AnaMP

Membru din 20/12/2015

4

43

de review-uri

Mananca, roaga-te, iubeste - Elizabeth Gilbert

Dupa ce am descoperit filmul cu cativa ani in urma, in sfarsit, citesc aceasta minunata carte. Este o frumoasa calatorie in lumi difertite, in sufletul si mintea acestei femei, o marturie onesta, deschisa. Este viata, asa cum se intampla in realitate, cu multe evenimente, cu frumos si cu provocari deopotriva. Cu siguranta, o carte care merita citita in aceasta viata. Lectura placuta! :)

2023-06-02 03:18:21

0

Aventurile fetei dezmatate - Mario Vargas Llosa

Una dintre romanele preferate si, cu siguranta, unul din autorii preferati in aceasta viata. O experienta interesanta, misterioasa, care vine cu invataturi si invita la introspectie. O calatorie minunata. Recomand cu drag. :)

2023-06-02 03:14:28

0

Oameni sarmani - F.M. Dostoievski

Oameni sarmani - F.M. Dostoievski

Lumea lui Dostoievski, fascinanta, ca de obicei. Abordare tandra si realista. Mi-a placut mult cartea si o recomand cu drag.

2020-09-23 11:27:03

0

Sentimentul primar al nevinovatiei - Dana Grigorcea

O carte de citit doar asa, sa mai treaca timpul si ca experienta, sa mai vedem ce se mai scrie. Este doar o alta carte despre comunism, privit dupa revolutie, de personaje plecate din tara si care, la revenirea in tara, gasesc un alt decor. O carte care nu prea are cap si coada, si niciun rost. E si aceasta carte o experienta literara insa nu una semnificativa; nu as repeta-o si nici nu as recomanda-o. O carte pe care am citit-o si e ok asa, insa nu o voi pastra in biblioteca mea.

2020-09-23 11:27:03

0

Rugaciune pentru Cernobil - Svetlana Aleksievici

Cutremurator! O carte care trebuie citita de toate generatiile. Este istorie bruta, povestita chiar de cei care au trait-o, nu acea istorie care ni se povesteste frumos in manualele scolare.

2020-08-16 02:00:32

0

Labirintul spiritelor - Carlos Ruiz Zafon

Ultimul roman al tetralogiei Cimitirul cartilor pierdute nu se dezminte. Te tine cu sufletul la gura, te plima prin Barcelona si prin labirinturile povestii, alaturi de personajele sale pe care ne bucuram sa le reintalnim si sa le redescoperim continuu. Este o incantare si nu vrei sa lasi cartea din mana. Excelenta alegere!

2020-07-08 09:48:51

0

Prima dragoste. Primul omor - Traian Tandin

Imi place mult stilul lui Tandin. Este interesant, captivant sa ii citesti cazurile, povesti adevarate in care imbina cu succes umorul si realitatea cazuistica. O carte pentru iubitorii genului si a intamplarilor reale.

2020-06-27 11:17:45

0

Marina - Carlos Ruiz Zafon

Marina - Carlos Ruiz Zafon

O fantezie minunata marca Zafón, misterioasa, seducatoare, care ne poarta prin Barcelona de altadata si ne tine cu sufletul la gura. O lectura de 5 stele, o poveste minunata, pe care o simti si o vezi cand prin ochi de copil, cand prin ochii adultului, cand prin ochii acelor creaturi incredibile. Cu siguranta o carte de neratat in aceasta viata.

2020-06-27 11:02:45

1

In The Old Bucharest With Morcea Diaconu

O carticica minunata, ca o surpriza frumoasa. Micuta, eleganta, plina de invataminte si istorie, poze vechi si minunate. Povestea Bucurestiului de altadata este scrisa cu mult stil, cu eleganta captivanta. Un cadou minunat. Recomand.

2020-05-29 02:46:41

0

Dincolo de Nil - Nicole C. Vosseler

Dincolo de Nil - Nicole C. Vosseler

O carte care te plimba prin doua lumi diferite, te poarta in Anglia burgheza si eleganta, apoi te arunca intr-o alta lume, dimetral opusa, in Egipt, unde crunta realitate a razboiului se intampla paralel cu viata linistita din Anglia. O carte minunata, ca o meditatie asupra vietii, deciziilor noastre, a ceea ce poate schimba omenirea in bine, a inutilitatii acestor razboaie pe care omenirea le tot poarta pe acest pamant.

2020-05-29 02:46:41

0

Calatoria Cilkai - Heather Morris

Calatoria Cilkai - Heather Morris

Excelent roman! Minunata povestea, emotionanta si cu multe invataminte, de asemenea, mai ales ca este bazata pe fapte si personaje reale. Imi place sa citesc Heather Morris. Imi place aceasta combinatie intre istorie si literatura, precum si stilul acesta firesc, placut de a te purta prin poveste.

2020-05-27 09:00:09

0

Legile frontierei - Javier Cercas

Legile frontierei - Javier Cercas

Mi-a placut acest roman foarte mult datorita realismului sau. Povestea este extrem de realista, deloc infrumusetata si ne prezinta viata asa cum este ea, intr-o Spanie zbuciumata, in vremuri tulburi. Viata este grea, dura de cele mai multe ori, iar valorile sunt maleabile in aceasta lume, inclusiv iubirea. O lectura placuta, foarte interesanta.

2020-05-10 07:43:07

0

Poeme - Picasso

Poeme - Picasso

Mi-au placut poemele, mai ales metaforele. Sunt insa un pic greoaie. De multe ori, sunt ca un puzzle pe care incerci sa il rezolvi si sa il intelegi. O lectura interesanta, as zice. Ma bucur insa ca Picasso totusi s-a consacrat indeosebi picturii si nu literaturii. De asemenea, este onest sa mentionez ca acesta nu este stilul meu preferat de poezie si poate de aceea nu am rezonat foarte bine cu aceste poeme. Cu siguranta insa, o experienta literara care merita incercata.

2020-05-10 07:43:07

0

Doctor Jivago - Boris Pasternak

Doctor Jivago - Boris Pasternak

Un roman de 5 stele, fara indoiala! Un roman consistent, care iti pune la incercare atentia prin multitudinea de personaje si situatii, care ne prezinta o Rusie greu incercata de razboi, foamete, probleme politice si sociale. Insa, in acelasi timp, o Rusie pitoreasca, a traditiilor si a vietii de zi cu zi a locuitorilor sai. Povestea ne poarta prin mai multe sate rusesti, pitoresti, traditionale, revenind mereu la Moscova. Iarna si razboiul creeaza un peisaj apasator, gri, pe cand primavara si vara aduc multe culori si soare in cadrul natural al romanului. O lectura frumoasa, de calitate, pentru cunoscatori si o incantare mai ales pentru iubitorii literaturii rusesti.

2020-05-10 07:43:07

0

Am supravietuit lagarului mortii - Eva Mozes Kor, Lisa Rojany Buccieri

O lectie de istorie, de prima mana. Eva Mozes povesteste cu multa sinceritate, cu suflet, cu responsabilitate, ororile prin care ea si sora ei geamana au trecut in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, cat au fost detinute in lagarul de concentrare de la Auschwitz. De asemenea, ne povesteste si cum copilaria ei frumoasa de dinainte s-a schimbat mai intai treptat, apoi brusc, o data cu inceperea persecutiilor asupra evreilor, dar si bucuriile si greutatile intampinate dupa eliberarea de la Auschwitz. O carte care merita a fi citita de catre fiecare dintre noi; este plina de invataminte si un prilej extraordinar de a ne medita, inca o data, la ceea ce este important in viata si la greselile pe care omenirea nu trebuie sa le mai repete vreodata.

2020-05-03 01:28:06

0

eBook Colectionara de parfumuri interzise

2 stelute pentru aceasta carte, insemnand ca nu pot spune chiar ca mi-a displacut - nu a fost chiar atat de rea, dar nici literatura nu este. Autoarea a construit aceasta poveste, m-a purtat prin cateva locuri frumoase din lume, in timpuri diferite, a povestit frumos despre parfumuri, arome, povestea lor - parte care mi-a placut. Personajele sunt slab construite insa simpatice, povestea previzibila, ca un film de duzina in care se tot inventeaza indicii pe parcurs pentru a revela, la final, marele mister desi tu, cititorul, stii deja ca nu e niciun mister, ca ai cam prins ideea de la primele pagini. O lectura usoara, de duminica, de vacanta, atunci cand vrei sa incerci sa citesti si altceva si nu vrei sa iti bati capul prea tare. ;-)

2020-05-02 10:13:06

0

Complete Poems of John Keats

Complete Poems of John Keats

Un clasic de 5 stele, fara indoiala. Poeziile lui JOhn Keats, cu siguranta o experienta literara pentru aceasta viata. O editie completa, bine documentata, coperta minunata te imbie la relaxare si citit. Enjoy it!

2020-04-28 07:43:06

0

Sotia plantatorului de ceai - Dinah Jefferies

O descoperire interesanta si minunata, acest roman, pentru mine. L-am cumparat mai mult din curiozitate si m-a fascinat calatoria in exoticul Ceylon si psihologia din spatele personajelor. Cartea este scrisa frumos, cu multa pasiune si atentie la detalii, iar cadrul este absolut minunat. O carte pe care nu o poti lasa din mana.

2020-04-24 02:43:03

0

Fiica negustorului de matase - Dinah Jefferies

O poveste frumoasa, interesanta, o lectura relaxata, de duminica. Romanul surprinde pe masura ce povestea avanseaza. Cu siguranta o experienta literara frumoasa, o lectura antrenanta. Recomand cu drag acest roman.

2020-04-24 02:43:03

1

Idiotul - F.M. Dostoievski

Idiotul - F.M. Dostoievski

5 stele nu sunt suficiente pentru acest roman magistral, unul dintre cele mai extraordinare din toate timpurile. Unul dintre romanele mele preferate din literatura universala, recitit de cateva ori si mereu cu mai multa fascinatie. Roman psihologic, complex, de neratat in aceasta viata, care ascunde intre paginile sale, unul dintre cele mai complexe personaje din istoria literaturii universale, Printul Mîșkin. Lectura placuta!

2020-04-24 02:28:03

0

Lumina dintre oceane - M.L. Stedman

Lumina dintre oceane - M.L. Stedman

O poveste de viata, asa cum este viata, cu frumos, cu greu, cu speranta, cu iubire, cu ne-iubire si cu suferinta. O poveste de iubire adevarata, de sacrificiu si loialitate, de bunatate. Un roman pe care mi-a placut enorm sa il citesc (dupa aceea am cautat si filmul) si pe care il voi reciti cu siguranta la un moment dat.

2020-04-24 02:28:03

0

Dincolo de iarna - Isabel Allende

Dincolo de iarna - Isabel Allende

Un roman care mi-a placut mult. Modern, realist, plin de suspans si umor, care te poarta prin Brooklyn-ul hibernal, alaturi de personajele sale. O carte pe care o citesti si ti se deruleaza imagini in fata ochilor, ca si cum ai vedea un film la care vrei sa stai pana la final. O lectura foarte placuta si interesanta. Recomand.

2020-04-24 02:28:03

0

Bibliotecara de la Auschwitz - Antonio G. Iturbe

Cu siguranta o carte-document. O poveste adevarata din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Romanul este ca un omagiu adus cartilor, literaturii, vietii, liberatii de gandire, sperantei, iubirii si omeniei. Scrisa minunat. Recomandata cu drag iubitorilor de istorie si literatura.

2020-04-24 02:28:03

0

Fratii Karamazov Vol.1+2 - Dostoievski

Fratii Karamazov Vol.1+2 - Dostoievski

Magnificul Dostoievski si cei trei frati Karamazov. Un roman extraordinar. Extraordinare psihologia personajelor si zugravirea acelor timpuri. O lectura complexa, pentru adevaratii iubitori de literatura, care te poarta in minunata si misterioasa Rusie a acelor timpuri. Un roman de neratat in aceasta viata!

2020-04-24 02:13:03

1

eBook Belgravia

eBook Belgravia

Un roman minunat care ne poarta in timp, in Anglia anilor 1840 si care ne fascineaza cu povestile, intrigile si personajele sale. O poveste ca un film, bine construita, neasteptata uneori. O lectura placuta si relaxanta. Recomandata.

2020-04-24 02:13:03

0

Un baiat pe lista lui Schindler - Leon Leyson

Ce s-ar mai putea spune despre acest roman, ce nu s-a spus deja? Pagini de istorie si recunostinta. O lectura de neratat in aceasta viata! Un roman pentru iubitorii de istorie si de adevar.

2020-04-24 02:13:03

1

eBook ...Sa ucizi o pasare cintatoare - Harper Lee

O carte neaparat de citit in aceasta viata! De catre copii si parinti deopotriva. O poveste de viata si de bunatate, vazuta prin ochii inocenti ai copilului. O lectura extrem de educativa, la orice varsta, ca un manual de psihologie aplicata, scris frumos, cu sufletul si daruit lumii. Lectura placuta! :)

2020-04-24 02:13:03

0

eBook Pictorul fara glas

eBook Pictorul fara glas

O descoperire minunata acest roman, construit in jurul vietii unui tanar nascut surdo-mut si a celor cu care viata lui se intersecteaza. O poveste de viata scrisa frumos, care ne poarta in timp, intr-un sat moldovenesc pitoresc, si in minunatul Iasi, in timpuri diferite, inainte, in timpul si dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial. Un roman care nu ne spune doar o poveste, ci ne face sa ne gandim la viata, la bunatate si toleranta, la iubirea de oameni. Un roman care prezinta viata asa cum este ea, fara cosmetizari, cu tot vartejul ei, in care se impletesc frumosul si uratul, evenimente pe care omul nu le poate controla, consecintele acestora, viata si moartea, bucuria si tristetea, cu un final ce aduce speranta.

2020-04-24 02:00:31

0

Hotul de carti - Markus Zusak

Hotul de carti - Markus Zusak

As da 1000 de stele acestui roman, daca as putea. Unul dintre cele mai bune romane citite in aceasta viata si care trebuie neaparat citit de fiecare dintre noi, indiferent de varsta pe care o avem. Este o lectie de viata, de istorie, de omenie. O poveste care nu ne lasa sa stam deoparte ci suntem in ea, acolo, alaturi de personaje. Povestea este mai mult de uluitoare, iar naratorul, neasteptat. Este trist sa vad cum Moartea poate fi mai buna si mai umana decat oamenii care au infaptuit acele orori in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Zusak este absolut magistral. De neratat acest roman!

2020-04-24 01:58:03

0

Fata cu palton albastru - Monica Hesse

Fata cu palton albastru - Monica Hesse

Cu siguranta o carte care merita citita, care te cucereste de la prima pagina si pana la ultimul cuvant. Un roman care abordeaza, ca tema, cel de-al Doilea Razboi Mondial. Personajele romanului sunt bine construite. Prietenia, bunatatea, omenia, dragostea pentru oameni, viata, libertate si determinarea de a ajuta pe altii in acest razboi absurd sunt reperele acestei carti. O lectura placuta, interesanta, recomandata.

2020-04-24 01:58:03

0

Spioana - Paulo Coelho

Spioana - Paulo Coelho

O carte despre Mata Hari, da, insa scrisa altfel. O carte despre femeia Mata Hari, nu doar despre spioana faimoasa. O incursiune interesanta in viata ei si in sufletul ei. Este povestea ei spusa altfel, parca din partea ei, de catre acest minunat autor. O poveste de viata bine documentata, in baza unor documente de arhiva nepublicate. O lectura interesanta, mai ales pentru iubitorii de istorie si pentru cei care vor sa afle mai mult. Recomandata.

2020-04-24 01:58:03

0

Fetita care privea trenurile plecand - Ruperto Long

O poveste tulburatoare din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, traita si vazuta prin ochii si sufletul bun si inocent unei fetite. Povestea este, asa cum spune insusu autorul, o poveste de dragoste. Dragoste pentru oamenii dragi, pentru omenire, pentru bunatate si viata, pentru libertate si pace. Romanul este o lectie extraordinara de istorie si umanitate, si un prilej de a privi inca o data in jurul nostru si de a aprecia viata si libertatea de care ne bucuram. O lectura cel putin extraordinara si, cu siguranta, de neratat!

2020-04-24 01:58:03

0

eBook Liendenfeld - Ioan T. Morar

eBook Liendenfeld - Ioan T. Morar

O carte recent descoperita si care m-a surprins placut. Un roman cu o poveste neasteptata, scrisa cu mult talent si multa imaginatie. O incursiune in satul banatean, in mintea umana. O poveste scrisa cu umor si cu ironie deopotriva, o parabola a unei societati bolnave si artificiale. O lectura interesanta, placuta, relaxanta.

2020-04-24 01:43:03

0

Suita franceza - Irene Nemirovsky

Suita franceza - Irene Nemirovsky

O carte-document, neterminata, autoarea murind in lagarul de concentrare Auschwitz-Birkenau. O carte pentru iubitorii de istorie si de adevar, pentru cei care nu doresc ca povestile de viata ale acestor oameni minunati sa se stinga, pentru cei care nu doresc sa uie pentru ca ei sa traiasca prin noi si pentru ca noi si generatiile viitoare sa nu repetam vreodata acele orori. Un roman scris cu sinceritate si talent. O capodopera a literaturii universale din toate timpurile care, cu siguranta, nu trebuie ratata in aceasta viata. Lectura placuta!

2020-04-24 01:43:03

0

Dansul privighetorii de primavara - Kyung-Sook Shin

O carte extraordinara care il poarta pe cititor pe doua continente, Europa si Asia, in vremuri tulburi. Acea parte din Asia ni se prezinta in toata splendoarea ei, insa si cu toate intrigile si luptele pentru putere, cu tradari si sacrificii supreme, de asemenea. Un taram fascinant, care ne transpune in alta lume; o luma a traditiilor, regulilor stricte, o lume a artisticului si a naturii, intr-o combinatie fascinanta. Apoi ne poarta prin Europa, Franta, o lume total diferita, cu alte valori si preconceptii, o discrepanta uriasa. Romanul este o poveste de viata, o lectie de istorie, de iubire si devotament. O carte care te cucereste pe loc, de la primul rand si te surprinde mereu. O carte de citit in aceasta viata!

2020-04-24 01:43:03

0

Eugenia - Lionel Duroy

Eugenia - Lionel Duroy

Un roman si o poveste foarte interesante. O carte bazata pe istoria Romaniei in timpul celui de-al doilea razboi mondial si pe jurnalul lui Mihai Sebastian. Interesante vremuri. Interesanta si povestea de viata. Se poate simti insa faptul ca acest roman a fost scris de un autor strain. Cu toate acestea, este o carte de neratat si o calatorie interesanta in Romania acelor vremuri.

2020-04-24 01:28:03

0

Dincolo de Nil - Nicole C. Vosseler

Dincolo de Nil - Nicole C. Vosseler

Un roman extraordinar, foarte bine documentat din punct de vedere istoric, cu un mesaj puternic, la care ar fi interesant sa ne gandim cu totii. Un semnal de alarma, un strigat pentru a intelege inca o data cat de tragice si absurde sunt razboaiele si cum schimba iremediabil viata tuturor. Veti calatori in doua lumi diferite. Veti cunoaste linistita si nobila Anglie, precum si Egiptul cu razboaiele si agitatia lui din acele vremuri. Scenele de razboi sunt absolut magistrale. Scriitoarea surprinde totul: imagini, dinamica, suspans, teama, durere, senzatia atemporala de pe campul de lupta... Auzi zgomotul armelor, strigatele, simti mirosul de sange, esti murdar, vrei sa se termine lupta asta si vrei sa sari sa ii ajuti pe eroi atunci cand sunt in pericol. O lectura foarte interesanta, de neratat!

2020-04-19 10:46:10

0

Sub luna de sofran - Nicole C. Vosseler

Sub luna de sofran - Nicole C. Vosseler

Am cumparat aceasta carte mai mult din curiozitate, marturisesc; cumva si coperta m-a atras. Acum, este romanul meu preferat din colectia Nicole Vosseler. Autoarea este un fin psiholog care intelege extraordinar de bine finetea sufletului femeii, in toate etapele vietii acesteia. Cartea este mai mult decat o poveste de dragoste, este o poveste de viata, este o calatorie prin minunatul Orient. Simti arsita soarelui in desert, vezi dunele, pietrele, vegetatia saraca, iti miroase a mirodenii si te miri de frumusetile din palatul sultanului... Pentru iubitorii de literatura, psihologie, calatorii, aceasta lectura va fi minunata, sunt convinsa. Este o extraordinara experienta literara! De neratat!

2020-04-19 10:46:10

0

Valul pictat - W. Somerset Maugham

Valul pictat - W. Somerset Maugham

Fin cunoascator al psihologiei umane si sufletului femeii, autorul ne face martorii vietii protagonistei si la etapele, incercarile care o maturizeaza. Mai mult decat o poveste si o experienta literara interesanta, romanul este o poveste de viata din care avem cu totii ce invata, la ce reflecta vizavi de aspectele importante din viata noastra.

2020-04-19 10:31:10

0

eBook Sfarsitul unei iubiri - Graham Greene

Roman psihologic, extraordinar de interesant. Legatura celor doi este mai intai prezentata din perspectiva lui; ea este invaluita in mister pana cand, in mod magistral, autorul risipeste aceste mister si ne dezvaluie si sufletul femeii prinsa in aceasta iubire. Si totul devine doi, si posibil. Si asa cum se intampla uneori in viata, crunta realitate loveste si povestea se reintoarce la 'unul'. O frumoasa si interesanta experienta literara acest roman si o poveste de viata tulburatoare.

2020-04-19 10:31:10

0

Prizonierul cerului - Carlos Ruiz Zafon

Prizonierul cerului - Carlos Ruiz Zafon

Ultima carte a seriei Cimitirul Cartilor Uitate nu dezamageste deloc. Personajele iti sunt extrem de familiare acum si realizezi ca le indragesti. Abia astepti sa iei cartea in mana din nou si sa mai hoinaresti prin Barcelona aceclor ani alaturi de Daniel si Fermin. Pe masura ce o parcurgi ai senzatia ca ti se mai limpezesc anumite aspecte din primele doua volume, ca in sfarsit misterul se va descifra. Insa nu este asa deloc! Zafon incheie magistral acest volum, lasand loc imginatiei cititoturlui sa continue povestea...

2020-04-19 10:16:10

0

Jocul ingerului - Carlos Ruiz Zafon

Jocul ingerului - Carlos Ruiz Zafon

A doua carte a seriei Cimitirul Cartilor Uitate. Am cumparat-o imediat ce am citit prima carte si abia asteptam sa o citesc, sa ma bucur de aceasta lectura minunata si sa aflu continuare povestii. De fapt, am aflat ceea ce s-a petrecut inainte de povestea primului roman si m-a fascinat la fel de tare. Magistral Zafon si in acest volum.

2020-04-19 10:16:10

0

Umbra vintului - Carlos Ruiz Zafon

Umbra vintului - Carlos Ruiz Zafon

Un roman extraordinar, care te tine cu sufletul la gura pe tot parcursul acestuia. Da sens cuvantului mister. Descrierile lui Zafon sunt uluitoare. O lectura absolut minunata care nu trebuie ratata. Este o dedicatie minunata iubitorului de carte. Zafon este magistral!

2020-04-19 10:01:10

0