Codul ReNEUAL de procedura administrativa a Uniunii Europene

De (autor): Herwig C.H.

0
(0 review-uri)
Codul ReNEUAL de procedura administrativa a Uniunii Europene - Herwig C.H. Hofmann
Rasfoieste

Codul ReNEUAL de procedura administrativa a Uniunii Europene

De (autor): Herwig C.H.

0
(0 review-uri)
Proiectul Codului ReNEUAL de procedura administrativa a Uniunii Europene, elaborat la initiativa Retelei de cercetare privind dreptul administrativ al Uniunii Europene (ReNEUAL), urmareste sa asigure transpunerea valorilor constitutionale ale Uniunii Europene in reglementarea procedurii administrative referitoare la implementarea administrativa a legislatiei si a politicii Uniunii. Proiectul a fost prezentat in plenul Parlamentului European si a stat la baza Rezolutiei Parlamentului European din 15 ianuarie 2013, care solicita Comisiei Europene sa prezinte o propunere de act privind procedura administrativa a Uniunii Europene [2012/2024(INL)]. Prin urmare, proiectul are sanse mari sa devina in curand Legea de procedura administrativa a UE. Din aceasta perspectiva, influenta sa asupra sistemelor de drept nationale va fi una remarcabila, cel putin in procedurile mixte, care implica implementarea dreptului european.

Pentru Romania, care din pacate nu are inca o lege de procedura administrativa, Codul poate constitui un model de bune practici administrative si de principii de drept administrativ relevante pentru administratia publica si pentru instantele de contencios administrativ, dat fiind faptul ca proiectul de Cod sintetizeaza aceste practici si principii la nivel european.
Fragment din Codul ReNEUAL de procedura administrativa a Uniunii Europene - Herwig C.H. Hofmann

" IV-12 Continutul anuntului si caietul de sarcini
(1) Anuntul se poate limita la o descriere scurta a detaliilor esentiale ale contractului si modalitatea de atribuire, fiind insotit de o invitatie de a contacta autoritatea UE in cauza. Daca este necesar, poate fi completat cu informatii suplimentare disponibile pe Internet sau accesibile la cerere la autoritatea UE contractanta. Anuntul, precum si orice documentatie suplimentara trebuie sa ofere suficiente informatii pe cat este in mod rezonabil necesar pentru ca persoanele interesate sa poata lua o decizie privind participarea.
(2) Obiectul contractului va fi descris intr-o maniera nondiscriminatorie in caietul de sarcini. Cu exceptia cazului in care sunt justificate de obiectul contractului si daca sunt insotite de expresia „sau echivalent", specificatiile tehnice nu pot preciza un anumit producator, o anumita origine sau un anumit procedeu si nici nu se pot referi la o marca, un brevet, la un tip, la o origine sau la o productie specifica.
IV-13 Cazuri care justifica utilizarea procedurii de negociere fara anunt prealabil
Autoritatile UE contractante pot atribui contracte UE prin intermediul procedurii de negociere fara anunt prealabil in urmatoarele cazuri:
(a) Cand din motive tehnice sau artistice sau pentru protectia unor drepturi exclusive, un contract nu poate fi atribuit decat unei anumite persoane.
(b) In masura strict necesara, cand din motive de extrema urgenta motivate de evenimente imposibil de prevazut de catre autoritatea UE nu pot fi respectate regulile prevazute in aceasta sectiune. Circumstantele invocate pentru a justifica urgenta nu trebuie sa provina in niciun caz din culpa autoritatii contractante.
(c) In cazuri similare, in special daca autoritatea UE a dezvoltat si a aplicat o procedura de atribuire urmarind Articolul IV-9(2). "
Citeste mai mult

25.00Lei

25.00Lei

Primesti 25 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

In stoc

Descrierea produsului

Proiectul Codului ReNEUAL de procedura administrativa a Uniunii Europene, elaborat la initiativa Retelei de cercetare privind dreptul administrativ al Uniunii Europene (ReNEUAL), urmareste sa asigure transpunerea valorilor constitutionale ale Uniunii Europene in reglementarea procedurii administrative referitoare la implementarea administrativa a legislatiei si a politicii Uniunii. Proiectul a fost prezentat in plenul Parlamentului European si a stat la baza Rezolutiei Parlamentului European din 15 ianuarie 2013, care solicita Comisiei Europene sa prezinte o propunere de act privind procedura administrativa a Uniunii Europene [2012/2024(INL)]. Prin urmare, proiectul are sanse mari sa devina in curand Legea de procedura administrativa a UE. Din aceasta perspectiva, influenta sa asupra sistemelor de drept nationale va fi una remarcabila, cel putin in procedurile mixte, care implica implementarea dreptului european.

Pentru Romania, care din pacate nu are inca o lege de procedura administrativa, Codul poate constitui un model de bune practici administrative si de principii de drept administrativ relevante pentru administratia publica si pentru instantele de contencios administrativ, dat fiind faptul ca proiectul de Cod sintetizeaza aceste practici si principii la nivel european.
Fragment din Codul ReNEUAL de procedura administrativa a Uniunii Europene - Herwig C.H. Hofmann

" IV-12 Continutul anuntului si caietul de sarcini
(1) Anuntul se poate limita la o descriere scurta a detaliilor esentiale ale contractului si modalitatea de atribuire, fiind insotit de o invitatie de a contacta autoritatea UE in cauza. Daca este necesar, poate fi completat cu informatii suplimentare disponibile pe Internet sau accesibile la cerere la autoritatea UE contractanta. Anuntul, precum si orice documentatie suplimentara trebuie sa ofere suficiente informatii pe cat este in mod rezonabil necesar pentru ca persoanele interesate sa poata lua o decizie privind participarea.
(2) Obiectul contractului va fi descris intr-o maniera nondiscriminatorie in caietul de sarcini. Cu exceptia cazului in care sunt justificate de obiectul contractului si daca sunt insotite de expresia „sau echivalent", specificatiile tehnice nu pot preciza un anumit producator, o anumita origine sau un anumit procedeu si nici nu se pot referi la o marca, un brevet, la un tip, la o origine sau la o productie specifica.
IV-13 Cazuri care justifica utilizarea procedurii de negociere fara anunt prealabil
Autoritatile UE contractante pot atribui contracte UE prin intermediul procedurii de negociere fara anunt prealabil in urmatoarele cazuri:
(a) Cand din motive tehnice sau artistice sau pentru protectia unor drepturi exclusive, un contract nu poate fi atribuit decat unei anumite persoane.
(b) In masura strict necesara, cand din motive de extrema urgenta motivate de evenimente imposibil de prevazut de catre autoritatea UE nu pot fi respectate regulile prevazute in aceasta sectiune. Circumstantele invocate pentru a justifica urgenta nu trebuie sa provina in niciun caz din culpa autoritatii contractante.
(c) In cazuri similare, in special daca autoritatea UE a dezvoltat si a aplicat o procedura de atribuire urmarind Articolul IV-9(2). "
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one