Lux lexicon

Lux lexicon - Alexander Marguier
Rasfoieste

Lux lexicon

Secretele luxului.

O pledoarie subtila si competenta pentru consumul rafinat si independent, cu bun-gust si spirit de selectie.

Totul despre lucrurile alese. Un slalom ludic in lumea celor mai remarcabile oferte, insotit de cel mai profund respect fata de obiectul desavarsit, de la jeansi la ciocolata, de la lenjerie la iahturi, de la hartia de corespondenta la briliante, de la ochelari la ceasuri, intre un pahar de sampanie si o terina de foie gras.

„Parfumurile sunt un lux democratic” a afirmat odata aprigul Wolfgang Joop. Probabil ca dorea de fapt sa spuna cu totul altceva, si anume ca parfumurile ar fi un gen de lux pentru starile inferioare, pentru cine nu isi permite o tinuta Chanel sau Knize, dar doreste sa isi arate toata admiratia invaluindu-se in parfumurile lor. Si asta se poate numi un lux? La urma urmei, toate pot fi cumparate din orice drogherie de provincie sau duty free shop, din Bogota pana in Burkina Faso. Altfel, ar fi posibil ca si un baton de cereale, spre exemplu, sa devina brusc articol de lux daca pe el ar scrie Balenciaga, in loc de Balisto? Sigur ca da! Tot ce conteaza este ca pretul sa creasca de zece ori si mediile lifestyle sa intre in alerta. De fapt, in semn de protest impotriva acestor mecanisme de marketing, ar trebui sa folosim numai Tosca si Old Spice. Sau ce parere ar trebui sa avem ca parfumurile Jil Sander, Davidoff, Joop si Chopard apartin toate aceleiasi afaceri de familie, Benckiser din Ludwigshafen, care produce si Sagrotan, Calgonit si Kukident? […]

Fragment din carte:

"CARTE DE VIZITA
Oare papa de la Roma are o carte de vizita personala? Si daca da, ce scrie pe ea: Adresa? Numarul de mobil? Si profesia — „Sfantul Parinte"? Mai degraba nu are, pentru ca, fiind liderul spiritual al Bisericii Catolice, se bucura de o anumita popularitate si poate conta pe persoanele cu care face cunostinta ca stiu bine cine este el si unde locuieste. Ceea ce nu inseamna ca personalitatile renunta la cartile de vizita, chiar si atunci cand sunt convinse ca le cunoaste toata lumea. Frank Sinatra, spre exemplu, si-a comandat cartile de vizita la tipografia Bolling din Bad Soden, la fel si Herbert von Karajan, mai multi presedinti federali, premieri si alti colegi politicieni, bancheri si artisti dintre cei mai cunoscuti. Poate din simplul motiv ca dupa o conversatie animata in barul hotelului nu se face sa notezi numarul de telefon al tinerei pe suportul paharului de bere.
Categoric, cartea de vizita nu este doar o simpla bucata de carton, ci o oglinda a personalitatii: Ce font?
Ce dimensiune de litera? si, mai intai de toate, ce trebuie sa scrie pe ea? Chiar daca manualele moderne de eticheta isi conving cititorii novici ca, in afara de adresa, numere de telefon, de mobil si de fax, sa adauge si toate adresele de e-mail, iar la sfarsit probabil si preferintele sexuale si handicapul de golf, nu trebuie sa uitati niciodata: Less is more! Actorul Otto Eduard Hasse, spre exemplu, s-a limitat sa isi tipareasca doar initialele prenumelor sale, oferind astfel un prilej de fantezie nelimitata. Daca solutia vi se pare minimalista, puteti mentiona numele intreg si, la nevoie, chiar si adresa si cel mult un numar de telefon. O carte de vizita nu devine cu nimic mai aleasa printr-o bogatie de detalii, motiv pentru care trebuie evitat si excesul de titluri. Spre exemplu, Idi Amin, fost dictator ugandez si analfabet toata viata sa, avea trecute pe cartea de vizita nu mai putin de treisprezece titluri. "

Citeste mai mult

38.44Lei

38.44Lei

Primesti 38 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Secretele luxului.

O pledoarie subtila si competenta pentru consumul rafinat si independent, cu bun-gust si spirit de selectie.

Totul despre lucrurile alese. Un slalom ludic in lumea celor mai remarcabile oferte, insotit de cel mai profund respect fata de obiectul desavarsit, de la jeansi la ciocolata, de la lenjerie la iahturi, de la hartia de corespondenta la briliante, de la ochelari la ceasuri, intre un pahar de sampanie si o terina de foie gras.

„Parfumurile sunt un lux democratic” a afirmat odata aprigul Wolfgang Joop. Probabil ca dorea de fapt sa spuna cu totul altceva, si anume ca parfumurile ar fi un gen de lux pentru starile inferioare, pentru cine nu isi permite o tinuta Chanel sau Knize, dar doreste sa isi arate toata admiratia invaluindu-se in parfumurile lor. Si asta se poate numi un lux? La urma urmei, toate pot fi cumparate din orice drogherie de provincie sau duty free shop, din Bogota pana in Burkina Faso. Altfel, ar fi posibil ca si un baton de cereale, spre exemplu, sa devina brusc articol de lux daca pe el ar scrie Balenciaga, in loc de Balisto? Sigur ca da! Tot ce conteaza este ca pretul sa creasca de zece ori si mediile lifestyle sa intre in alerta. De fapt, in semn de protest impotriva acestor mecanisme de marketing, ar trebui sa folosim numai Tosca si Old Spice. Sau ce parere ar trebui sa avem ca parfumurile Jil Sander, Davidoff, Joop si Chopard apartin toate aceleiasi afaceri de familie, Benckiser din Ludwigshafen, care produce si Sagrotan, Calgonit si Kukident? […]

Fragment din carte:

"CARTE DE VIZITA
Oare papa de la Roma are o carte de vizita personala? Si daca da, ce scrie pe ea: Adresa? Numarul de mobil? Si profesia — „Sfantul Parinte"? Mai degraba nu are, pentru ca, fiind liderul spiritual al Bisericii Catolice, se bucura de o anumita popularitate si poate conta pe persoanele cu care face cunostinta ca stiu bine cine este el si unde locuieste. Ceea ce nu inseamna ca personalitatile renunta la cartile de vizita, chiar si atunci cand sunt convinse ca le cunoaste toata lumea. Frank Sinatra, spre exemplu, si-a comandat cartile de vizita la tipografia Bolling din Bad Soden, la fel si Herbert von Karajan, mai multi presedinti federali, premieri si alti colegi politicieni, bancheri si artisti dintre cei mai cunoscuti. Poate din simplul motiv ca dupa o conversatie animata in barul hotelului nu se face sa notezi numarul de telefon al tinerei pe suportul paharului de bere.
Categoric, cartea de vizita nu este doar o simpla bucata de carton, ci o oglinda a personalitatii: Ce font?
Ce dimensiune de litera? si, mai intai de toate, ce trebuie sa scrie pe ea? Chiar daca manualele moderne de eticheta isi conving cititorii novici ca, in afara de adresa, numere de telefon, de mobil si de fax, sa adauge si toate adresele de e-mail, iar la sfarsit probabil si preferintele sexuale si handicapul de golf, nu trebuie sa uitati niciodata: Less is more! Actorul Otto Eduard Hasse, spre exemplu, s-a limitat sa isi tipareasca doar initialele prenumelor sale, oferind astfel un prilej de fantezie nelimitata. Daca solutia vi se pare minimalista, puteti mentiona numele intreg si, la nevoie, chiar si adresa si cel mult un numar de telefon. O carte de vizita nu devine cu nimic mai aleasa printr-o bogatie de detalii, motiv pentru care trebuie evitat si excesul de titluri. Spre exemplu, Idi Amin, fost dictator ugandez si analfabet toata viata sa, avea trecute pe cartea de vizita nu mai putin de treisprezece titluri. "

Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Rating general al produsului

5 stele
2
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

MinDenisa08 24/05/2020 10:31
Aceasta carte prezintă pe scurt cele mai bune obiecte materiale și servicii pe care le poți achiziționa cu bani. Are câteva zeci de capitole, scurte și ușor de citit, incluzând la finalul lor și o lista de site-uri pe care poți naviga(cumpăra sau doar admira). O recomand!
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Adelina_tomescu 30/04/2020 18:58
Cred că fiecare dintre noi am visat măcar o dată să pătrundem în lumea vrăjită a produselor de lux. Poate ne-am dorit să purtăm un ceas lucrat integral manual, sau poate am vrut să avem o bijuterie sau un parfum care să ne reprezinte cu adevărat, ceva unic, creat doar pentru noi.
Cartea lui Alexander Marguier - Lux lexicon, ne ajută să pășim virtual în interiorul acestui cerc select, închis și atât de diferit de viețile majorității dintre noi.
Am găsit atâtea informații interesante în această carte, încât nu am lăsat-o din mână până ce nu am citit-o din scoarță în scoarță. Acest lucru a fost facil și datorită faptului că este foarte bine structurată, pe capitole aranjate în ordine alfabetică, astfel încât veți găsi informații despre aproape orice vă trece prin minte; de la agenții matrimoniale de lux, la coniac, ciocolată, parfumuri, jeanși și whisky.
Ce mi-a plăcut foarte mult a fost faptul că Alexander Marguier a prezentat industria de lux extrem de obiectiv, scoțând în evidență faptul că uneori luxul este o himeră, construită din pur snobism. Spre exemplu, ai plăti aceeași sumă uriașă pe o poșetă Chanel sau Hermes dacă nu ai știi că aparține unui brand faimos? Ți-ai dori cu aceeași ardoare brățara Tiffany dacă ar arăta exact la fel, dar ar fi creată de un bijutier necunoscut?
Ce este real, ce este mit cu privire la produsele de lux? Cumpărăm fericire atunci când plătim mai mult pentru un produs? Profită marii designeri de dorința omului de a epata, de a fi unic și invidiat de cei din jur? La aceste întrebări, dar și la multe, multe altele am găsit răspunsuri în Lux lexicon.
Bineînțeles, la unele categorii, cum ar fi parfumurile, pantofii, ceaiul și ciocolata, rămân la părerile mele. Nu există calitate pe bani puțini în ceea ce le privește. Spre exemplu, pentru un parfum bun, care să fie de neuitat pentru purtătorul său, un parfumier lucrează ani de zile, folosind cele mai bune materii prime pentru a ajunge la licoarea desăvârșită, la genul acela de parfum care să simți că te definește, că a fost făcut să îți îmbrace sufletul.
Cam la fel este și la cosmetice, unde vă sfătuiesc să nu faceți rabat fiindcă pielea voastră este unul dintre cele mai de preț lucruri, este cartea noastră de vizită și este de neînlocuit, iar pentru un produs cu adevărat bun, sunt necesari ani mulți de cercetare care, desigur... costă. Așadar, se explică uneori prețul.
Vă recomand cu drag acestă carte, dacă sunteți pasionate de tot ce este frumos, dacă apreciați calitatea produselor pe care le cumpărați și doriți să faceți investiții înțelepte.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

2 din 2 de rezultate

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one