Limba si literatura romana. Aprofundarea si recapitularea notiunilor de gramatica si literatura

De (autor): Maria Cobusneanu

0
(0 review-uri)
Limba si literatura romana. Aprofundarea si recapitularea notiunilor de gramatica si literatura - Maria Cobusneanu

Limba si literatura romana. Aprofundarea si recapitularea notiunilor de gramatica si literatura

De (autor): Maria Cobusneanu

0
(0 review-uri)
Cartea de fata apare din dorinta autoarelor de a-si valorifica bogata experienta, pe de-o parte, iar pe de alta parte, de a pune la indemana celor interesati un material complex si util.
Volumul este un auxiliar didactic destinat elevilor din ciclul gimnazial care doresc sa obtina rezultate bune la disciplina Limba si literatura romana, prin aprofundarea si exersarea problemelor prevazute de programele scolare in vigoare. De asemenea, cartea se adreseaza cadrelor didactice sau chiar parintilor implicati, ca un instrument menit sa consolideze abilitatile si competentele necesare oricarui elev aflat in situatia de a fi evaluat.
Viziunea, atat din partea institutiilor evaluatoare, cat si din partea potentialilor utilizatori ai acestui instrument didactic, este una pragmatica: la finalul clasei a VIII-a, elevul trebuie sa fie capabil sa-si stapaneasca limba materna. Se stie ca achizitiile cognitive solide sunt baza unei invatari reusite, iar un bagaj lingvistic bine construit va facilita o buna invatare din partea elevului pe toate treptele de invatamant pe care le va urma. Tot asa, pe cale de consecinta, deprinderile gresite (lexicale, lingvistice, semantice, de lectura, ortografie sau punctuatie etc.) cu greu (daca nu imposibil) vor mai putea fi corectate.
Fragment din cartea "Limba si literatura romana. Aprofundarea si recapitularea notiunilor de gramatica si literatura" de Maria Cobusneanu

"Textul in general si, deci, si textul literar reprezinta limba in functiune, adica exact obiectul de studiu al gramaticii. Faptul lingvistic trebuie studiat intr-un context situational, ceea ce inseamna ca un obiectiv important al studiului gramaticii il reprezinta dezvoltarea capacitatii de utilizare a limbajului ca instrument de comunicare, de reprezentare, de identificare si de cunoastere.
Prin urmare, a invata o limba nu inseamna a invata o gramatica, ci a deprinde utilizarea ei corecta si recrearea ei permanenta.
In proiectarea actului didactic, competentele generale vizeaza, acum, formarea unor deprinderi integratoare (receptare, producere, interpretare, registre verbale), adica acele aspecte asupra carora insista autoarele acestei culegeri.
Exercitiile preparatoare propuse de autoarele culegerii pot da impresia unei separari a ceea ce se numeste limba de literatura, dar acest lucru reprezinta, de fapt, doar o strategie de metoda care are in vedere familiarizarea elevului cu nivelurile limbii.
Autoarele cred, si au dreptate, ca trebuie aplicate demersuri de analiza constand in separarea intregului in parti si demersuri de sinteza constand in refacerea lui, prin intelegerea rolului fiecarei parti in structura ansamblului.
Testele propriu-zise refac unitatea textului si-l pun pe elev in situatii de invatare specifice interpretarii, analizei si sintezei.
Astfel, autoarele evita implicarea elevilor in activitati mecanice de analiza gramaticala si le propun studiul limbii in functiune. Ii pun astfel in fata unor proceduri moderne eficiente si pragmatice de interpretare a textului fictional sau nonfictional.
Culegerea este, prin urmare, un instrument util elevilor care vor observa cum anume se realizeaza structura semantica, logica, functionala etc. a textului si vor intelege ca studiul limbajului trebuie sa aiba in vedere, pe langa intelegerea structurii logice a comunicarii, si cunoasterea mijloacelor stilistice si semantice ca factori de sensibilizare a ideilor expri-mate prin categorii morfosintactice.
Testele de evaluare sunt construite pe modelul evaluarilor europene si pe modelul mai nou al evaluarilor nationale, ceea ce va insemna pentru elevi un avantaj in eforturile lor de interpretare si analiza a faptelor de limba.
O astfel de lucrare presupune metoda, efort de interpretare si un inceput de preocupare pentru una dintre cele mai importante competente cheie europene, cuprinsa declarativ si in curriculum romanesc, anume a invata  sa inveti.  prof dr. Matei Cerkez "
Citeste mai mult

-5%

PRP: 15.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

14.25Lei

14.25Lei

15.00 Lei

Primesti 14 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Cartea de fata apare din dorinta autoarelor de a-si valorifica bogata experienta, pe de-o parte, iar pe de alta parte, de a pune la indemana celor interesati un material complex si util.
Volumul este un auxiliar didactic destinat elevilor din ciclul gimnazial care doresc sa obtina rezultate bune la disciplina Limba si literatura romana, prin aprofundarea si exersarea problemelor prevazute de programele scolare in vigoare. De asemenea, cartea se adreseaza cadrelor didactice sau chiar parintilor implicati, ca un instrument menit sa consolideze abilitatile si competentele necesare oricarui elev aflat in situatia de a fi evaluat.
Viziunea, atat din partea institutiilor evaluatoare, cat si din partea potentialilor utilizatori ai acestui instrument didactic, este una pragmatica: la finalul clasei a VIII-a, elevul trebuie sa fie capabil sa-si stapaneasca limba materna. Se stie ca achizitiile cognitive solide sunt baza unei invatari reusite, iar un bagaj lingvistic bine construit va facilita o buna invatare din partea elevului pe toate treptele de invatamant pe care le va urma. Tot asa, pe cale de consecinta, deprinderile gresite (lexicale, lingvistice, semantice, de lectura, ortografie sau punctuatie etc.) cu greu (daca nu imposibil) vor mai putea fi corectate.
Fragment din cartea "Limba si literatura romana. Aprofundarea si recapitularea notiunilor de gramatica si literatura" de Maria Cobusneanu

"Textul in general si, deci, si textul literar reprezinta limba in functiune, adica exact obiectul de studiu al gramaticii. Faptul lingvistic trebuie studiat intr-un context situational, ceea ce inseamna ca un obiectiv important al studiului gramaticii il reprezinta dezvoltarea capacitatii de utilizare a limbajului ca instrument de comunicare, de reprezentare, de identificare si de cunoastere.
Prin urmare, a invata o limba nu inseamna a invata o gramatica, ci a deprinde utilizarea ei corecta si recrearea ei permanenta.
In proiectarea actului didactic, competentele generale vizeaza, acum, formarea unor deprinderi integratoare (receptare, producere, interpretare, registre verbale), adica acele aspecte asupra carora insista autoarele acestei culegeri.
Exercitiile preparatoare propuse de autoarele culegerii pot da impresia unei separari a ceea ce se numeste limba de literatura, dar acest lucru reprezinta, de fapt, doar o strategie de metoda care are in vedere familiarizarea elevului cu nivelurile limbii.
Autoarele cred, si au dreptate, ca trebuie aplicate demersuri de analiza constand in separarea intregului in parti si demersuri de sinteza constand in refacerea lui, prin intelegerea rolului fiecarei parti in structura ansamblului.
Testele propriu-zise refac unitatea textului si-l pun pe elev in situatii de invatare specifice interpretarii, analizei si sintezei.
Astfel, autoarele evita implicarea elevilor in activitati mecanice de analiza gramaticala si le propun studiul limbii in functiune. Ii pun astfel in fata unor proceduri moderne eficiente si pragmatice de interpretare a textului fictional sau nonfictional.
Culegerea este, prin urmare, un instrument util elevilor care vor observa cum anume se realizeaza structura semantica, logica, functionala etc. a textului si vor intelege ca studiul limbajului trebuie sa aiba in vedere, pe langa intelegerea structurii logice a comunicarii, si cunoasterea mijloacelor stilistice si semantice ca factori de sensibilizare a ideilor expri-mate prin categorii morfosintactice.
Testele de evaluare sunt construite pe modelul evaluarilor europene si pe modelul mai nou al evaluarilor nationale, ceea ce va insemna pentru elevi un avantaj in eforturile lor de interpretare si analiza a faptelor de limba.
O astfel de lucrare presupune metoda, efort de interpretare si un inceput de preocupare pentru una dintre cele mai importante competente cheie europene, cuprinsa declarativ si in curriculum romanesc, anume a invata  sa inveti.  prof dr. Matei Cerkez "
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one