Modalitati si tehnici de evaluare in invatamantul primar

De (autor): Laura Claudia Gora

0
(0 review-uri)
Modalitati si tehnici de evaluare in invatamantul primar - Laura Claudia Gora
Rasfoieste

Modalitati si tehnici de evaluare in invatamantul primar

De (autor): Laura Claudia Gora

0
(0 review-uri)
Pentru eficientizarea si optimizarea actului de evaluare se pune tot mai mult accent pe imbinarea strategiilor traditionale cu strategiile alternative de evaluare datorita valentelor formativ-educative pe care acestea le poseda. Pentru ca "alternativa" ca atribut al democratiei se reflecta si in invatamant, am studiat literatura de specialitate, lucrari de specialitate, articole din presa pedagogica si am adaugat, prezentat strategii moderne de evaluare. Din experienta acumulata la catedra am inteles ca alternarea metodelor si tehnicilor de evaluare faciliteaza, imbunatatesc, orienteza activitatea de invatare catre continuturi esentiale,determina un stil de invatare si stimuleaza motivatia pentru invatare. Controlul sistematic ofera posibilitatea unui feed-back asupra performantelor,ii ajuta pe elevi sa-si dezvolte capacitati de autoevaluare, de autoapreciere dirijata, controlata. Folosirea cu pricepere, finete a modalitatilor si tehnicilor de evaluare imbunatatesc rezultatele scolare odata cu cresterea randamentului scolar.
 
O complementaritate a metodelor de evaluare reprezinta o alternativa care diversifica si imbogateste practica evaluativa, in acest mod evitandu-se rutina si monotonia. In ciclul primar se pot utiliza moduri sau tipuri diferite de probe de evaluare, combinate optim in functie de obiectivele propuse, de inspiratia educatorului, care pot aduce un pachet important de informatii in legatura cu progresul elevilor, informatii care mai apoi trebuie sa fie valorificate, sa se indreapte catre rolul formativ, catre sedimentarea cunostintelor dobandite anterior. Din punct de vedere teoretic am urmarit implicatiile pe care modalitatile traditionale si alternative de evaluare le au asupra procesului de invatare si asupra personalitatii in formarea elevului. Din punct de vedere aplicativ, sunt exemplificate metode traditionale si alternative de evaluare care sa favorizeze procesul de invatare si individualizare a performantelor scolare.
Citeste mai mult

20.89Lei

20.89Lei

Primesti 20 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Pentru eficientizarea si optimizarea actului de evaluare se pune tot mai mult accent pe imbinarea strategiilor traditionale cu strategiile alternative de evaluare datorita valentelor formativ-educative pe care acestea le poseda. Pentru ca "alternativa" ca atribut al democratiei se reflecta si in invatamant, am studiat literatura de specialitate, lucrari de specialitate, articole din presa pedagogica si am adaugat, prezentat strategii moderne de evaluare. Din experienta acumulata la catedra am inteles ca alternarea metodelor si tehnicilor de evaluare faciliteaza, imbunatatesc, orienteza activitatea de invatare catre continuturi esentiale,determina un stil de invatare si stimuleaza motivatia pentru invatare. Controlul sistematic ofera posibilitatea unui feed-back asupra performantelor,ii ajuta pe elevi sa-si dezvolte capacitati de autoevaluare, de autoapreciere dirijata, controlata. Folosirea cu pricepere, finete a modalitatilor si tehnicilor de evaluare imbunatatesc rezultatele scolare odata cu cresterea randamentului scolar.
 
O complementaritate a metodelor de evaluare reprezinta o alternativa care diversifica si imbogateste practica evaluativa, in acest mod evitandu-se rutina si monotonia. In ciclul primar se pot utiliza moduri sau tipuri diferite de probe de evaluare, combinate optim in functie de obiectivele propuse, de inspiratia educatorului, care pot aduce un pachet important de informatii in legatura cu progresul elevilor, informatii care mai apoi trebuie sa fie valorificate, sa se indreapte catre rolul formativ, catre sedimentarea cunostintelor dobandite anterior. Din punct de vedere teoretic am urmarit implicatiile pe care modalitatile traditionale si alternative de evaluare le au asupra procesului de invatare si asupra personalitatii in formarea elevului. Din punct de vedere aplicativ, sunt exemplificate metode traditionale si alternative de evaluare care sa favorizeze procesul de invatare si individualizare a performantelor scolare.
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one