cristina.08

Membru din 17/02/2020

4

21

de review-uri

Evaluarea psihologica. Manualul psihologului clinician - Violeta Enea, Ion Dafinoiu

Din perspectiva mea e o carte destul de utila. Am.parcurs-o ca bibliografie recomandata în cadrul cursurilor de la facultate. Pe alocuri se pierde în detalii, informațiile se repeta...însă prezintă concepte psihologice necesare formarii unor idei de bază în domeniul evaluării psihologice. Structura cărții e ok, impatita pe domenii și subdomenii de evaluare psihologica, ca de exemplu evaluarea în context medical, evaluarea în context educational, în context judiciar, organizational cât și tipurile de evaluări din domeniul clinic ( copii, adolescenți, vârstnici, evaluarea personalității, a anxietății, psihozelor, dementei, traumei etc.)

2023-08-16 09:55:00

0

Femei care iubesc prea mult - Robin Norwood

O carte pe care am citit-o cu drag și am simțit că a adus lecții importante despre viață, relații, tipare. O recomand cunoscuților și am daruit-o cadou câtorva prietene. Stilul autoarei este unul amical, conceptele teoretice sunt explicate și exemplificate intr-un limbaj accesibil. Recomand!

2023-08-16 09:49:20

0

Maine eram vesnic leu - 	Arnhild Lauveng

Maine eram vesnic leu - Arnhild Lauveng

Este o lectura cu o deschidere si o vulnerabilizare mare din partea scriitoarei pentru care port recunostinta. Diagnosticata si tratata pentru o tulburare schizofrenica ( paranoida) autoarea deschide o fereastra in viata ei pornind de la evenimentele de dinainte de prodrom, urmand in evolutie cu debutul si desfasurarea tulburarii. Mi-a atins cu usurinta si intr-un mod bland, dar ferm latura empatica in toata structura om-profesionist-persoana parte a societatii. Mesajul cartii este unul extraordinar de a avea deschidere, noi toti, in fata persoanelor ce se confrunta cu tulburari sau simptome psihice, de a-i integra printre noi, si a le oferi suportul necesar ca oricarui alt seaman care sufera de o problema de sanatate ( somatica, de exemplu- boli de inima, diabet, gastrita etc).

2023-04-30 10:29:23

0

Tulburarile de personalitate din DSM-5 - Len Sperry

Cartea reprezinta o sinteza bine organizata a informatiilor preluate din manualele de specialitate DSM-5, ICD-10 si PDM, utile specialistilor in vederea evaluarii si tratamentului tulburarilor de personalitate. In prima parte, volumul de fata prezinta aspectul de actualitate legat de tulburarile de personalitate, in paralel cu elementele din trecut ( o scurta evolutie), ulterior dezvolta conceptualizarea de caz si diferitele tipuri de interventii eficiente in tratamentul acestor tulburari. In continuare, autorul dedica fiecarei tulburari de personalitate un capitol unde realizeaza : descrierea tulburarii cu diferentierea stilului de personalitate de tulburarea de personalitate, ,evenimentul declansator, stilul comportaental, stilul interpersonal, stilul cognitiv, afectiv, tipul de atasament, criteriul optim de diagnostic, descrierea DSM-5, desprerea prototipului, conceptualizari de caz- psihodinamica, biopsihosociala, cognitiv-comportamentala, interperspnala, integrativa, evaluarea tulburarii, abordari si interventii de tratament- psihoterapie individuala, psihoterapie de grup, psihoterapie dinamica, cognitiv-comportamentala, terapie centrata pe scheme, terapie familiala, farmacoterapia. Recomand acest volum specialistilor din domeniul psihiatrie, psihologie si psihoterapie.

2023-04-30 10:19:19

1

A fost doar ciuma - Ludmila Ulitkaia

A fost doar ciuma - Ludmila Ulitkaia

O scriere realista, a ceea ce a fost si poate oricand sa fie. Pornita din neatentia umana, un act neintentionat, o usoara neglijenta, cartea aduce in fata noastra atatea persoanje si caractere care reactioneaza desigur diferit in fata unei amenintari neasteptate. Pe un fundal de suspans, se surprind psihologic comportamente, ratiuni si emotii ale personajelor diverse ca varsta, gen, nivel social si intelectual. Cartea subliniaza inca o data cat suntem de vulnerabili in fata bolii si a mortii indiferent de unde ne plasam pe scalele anterior mentionate.

2023-04-25 01:38:07

0

Milarepa - Eric-Emmanuel Schmitt

Milarepa - Eric-Emmanuel Schmitt

Carte mistică, cu mult simbolism. Unul din autorii preferați de mine, aduce în acest volum fantastic personificări si metafore ale emoțiilor umane. Nu este cea mai usoara lectura, necesita timp, atentie pentru perceptia si integrarea sensurilor ascunse si interpretarea simbolurilor. Cu toate acestea este o calatorie fascinanta, de explorare, de cunaostere si chiar autocunoastere.

2023-04-25 01:33:52

0

Ma gasesti cand vrei - Lavinia Braniste

Ma gasesti cand vrei - Lavinia Braniste

Lectură fluidă, ușor de citit și trăit, mai ales fiind un stil așa intim, chiar familiar. Obișnuiți, născiți, crescuți, prinși și desprinși din relații asemănătoare cu cele descrise în paginile cărții, povestea de față vorbeste cu și despre noi, despre dinamici cunoscute, regăsiri și pierderi, sisteme toxice și frici. Portretizează bine părți din noi toți și tocmai de aceea lecura ne poate pune pe alocui la exerciții de introspecție cu scop de creștere. Recomand!

2023-04-25 01:30:34

0

Psihiatrie clinica - Dan Prelipceanu

Psihiatrie clinica - Dan Prelipceanu

Manual de bază pentru specialiștii din domeniul sănătății mintale. Conține informații legate de istoria și actualitatea psihipatologiei în domeniul psihiatric, partea de semiologie psihiatrică, terapii. Acestor capitole le urmează cele ce abordează clasele mari de tulburări psihiatrice abordate ca evoluție istorica, date epidemiologice, evaluare, clinica, comorbiditati, prognostic, tratament. Există desigur un capitol dedicat urgentelor psihiatrice și un altul de noțiuni medico-legale în context psihiatric. Nu în ultimul rand, autorii volumului ne pun la dispoziție scalele clinice de evaluare utilizate în psihiatrie, noțiuni de genetica și de cercetare psihiatrica.

2023-04-25 08:07:15

0

Cele cinci limbaje ale iubirii. Ed. 6 - Gary Chapman

Una din cărțile care merită citită cel puțin o dată. Oferă explicații ușor accesibile, cu exemple despre felul în care relaționăm și ce limbaje de iubire folosim. Bazate pe nevoile noastre și felul în care ne putem mulțumi partenerul dar și felul în care îi putem transmite celui de lângă noi cum dorim să fim iubiți. O carte pentru cupluri, persoane singure sau din domeniul psihologiei-psihiatriei-psihoterapiei.

2023-04-14 10:09:30

0

A ras si tata - Remus Boldea

A ras si tata - Remus Boldea

Pornind de la titlu putem observa dorința, de a ne amuza, a ne relaxa și a ne descreți fruntea de părinte al copiilor noștri dar și al părintelui internalizat (tatăl figura autoritară de obicei). Cartea cuprinde o serie de povestiri scrise curajos, autentic românesc, cu aer autobiografic, în care adolescența se împletește cu maturitatea. Umorul continuă de la titlu și în scriere dar intr-un mod mai subtil și pe alocuri "râd să nu plâng"-ul românesc apare victorios.

2023-03-01 09:09:25

1

Psihofarmacologie. Ghidul prescriptorului - Stephen M. Stahl

Un ghid foarte util medicilor din specialitatea psihiatrie. Bine structurata, cartea prezinta medicilor curanti, medicilor prescriptori informatiile necesare selectarii medicamentului potrivit in terapia psihofarmacologica. Medicamentele sunt prezentate in ordine alfabetica, iar in descrierea acestora se prezinta: informatiile terapeutice cu denumiri comerciale, generice, clasa medicamentului, indicatiile de tratament, mecanism de actiune, criterii de eficienta, asocieri medicamentoase, reactii adverse si atitudinea fata de acestea, dozaj, mod administrare, farmacocinetica, interactiuni medicamentoase, contraindicatii, situatii speciale. Recomand!

2023-02-28 08:33:08

0

Fabule moderne - Tatiana Tibuleac

Fabule moderne - Tatiana Tibuleac

O lectură ușoară, plăcută, lină. Carte de seară, de înainte de somnul cel odihnitor. Idei de viață ușor de asimilat, simple, clare. Las mai jos câteva citate de luat aminte: "Zilnic am învățat că nu marginile ne sperie. Nu limitele. Ci oamenii și întâmplările care ne împing spre ele." "... viața noastră se descompune în bătaia sorții ca o pâine uscată. Ca o mărturie că orice destin e o adunătură.  De firimituri."

2023-02-28 09:45:01

0

Serotonina - Michel Houellebecq

Serotonina - Michel Houellebecq

O perspectivă detaliată, intimă, a depresiei sub tratament, lupta, ruminațiile, rememorările, ideile de inutilitate, reacțiile adverse.... Scriere apăsătoare în concordanță cu tematica. "... ne liniștește să vedem, în mijlocul dramelor noastre, existența altor drame, de care am fost scutiți. "

2023-02-28 07:10:33

0

Vara in care mama a avut ochii verzi - Tatiana Tibuleac

O scriere la prima vedere brută.... brut de frumoasă, un contur extraordinar psihologic al personajelor și construcții fluide de peisaje. Intrigantă la început prin aducerea în prim plan a unei familii disfuncționale și o extraordinară "ură" fiu-mamă. Am simțit cartea aceasta, am avut ocazia să trăiesc iubirea de sub ură (ca mască de protecție împotriva unor suferințe și traume). Iubirea este până la urmă (și aici sentimentul primordial) care se găsește miez în suferință, în tragedii, în ură, în furie. Când le dai pe toate acestea la o parte, strat cu strat și îți dai voie să îți miști corpul sentimental fără greutatea lor, vezi cât de frumoasă e viața. Îți dai voie să ierți, să integrezi și te lași iubit, iubind. Cam acesta e mesajul pe care l-am luat din paginile cărții, din povestea acestei familii.

2023-02-28 07:08:10

0

Acolo unde canta racii - Delia Owens

Acolo unde canta racii - Delia Owens

O carte care merită citită! Captivantă încă de la primele pagini, este genul de scriere care te face să nu o mai lași din mână prea curând. Felul în care prezintă în paralel 2 linii temporale, până la momentul lămuritor al crimei, a ce și cum s-a întâmplat, dar mai ales de ce. Misterul personajului principal, traumatizat încă din copilăria mică, crește odată cu acțiunea. Este romanul care a reușit să mă relaxeze intr-o lume bine structurată, cu drame, tensiuni, iubire și curaj prezentate realist. Recomand !

2023-02-28 07:06:23

0

Bunica mi-a zis sa-ti spun ca-i pare rau - Fredrik Backman

Una din cărțile preferate citite anul trecut. Pagini cu multe lecții de viață, scrise în stilul inconfundabil, carismatic al autorului. Recomand, cu drag! " - E o superputere bună să poți  să schimbi amintirile, recunoaște Elsa. - Dacă nu poți să scapi de alea rele, măcar să-ndeși acolo cât mai multe bunicele." " așa numește bunica minciunile "versiuni ale adevarului"." " - A zis că aș urî-o dac-aș ști cine era înainte să mă nasc eu. Adică dac-aș ști că a fost o mamă megarea, care și-a lăsat singur propriul copil... - Nu m-a părăsit. Să nu-ți urăști bunica, iubito. - E treaba fiicelor să fie supărate pe mamele lor. Dar a fost o bunică bună,  Elsa. A fost cea mai fantastică bunică posibil." "Elsa a observat că e mai ușor să-i faci pr oameni să vorbească despre lucrurile care nu le plac decât despre cele care le plac." "Sam avea probleme înainte să se facă soldat. Și nu toți soldații sunt ca el, ce dracu'! Dar când vezi rahaturile pe care le-au văzut băieții ăștia,  ai dracu' nevoie de ajutor când ajungi acasă.  Și țara asta-i a naibii de pregătită să bage miliarde în arme și avioane de luptă, da când vin băieții ăștia acasă după grozăviile ălea,  nu-s bani nicăieri să-i asculte cineva 5 minute.... -Oamenii trebuie să-și spună poveștile Elsa, altfel se sufocă. "

2023-02-28 06:58:57

0

Ajuta-ma sa nu dispar - Petronela Rotar

Ajuta-ma sa nu dispar - Petronela Rotar

" Ajută-mă să nu dispar" este a 2-a carte pe care o citesc din cele scrise de Petronela Rotar. Ușor alt stil față de "Privind înăuntru", prezenta carte este despre viață, relații, iubire, neiubire, singurătate, atașamente. Personaje ilustrate atât de natural, încât am simțit că trăiesc prin ei, alături de ei. Tema relațiilor toxice, a bărbaților indisponibili, a marcajelor traumatice din copilarie care imprima un tipar relațional, femeia care iubește prea mult sunt prezente în aceste pagini. Recomand pentru o lectură lejeră de toamna, in aceste zile ploiase, alături de o ciocolată caldă sau un veai arat.😊

2020-09-29 10:21:54

0

Oscar si Tanti Roz - Eric Emmanuel Schmitt

Una din lecturile preferate, citită cu sufletul prezent, deschis, cu multă emoție. Recomand ca și alta perspectivă asupra vieții, intr-un carusel de emoții, trăiri și clipe minunate alături de protagoniști. O carte de citit și recitit! O carte care te mai trezește din cotidian la ce e important în fapt pentru sufletul nostru.

2020-07-13 10:00:10

0

Privind inauntru - Petronela Rotar

Privind inauntru - Petronela Rotar

O carte minunată! Plină de emoție, sinceră, construită simplu și totuși cu stil din fragmente de trăiri asumate, exprimate deschis. Autoarea ne arată că se poate și altfel; că există drumul spre noi, dincolo de superficial. Cuprinde subiecte diverse, multe încă considerate nepermise, sau tratate cu indiferență - abordate clar. Pagini care te pun pe gânduri, pe trăit și mai ales pe simțit. Cu recunoștință autoarei, recomand cu drag cartea ca lectură din Școala Vieții.

2020-07-13 09:48:53

0

Ghid de urgente in chirurgia generala - Mircea Beuran

Structura mult prea schemativa a cartii. Pro: flash recapitulativ si usor integrativ, in ideea de urgenta-putin timp-idei de baza Contra: necesita revizuire- greseli de scriere.

2020-07-12 09:18:53

0

Tatuatorul de la Auschwitz ed.2 - Heather Morris

O poveste bazată pe fapte reale, expusă intr-un mod transparent, captivantă; oferă sentimentul că ești acolo... Puterea voinței expusă in drama pentru supraviețuire, extreme ale comportamentului uman, sentimente de dincolo de aparențe, umanitate ascunsă în duritate....sunt câteva din exemplele pe care le vei întâlni în paginile acestei cărți. Lecțiile de viață sunt poate cele mai importante: să crezi în tine și în șansa ta indiferent de circumstanțe pentru a avea puterea și a găsi mijloacele de a ajunge acolo...

2020-06-09 06:08:16

0