Sudor Alina

Membru din 02/04/2020

0

2

Dama cu camelii - Alexandre Dumas, fiul

Dama cu camelii - Alexandre Dumas, fiul

Am pornit în lectura acestui roman cu multe aspirații, Alexandre Dumas, atât tatăl, cât si fiul sunt printre scriitorii mei preferați. Începutul a fost, de asemenea, promițător, însă trebuie să recunosc, mi-a luat o săptămână să termin cartea, fapt care denotă că nu mi-a fost foarte dragă(bineînțeles lând în considerare că în paralel am citit Laleaua Neagră de Alexandre Dumas-tatăl). Ce mi s-au părut foarte folositoare au fost desenele de pe paginile subțiri. Nu sunt o adeptă a cărților cu desene grafice, însă în acest caz a fost o exceptie. M-au ajutat să mi se contureze un portret al personajelor în minte. Urmele stereotipurilor vremii se văd și în scris și nu doar descrise în roman de-a lungul firului acțiunii, cu scop moralizator. Cu siguranță NU putem contesta valoarea operei lui Alexandre Dumas. Este în continuare una din cele mai valoroase opere. Povestea de dragoste surprinsă și finalul dezvăluit de la început, însă în continuare, neașteptat m-au atras să citesc în continuare și alte operele ale aceluiași autor, Alexandre Dumas, fiul.

2020-05-29 09:46:41

0

Rosetta - Barbara Ewing

Rosetta - Barbara Ewing

Romanul Barbarei Ewing este complex și ne oferă o imagine asupra societății din sec al XVIII-lea și al XXIX-lea, dar mai ales asupra statutului femeii din acele vremuri. Protagonista porneste in călătoria plină de surprize în Egipt, conturându-se frumusețile, dar și pericolele locurilor din țara străbătută de fluviul Nil, în jurul căruia se concentrează viața localnicilor. Fiind o feministă, pasionată de romanele istorice am "devorat", dacă pot spune, cartea. Nu doar Evoluția lui Rose în decursul anilor m-a atras, cât și faptul că sunt prezentate lucruri precum: familia, iubirea, ruinele Egiptului, burghezia din Anglia, dar și din Franța(Napoleon Bonaparte), războiul și ce înseamnă cu adevărat să fii fericit, să te bucuri de răsăritul Soarelui și de umbra unui arbore în călătoriile lungi ale vieții. Trebuie să precizez ca printre editurile mele preferate se află și editura RAO, un motiv în plus pentru care am achiziționat cartea fără rețineri. Formatul paginii pe care editura îl oferă este unul foarte plăcut, iar coperta(alt motiv pentru care am achiziționat cartea, trebuie să recunosc) mă duce direct cu gândul la heroglife. Până să descopăr acest roman nu auzisem de autoare, Barbara Ewing. Am căutat pe site și alte opere de-ale ei, însă nu am reușit și am fost sincer puțin dezamăgită pentru că vorbesc din inimă când spun că este una dintre autoarele mele preferate acum.

2020-05-29 09:31:41

0