Povestea slujitoarei

De (autor): Margaret Atwood

4
(10 reviews)
Povestea slujitoarei - Margaret Atwood

Povestea ni se dezvăluie, pe măsură ce citim, prin fragmente amestecate din trecut și viitor. Cartea este foarte vizuală, autoarea ne ajută să ne imaginăm o lume complet diferită de a noastră folosind comparații cu obiecte sau locuri din trecutul personajului principal, adică așa cum le cunoaștem noi. Femeia care își spune povestea – fără a se adresa cuiva anume, ci mai degrabă speranței că undeva, cineva o va afla – este o persoană care a avut o viață obișnuită, până la un punct. Ea avea un soț și o fiică de 5 ani și trăia cu impresia că este o femeie independentă, care poate realiza orice dorește până să treacă, brusc și brutal, prin experiența de a i se prăbuși toată lumea așa cum o percepea ea și a ajunge într-o realitate în care nu mai are nici cea mai vagă urmă de control asupra vieții și a trupului său.

Poti citi recenzia romanului "Povestea slujitoarei" a lui Margaret Atwood, pe blogul Libris: AICI

Povestea slujitoarei

De (autor): Margaret Atwood

4
(10 reviews)
Premiul Arthur C. Clarke

Un serial-fenomen

Intr-o America dintr-un viitor deloc indepartat, instaurarea violenta a unui regim teocratic crestin si escaladarea abrupta a abuzurilor acestuia ajung sa priveze femeile de toate drepturile si libertatile. Ele sunt impartite in diverse categorii, avand roluri precise si sarcini stricte de indeplinit. Din cauza natalitatii scazute, exista o casta a Slujitoarelor carora le revine rolul de „utere umblatoare”, iar Offred face parte din prima lor generatie. Chinuita de o singuratate dureroasa, Offred se straduieste sa-si reprime fluxul amintirilor care provin de pe vremea cand avea o familie si o viata normala si incearca sa se resemneze pentru a supravietui in ingrozitoarea lume noua. Curand insa, descopera ca regulile sunt facute sa fie incalcate, si chiar de catre cei care le-au instaurat.

Povestea Slujitoarei este o distopie sumbra si un roman rascolitor, considerat de multi capodopera scriitoarei canadiene.

Acest roman vizionar, in care Dumnezeu si Guvernul si-au unit fortele iar America e condusa in chip de Teocratie puritana, poate fi luat drept un volum care-i tine companie romanului lui Orwell 1984 – drept reversul lui, de fapt. Iti da la fel de multi fiori descriind variatele experiente ale unei vieti traite sub o tiranie; evoca aceeasi oroare in timp ce inteligenta lui caustica te face sa zambesti. - E.L. Doctorow

Atwood arunca o privire in unele dintre cele mai intunecate, secrete si, in mod ciudat, erotice colturi ale mintilor noastre – iar rezultatul este un avertisment rascolitor, fascinant si scris cu maiestrie. - Toronto Sun

Un thriller vast, un studiu psihologic, o joaca cu cuvintele. Cartea lui Atwood nu este doar autoironica, dar si ambivalenta – chiar si fata de cele mai oribile personaje ale sale. - The New York Times

Ce s-a intamplat in ultimii ani, povesti de hartuire sexuala, problematica avortului, care e foarte stringenta in anumite tari, in principal catolice, ascensiunea unui personaj cum e Donald Trump, plus, evident, serialul si impactul absolut urias pe care l-a avut... Lucrurile acestea au schimbat perceptia si iata ca avem o situatie absolut paradoxala in care o carte a fost pur si simplu resuscitata si este bestseller in toate topurile la 35 de ani dupa ce a fost scrisa. Mai mult, cu aparitia acestei continuari si Povestea Slujitoarei cunoaste o noua viata. - Laura Albulescu, redactor-sef al Editurii ART

Este cea mai buna dintre vremi, este cea mai napastuita dintre vremi. In mare parte, depinde de tine cum vei trai aceasta perioada. Daca citesti asta, inseamna ca traiesti, sau asa presupun. Daca nu traiesti, ma paste o mare surpriza. - Margaret Atwood

-5%

2+1 gratis

45.60Lei

48.00 Lei

Sau 4560 de puncte

!

Premiul Arthur C. Clarke

Un serial-fenomen

5
2
1
2
0

Staicu Daniela6 16/09/2020 11:00
Minunata scrisa povestea!
Sandu Ionela5 26/03/2021 21:00
Foarte slabă. Aștepți să se întâmple ceva și nimic. Ideea este bună dar nu îmi place cum scrie, ce scrie, înlănțuirea ideilor. Am făcut-o cadou. Poate alții o apreciază, eu nu.
Liliana Revutchi 25/02/2021 15:00
Captivanta, o recomand.
Lorelay19 17/01/2021 14:19
O poveste deșteaptă, bine scrisă și cu multă intriga la tot pasul. O carte care șochează și în același timp impresionează prin viziune și imaginația debordanta a scriitoarei. Și pentru cei care au văzut serialul, recomand și lecturarea cărții
georgetaavram24 06/11/2020 14:10
Dă-ți seama cât de mult suferi din cauza mâniei și îngrijorării, în comparație cu acele lucruri care îți strănesc mânie și îngrijorare. Marcus Antonius
Complimentele sunt un dar pentru prosperitate. Louise L. Hay
Andre1313 18/10/2020 23:53
Intr-o Americă dintr-un viitor deloc îndepărtat, instaurarea violentă a unui regim teocratic creștin și escaladarea abruptă a abuzurilor acestuia ajung să priveze femeile de toate drepturile și libertățile. Ele sunt împărțite în diverse categorii, având roluri precise și sarcini stricte de îndeplinit. Din cauza natalității scăzute, există o castă a Slujitoarelor cărora le revine rolul de „utere umblătoare”, iar Offred face parte din prima lor generație. Chinuită de o singurătate dureroasă, Offred se străduiește să-și reprime fluxul amintirilor care provin de pe vremea când avea o familie și o viață normală și încearcă să se resemneze pentru a supraviețui în îngrozitoarea lume nouă. Curând însă, descoperă că regulile sunt făcute să fie încălcate, și chiar de către cei care le-au instaurat.
Povestea Slujitoarei este o distopie sumbră și un roman răscolitor, considerat de mulți capodopera scriitoarei canadiene.