 de ore lucratoare.
  •  

  • 9.MODIFICAREA SAU ANULAREA COMENZII DE CATRE CLIENT 
    1. Clientul poate solicita modificarea sau anularea unei comenzi deja plasate telefonic sau prin e-mail, de preferinta in aceeasi zi in care a fost plasata si doar daca LIBRIS confirma faptul ca nu a fost expediat coletul. Clientul este rugat sa contacteze LIBRIS intr-o astfel de ipoteza pana la ora 16 din ziua in care a fost plasata comanda, intelegand ca ulterior acestui moment intervine riscul ca LIBRIS sa fi expediat comanda.
    2. Modificarile pot fi operate doar in masura in care comanda nu a fost expediata pana in momentul luarii la cunostinta de catre Libris de solicitarile acestuia (pana in momentul confirmarii prin e-mail a livrarii coletului).
  •  

  • 10.DENUNTAREA UNILATERALA DE CATRE CLIENT 
    1. Denuntarea unilaterala a comenzii se poate face de catre client daca Libris intarzie livrarea peste termenul legal de 30 de zile calculat de la data incheierii contractului sau dupa caz, peste cel comunicat in urma amanarii pentru primul termen de livrare comunicat. Termenul cu care LIBRIS poate majora termenul de livrare prin amanarea celui initial nu poate depasi 30 de zile.
    2. Denuntarea unilaterala trebuie formulata in scris si expediata cu confirmare de primire, prin fax sau prin e-mail confirmat, mai devreme de momentul intrarii in posesia produselor comandate. 
    3. In acest caz, daca plata s-a efectuat deja de catre client, acestuia i se vor returna banii, in maximum 14 de zile din momentul primirii produselor neacceptate de catre client, conform optiunii de plata specificata in formularul de comanda.
    4. In cazul in care clientul renunta la o comanda cu plata efectuata in avans cu respectarea cerintelor privind dreptul de retragere, prin transfer bancar confirmat sau prin solutia online de plata cu cardul si in care banca emitenta a cardului clientului a autorizat tranzactia bancara, suma aceasta va fi rambursata de catre LIBRIS in maxim 14 zile de la data la care a constatat intern conformitatea produsului returnat. Pentru evitarea oricarui dubiu, LIBRIS va proceda la returnarea sumelor de bani achitate de Client numai dupa primirea si analiza in vederea verificarii conformitatii produsului.
  •  

  •  11.DENUNTAREA UNILATERALA DE CATRE LIBRIS
    1. Libris va putea denunta unilateral si va anula automat comanda efectuata de catre Client, chiar si fara notificare prealabila adresata clientului, in urmatoarele cazuri:
    1. plata nu se efectueaza de catre Client. In acest caz comanda va fi considerata anulata si nu va mai fi onorata. Libris va avea dreptul de a solicita plata de despagubiri si/sau va putea refuza onorarea altor solicitari de comenzi ale clientului respectiv.
    2. Clientul a plasat mai mult de doua comenzi, ulterior anulate de catre acesta. 
    3. Anumite comenzi necesita acordul clientului pentru conditiile de livrare, plata etc. Titularii acestor comenzi vor fi contactati de catre libris.ro telefonic sau prin email. Daca in termen de 10 zile clientul nu a trimis niciun raspuns libris.ro isi asuma dreptul de a anula comanda.

     

  •  12.LIVRAREA COMENZILOR CE CONTIN TITLURI CU PRECOMANDA
    1. Oferta Libris poate contine titluri ce sunt disponibile cu precomanda. Aceste titluri sunt in curs de tiparire sau retiparire, iar editura rezerva un numar de exemplare in functie de numarul de comenzi plasate. Termenul de expediere pentru cartile disponibile cu precomanda este precizat in campul de descriere al cartii respective cu o culoare distincta pentru a fi usor observat.
    2. Livrarea comenzilor care contin atat titluri aflate in stoc la momentul comenzii, cat si titluri cu precomanda se poate face in felul urmator:
  • - un singur colet expediat la data la care titlul cu precomanda soseste in depozitul Libris care sa contina toate cartile din comanda;

    - doua colete separate (este necesara o solicitare telefonica sau prin email in acest sens). Se pot expedia cel mult doua colete in cazul in care o comanda contine mai multe titluri cu precomanda, un colet cu cartile in stoc si un colet cu cartile cu precomanda cand toate sunt disponibile.

    - in cazul in care o comanda contine doua sau mai multe titluri cu precomanda si nu se solicita livrarea comenzii in colete separate, expedierea se face atunci cand toate titlurile cu precomanda sunt in stoc fizic.

     

  •  13.PLATA 
    1. Plata produsului/serviciilor comandate de pe www.libris.ro se poate efectua prin urmatoarele modalitati:
  • a) online cu cardul, in conditii de siguranta deplina, in momentul formularii comenzii. Cardurile acceptate la plata sunt cele emise sub siglele VISA (Classic si Electron) si MASTERCARD (inclusiv Maestro). Procesatorul de plati in acest caz este PayU.

    b) plata prin OP/depunere in cont.

    c) ramburs la primirea comenzii

    d) plata in rate prin Card Avantaj (2-3 rate egale fara dobanda)

    e) plata in rate prin Card Start BT (2-3 rate egale fara dobanda)

    f) plata in rate prin Card BRD Finance (2-3 rate egale fara dobanda)

    g) plata prin Click 24 Banking BCR

    1. Libris nu solicita si nici nu stocheaza date referitoare la cardul sau contului bancar al clientului. 
    2. Costul transportului apare in cos anterior finalizarii comenzii, clientul vizualizand costul total al comenzii sale inainte de plasarea acesteia.
    3. In anumite cazuri (comenzi de valoare mare ce depasesc suma de 3000 RON sau produse ce se livreaza la comanda speciala, precum comenzile de carti in limba engleza), Libris isi rezerva dreptul de a solicita o plata in avans in valoare de cel mult 50% din valoarea produselor comandate, plata ce nu va fi returnata in caz de anulare a comenzii.
    4. Factura fiscala aferenta unei comenzi poate fi descarcata din contul de utilizator. In cazul in care clientul nu detine un cont de utilizaor, acesta poate solicita telefonic, prin e-mail sau prin chat factura, iar aceasta va fi transmisa electronic.
    5. La cerere, factura poate fi tiparita si trimisa in colet cu produsele comandate daca cererea este primita in timp util. Dupa expedierea coletului, factura tiparita poate fi trimisa printr-un serviciu de livrare doar contra-cost, suma acestui serviciu fiind comunicata in prealabil consumatorului.

     

  •  14.LIVRARE SI TRANSPORT
    1. Livrarea produselor achizitionate de pe site-ul www.libris.ro se realizeaza in urmatoarele modalitati:
  • a) livrare prin curier rapid

    b) livrare prin posta romana

    c) livrare electronica pentru cartile in format digital

    1. Termenul de livrare nu va depasi termenul legal de 30 de zile calculat de la incheierea contractului. In cazul putin probabil in care intervin probleme si Libris va depasi acest termen legal de vanzare, va informa Clientul cu privire la noul termen de livrare care nu va putea depasi 30 de zile de la momentul la care ar fi trebuit efectuata livrarea in limitele legale. O noua amanare a termenului de livrare va putea opera doar cu acordul scris al Clientului, in caz contrar Libris fiind nevoit sa anuleze comanda si sa restituie eventualele sume achitate in avans.
    2. Comenzile la care se solicita livrarea la Libraria St.O.Iosif din Brasov se vor ridica in termen de 5 zile lucratoare de la apelul telefonic de confirmare a comenzii. Dupa aceasta perioada comenzile vor fi anulate automat. Comenzile ce contin cupoane/vouchere de reducere se vor ridica doar de catre titularul comenzii.
    3. In cazul livrarii prin curier rapid, Libris colaboreaza cu urmatoarele companii de curierat: Cargus, Fan Courier, DPD, DHL (pentru livrarile in strainatate). Libris isi poate extinde colaborarea in ceea ce priveste furnizorii de curierat, nefiind necesara actualizarea prezentului Document intr-o atare ipoteza.
    4. Curierul va livra produsele comandate de Luni pana Vineri. In cazul in care se doreste livrarea Sambata, acest aspect trebuie mentionat in rubrica de comentarii, aceasta optiune fiind valabila doar in anumite orase, conform conditiilor stabilite de catre curierul agreat de Libris pentru efectuarea livrarii. Clientul intelege si accepta faptul ca suma aferenta transportului poate fi majorata in ipoteza in care greutatea coletului depaseste 2 kg. De asemenea, daca zona in care se solicita livrarea este considerata de catre furnizorul de servicii de curierat zona de livrare indepartata, suma aferenta transportului standard va putea fi majorata.
    5. In cazul transportului international, costul afisat este calculat pentru colete sub 2 kg. Costul va fi recalculat in cazul in care greutatea coletului depaseste aceasta valoare. Costul va fi recalculat si in cazul zonelor de livrare indepartata, conform conditiilor stablite de catre curier. 
    6. Comenzile inregistrate pe www.libris.ro in zilele de Vineri, dupa ora 18, cat si Sambata sau Duminica vor fi expediate in ziua de Luni.
    7. Cartile in limba engleza sunt aduse din Marea Britanie si/sau Statele Unite si au un termen special de livrare specificat pe site. In situatii exceptionale, termenul poate fi depasit.
    8. Livrarea comenzilor care contin atat titluri in limba romana, cat si titluri in limba engleza se poate face in felul urmator:

    - un singur colet livrat in termenul specificat pe site la plasarea comenzii care sa contina toate cartile din comanda.

    - doua colete separate (in urma unei solicitari telefonice sau prin e-mail).

     

  •  15.CAMPANIA TRANSPORT GRATUIT 
    1. Transportul gratuit se ofera atunci cand campania este activa si se aplica indiferent de valoarea comenzii plasate. Campania este valabila doar pentru comenzile cu livrare pe teritoriul Romaniei, prin curier rapid.
  •  

  •  16.GARANTII
    1. Avand in vedere natura produselor distribuite de catre Libris, garantia se refera in fapt la starea initiala a produselor. Astfel la preluarea unei comenzi in eventualitatea unor erori de tipar (coperte sau continut legate invers, pagini lipsa sau in plus etc) clientul trebuie sa verifice si sa semnaleze catre Libris neconcordantele observate. In urma constatarii, Libris va inlocui produsul cu defect cu unul conform sau in lipsa de stoc va returna clientului sumele achitate fara alte taxe si fara costuri suplimentare pentru client. De asemenea, produsele care ajung in stare neconforma din cauza transportului sau din alte cauze la client vor fi inlocuite in aceleasi conditii. Clientul va invoca neconformitatile in termen de cel mult 30 de zile de la data livrarii comenzii.
    2. In conformitate cu cerintele legale aplicabile, Libris va restitui costurile aferente livrarii si restituirii produselor suportate de Client in ipoteza in care se confirma neconformitatea produsului. Clientul intelege si accepta faptul ca returnarea sumelor aferente livrarii si returnarii produsului neconform nu se confunda cu returnarea acelorasi sume in cazul in care Clientul isi exercita dreptul de retragere din contract.
    3. In cazul jocurilor, clientul poate solicita returnarea produsului/produselor nefolosite, nemontate (daca este cazul) - adica in starea in care au fost primite, recomandabil in ambalaj nedeteriorat si impreuna cu originalele documentelor comenzii respective. Daca produsul este defect, clientul poate solicita returnarea produsului/produselor. In acest caz, acestuia i se poate inlocui respectivul produs cu unul identic sau - daca acest lucru nu este posibil - poate primi inapoi suma platita pentru acel produs. Toata responsabilitatea asupra acestor defectiuni revine in sarcina importatorului/distribuitorului. Pentru evitarea oricarui dubiu, LIBRIS nu conditioneaza restituirea produselor de utilizarea ambalajului original, ci transmite o recomandare Clientilor in virtutea bunei relatii contractuale.
    4. Cartile in format digital (ebooks), nu se pot returna sub nicio conditie. Clientul are responsabilitatea de a verifica compatibilitatea formatelor electronice disponibile pe libris.ro cu dispozitivul detinut. Cartile in format electronic securizate nu se pot converti in alte formate. Libris nu poate returna, converti sau pune la dispozitia clientului alte formate decat cele achizitonate de catre client si existente pe site in momentul tranzactiei.
    5. Cartile in format digital securizate, in formatele PDF si EPUB, distribuite de catre Libris pot fi accesate doar prin intermediul platformei software ADOBE DIGITAL EDITIONS. Inainte de accesarea cartilor in format digital este OBLIGATORIE autorizarea Adobe Digital Editions cu un cont adobe. In caz contrar cartile accesate chiar si o singura data pe un dispozitiv neautorizat se pot citi EXCLUSIV pe acel dispozitiv. Mai mult, in cazul in care o carte eletronica a fost deschisa cu Adobe Digital Editions neautorizat, iar ulterior se face autorizarea, cartea/cartile descarcate si accesibile inainte de autorizare vor deveni indisponibile. In aceasta situatie, Libris nu va restitui contravaloarea ebook-ului si nici nu va retrimite o alta copie a cartii digitale intr-o varianta la care nu s-a aplicat inca licenta unui utilizator.
  • Cartile autorizate pe un cont Adobe Digital Editions nu pot fi accesate de pe alt cont, chiar daca acele conturi sunt detinute de catre aceeasi persoana. Astfel, in cazul in care un cont este dezactivat, Libris nu va retrimite noi copii ale cartilor pentru a fi autorizate pe noul cont Adobe Digital Editions.

  •  17.DREPTUL DE RETRAGERE     
    1. Libris va respecta prevederile Ordonantei de urgenta nr 34/4.06.2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor la distanta, ceea ce confera Clientului, in calitatea de consumator (numai in conditiile actului normativ mentionat) dreptul ca in termen de 14 zile lucratoare de la primirea tuturor produselor cumparate, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv, sa returneze produsele cumparate, mai mult, majorand termenul de returnare la 30 de zile.
    2. Cererea de retur se va face de catre client telefonic sau prin e-mail, acesta urmand sa completeze formularul de retur ce poate fi descarcat accesand urmatoarea pagina: https://www.libris.ro/formular_retur.doc. Dupa completare, formularul va fi transmis la adresa contact@libris.ro.
    3. Termenul de raspuns la cererile de retur este de 30 de zile de la denuntarea unilaterala formulata in scris.
    4. In cazul jocurilor, clientul poate solicita returnarea produsului/produselor nefolosite, nemontate (daca este cazul) – de preferat in starea in care au fost primite, in ambalaj nedeteriorat si impreuna cu originalele documentelor comenzii respective. Daca produsul este defect clientul poate solicita returnarea produsului/produselor. In acest caz, acestuia i se poate inlocui respectivul produs cu unul identic sau - daca acest lucru nu este posibil - poate primi inapoi suma platita pentru acel produs. Toata responsabilitatea asupra acestor defectiuni revine in sarcina importatorului/distribuitorului iar Clientul nu va fi prejudiciat.
    5. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, la tarifele practicate de agentul livrator in perioada efectuarii expeditiei, urmand sa primeasca in termen de 30 de zile de la denuntarea unilaterala formulata in scris (document semnat de Client si transmis electronic sau prin posta cu confirmare de primire) contravaloarea comenzii. Rambursarea poate fi amanata pana la momentul primirii produselor returnate sau pana la receptionarea unei dovezi conform careia produsele au fost expediate. Libris are dreptul ca atunci cand considera ca actiunile clientului au fost cu rea-vointa sa solicite acestuia daune-interese/sa retina anumite sume din valoarea totala motivat de diminuarea de valoare a produsului, in conditiile legislatiei in vigoare. De asemenea, Libris isi rezerva dreptul de a refuza ulterior onorarea altor comenzi ale Clientului care a actionat cu rea-credinta exercitandu-si dreptul de retragere din contract.
    6. In cazul in care returnarea produselor este cauzata de existenta unor probleme legate de produs, precum deteriorari sau neconcordanta cu comanda plasata, costurile de retur vor fi suportate exclusiv de Libris, in conditiile stipulate in prezentul Document. 
    7. Adresa de returnare a produselor este: Str. Muresenilor Nr. 14, Brasov, Cod 500030 pentru retururile efectuate cu Posta Romana sau Depozit Libris, Str. Zaharia Stancu nr 21A langa Hub Fan Curier, pentru retururile prin curier rapid.
    8. Retururile, (indiferent de metoda de transport aleasa), nu se vor expedia niciodata de catre client catre Libris cu plata ramburs.
  •  

  •  18.RECLAMATII
    1. In cazul oricaror probleme sau nemultumiri, acestea pot fi semnalate de catre Client prin e-mail, chat sau telefonic, iar Libris va remedia problema sau il va contacta pe acesta. 
  •  

     

  • 19.REVIEW
    1. Libris ofera posibilitatea clientilor sai de a lasa un review produselor achizitionate sub forma de text si un numar de stelute. 
    2. Toate review-urile sunt publice si pot fi vizualizate in pagina de cont.
    3. Fiecare review va fi afisat alaturi de nickname-ul clientului, acesta putand oricand fi modificat de catre client din pagina de cont. Clientul ce detine un cont activ intelege si accepta faptul ca numele/nickname-ul reprezinta date cu caracter personal si sunt tratate cu maxima responsabilitate de catre Libris, in conditiile stipulate in Politica de Confidentialitate.
    4. Libris isi rezerva dreptul de a anula review-urile prin care un client abuzeaza de sistem pentru a primi puncte sau in cazul in care un client posteaza in mod repetat review-uri care nu sunt relevante. 
    5. Review-urile sunt moderate, iar sistemul va respinge automat review-urile care contin limbaj licentios. Intr-o atare ipoteza, Libris isi rezerva dreptul de a limita total accesul la Site si de a anula orice comenzi aferente contului de pe care persoana in cauza actioneaza in aceasta maniera.
  •  

  •  20.LIMITARE DE RESPONSABILITATE
    1. Libris nu poate fi tinuta responsabila in niciun fel in fata niciunui Client care utilizeaza site-ul sau continutul, altfel decat in limita articolelor ce constituie Termeni si Conditii.
    2. Libris nu raspunde de continutul, calitatea sau natura descrierilor cartilor si de comentariile postate de catre vizitatorii site-ului. De asemenea, Libris nu raspunde de continutul site-urilor la care se ajunge prin link-uri.
  •  

  •  21.CONTACT, NEWSLETTERE SI ALERTE
    1. Prin contactarea Libris, Clientul intelege ca va fi contactat prin orice mijloc disponibil si prin raportare la informatiile de contact furnizate, incluzand si mijloacele electronice, de catre un reprezentant Libris (fara insa a exista o obligatie din partea companiei in acest sens).
    2. In ceea ce priveste contractele la distanta in derulare, Libris poate contacta Clientul utilizand toate datele de contact oferite voluntar de catre Client, temeiul legal al prelucrarii datelor fiind, in aceasta ipoteza, executarea contractului.
    3. In ceea ce priveste newsletterele, Libris poate transmite mesaje de interes privind activitatea, promotiile, concursurile, evenimentele organizate etc doar cu acordul expres al Clientului, temeiul legal al prelucrarii datelor fiind, in aceasta ipoteza, consimtamantul. De asemenea, in ceea ce priveste Clientii care detin un cont activ, Libris poate transmite mesaje relevante privind activitatea generala, promotiile, concursurile, evenimentele organizate etc, in baza relatiei relevante existente intre Client si Libris, temeiul legal al prelucrarii datelor fiind, in aceasta ipoteza, interesul legitim al operatorului.
    4. Fiecare newsletter trimis de catre Libris contine un link de dezabonare, Clientul avand posibilitatea de a opta in orice moment pentru aceasta optiune, exceptie de la aceasta regula putand face cazurile in care newsletterul este transmis detinatorilor de cont, in baza relatiei relevante existente intre Libris si Client.
    5. E-mail-urile trimise de catre Libris fara a oferi optiunea de dezabonare sunt cele exclusive referitoare la fluxul comenzilor (confirmare, livrare si orice alte aspecte privitoare la comanda plasata de catre Client).
    6. Datele personale colectate in acest sens nu vor fi utilizate in alte scopuri, iar pentru mai multe detalii puteti consulta Politica de Confidentialitate.
  •  

  • 22.PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL 
    1. Depunem toate eforturile pentru a va asigura ca va protejam si respectam confidentialitatea datelor dvs. cu caracter personal prin implementarea masurilor necesare prevazute de normele si reglementarile in vigoare privind protectia datelor, inclusiv Regulamentul general (UE) 2016/679 privind protectia datelor (“GDPR”).
    2. Pentru mai multe aspect referitoare la drepturile dumneavoastra privind datele cu caracter personal si stocarea acestora, va rugam sa consultati pagina https://www.libris.ro/gdpr (Politica de Confidentialitate). 
    3. Pentru orice informatii suplimentare, neclaritati sau solicitari referitoare la datele cu caracter personal, ne puteti contacta telefonic sau la adresa gdpr@libris.ro.
  •  

  •  23.FORTA MAJORA SI CAZUL FORTUIT
    1. Exceptand cazurile in care nu au prevazut in mod expres altfel, niciuna din partile unui contract incheiat, care este inca in derulare, nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea la termen si/sau in mod corepunzator, total sau partial, a oricareia din obligatiile care ii incumba in baza contractului,daca neexecutarea obligatiei respective a fost cauzata de un eveniment de forta majora.
    2. Partea sau reprezentantul legal al partii care invoca evenimentul mai sus mentionat este obligat sa aduca la cunostinta celeilalte, imediat si in mod complet, producerea acestuia si sa ia orice masuri care-i stau la dispozitie in vederea limitarii consecintelor respectivului eveniment.
    3. Partea sau reprezentantul legal al partii care invoca evenimentul mai sus mentionat este exonerat de la aceasta obligatie numai in cazul in care evenimentul o impiedica sa o duca la bun sfarsit.
    4. Daca in termen de 15 zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu inceteaza fiecare parte va avea dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a acestui contract fara ca vreuna dintre ele sa poata pretinde celeilalte alte daune-interese.
    5. Partea care invoca evenimentul de forta majora trebuie sa faca dovada imposibilitatii executarii obligatiilor in termen de 30 zile de la data producerii evenimentului.
  •  

  •  24.LITIGII
    1. Prin folosirea/vizitarea/vizualizarea/etc. Site-ului si/sau al oricarui Continut trimis de catre Libris Clientului prin accesare si/sau expediere prin orice mijloc (electronic, telefonic, etc), acesta se declara de acord cel putin cu prevederile "Termeni si conditii" precum si cu orice alte politici/reguli publicate pe Site, aceastea fiind parte integranta din prezentul Document.
    2. Contractul se considera incheiat in Romania si este guvernat de dispozitiile legale aplicabile pe teritoriul Romaniei. Orice disputa cu referire la prezentul document care ar putea sa apara intre client si Libris se va rezolva pe cale amiabila. Daca aceasta nu va fi posibila, conflictul va fi solutionat de catre instanta competenta potrivit legii.
    3. Avand in vedere dispozitiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE, Libris ofera clientului posibilitatea de a opta pentru solutionarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii, prin utilizarea platformei europene de solutionare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita solutionarea independenta, impartiala, transparenta, eficace, rapida si echitabila, pe cale extrajudiciara, a litigiilor care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care isi are resedinta in Uniune si un comerciant stabilit in Uniune.
    4. Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasita nula sau nevalida, indiferent de cauza, aceasta clauza nu va afecta valabilitatea celorlalte clause.
  •  

  • 25.Dispozitii finale
    1. Libris isi rezerva dreptul de a putea efectua orice modificari ale acestor prevederi, precum si orice modificari ale Site-ului/structurii acestuia/serviciului precum si orice Continut fara notificare prealabila a Clientului.
    2. In cazul in care exista intrebari sau sugestii in legatura cu Libris, va rugam sa apelati call-center-ul, de Luni pana Vineri, program 08:00 – 20:00, iar in cazul in care operatorii nu vor putea solutiona cererea dumneavoastra instant, aceasta va fi redirectionata catre persoanele autorizate si se va reveni cu un raspuns in cel mai scurt timp posibil.
  • Noi suntem despre carti, si la fel este si

    Newsletter-ul nostru.

    Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

    *Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

    Ma abonez image one
    Ma abonez image one