AlexandraPirvu

Membru din 16/05/2019

3

17

Cartea de la San Michele - Axel Munthe

Cartea de la San Michele - Axel Munthe

O carte care te prinde si e greu sa o lasi din mana... Doctorul Axel te face sa iti doresti sa vizitezi Insula Capri, sa vezi cum traiau si traiesc oamenii, sa ii cunosti. A scris cu umor si compasiune despre umanitate in diverse aspecte - medic, pacient, indragostit, decedat, chiar si o intalnire cu Spectrul Mortii. Am o editie mai veche, si ma gandesc sa o iau pe aceasta ca sa o pot da si copiilor mei.

2020-09-23 10:57:03

0

Pilotand in ploaie. Viata mea de catel - Garth Stein

Una din cartile pe care le-as lua pe o insula pustie, alaturi de "Flori pentru Algernon" si altele. Povestea este simpla, dar pespectiva e inedita; limbajul e simplu, dar transmite atata emotie. O carte pe care am cumparat-o de mai multe ori pentru a o face cadou. Este potrivita si pentru iubitorii de animale, si pentru pasionatii de Formula 1, si pentru cei care vor sa se cufunde intr-o poveste de viata. Desi contine destule detalii tehnice in privinta virajelor din F1, nu e vreodata plictisitoare, ceea ce e remarcabil!

2020-05-26 04:16:41

0

Fetita care a salvat Craciunul - Matt Haig

Dupa ce am citit "Un baiat numit Craciun", a urmat aceasta carte! Care plimba copiii prin Londra lui Charles Dickens (si chiar le face cunostinta cu el in persoana!) si apoi la Pol, alaturi de o fetita orfana si nitel rebela. Cum il va ajuta ea pe Mos Craciun, veti afla din carte. As zice ca merge incepand de la 5 ani. Ii dau 4 stele fiindca, desi foarte interesanta in felul ei, sa zicem ca tehnica narativa a fost putin mai slaba ca in "Un baiat numit Craciun". Pentru copii n-a contat, au iubit-o la fel de mult.

2020-05-26 04:00:06

0

Un baiat numit Craciun - Matt Haig

Un baiat numit Craciun - Matt Haig

Cartile lui Matt Haig sunt minunate! si bune de citit oricand, nu doar de Craciun. Personajul principal al cartii e un baietel care trece prin multe aventuri inainte sa devina... chiar el Mos Craciun. Excelenta de citit copiilor de la 4 ani, care cred in magia Craciunului si in cadouri :) Ceea ce imi place la Matt e ca nu devine melodramatic, chiar si cand vreun personaj e in pericol, pastreaza simtul umorului. Totusi cartile lui sunt destul de realiste si arata o copilarie dificila (ceea ce sper ca dezvolta empatia in copiii care asculta sau citesc cartea). Matt Haig este un Jack London mai putin realist si concentrat pe Craciun :)

2020-05-26 04:00:06

0

Ghidul micului astronom prin Univers - Adrian Sonka, Adnan Vasile

O carte pentru copii mai mari si adulti curiosi. Macar 9 ani sa aiba, altfel nu vor intelege multe lucruri. Cartea cuprinde si schite si desene, explica notiuni de astronomie si vorbeste despre stele, galaxii si raze facand niste analogii foarte interesante. Am apreciat tare mult schemele care te ajuta sa identifici diferite constelatii pe cer.

2020-05-26 03:46:41

0

Dragonul tatalui meu - Ruth Stiles Gannett

O carte foarte simpatica pentru copii de la 5 ani incolo. Are si cateva ilustratii dragute. Pe copiii mei i-a prins mai putin, poate si pentru ca le rugam sa citeasca ele :))

2020-05-26 03:46:41

0

Sa nu razi :(( - Raluca Feher

Sa nu razi :(( - Raluca Feher

O carte care te taie, te sfasie si te recompune. O radiografie dureroasa a unei familii dominate de o narcisista. Dar ce e un narcisisc? Un copil ale carui nevoi au fost fie ignorate, fie pedepsite. Mama personajului din carte s-a razvratit impotriva sortii si a ajuns unde a ajuns, marcand si viata copiilor sai. In acelasi timp, lasand departe patologia, e un portret fidel al multor familii formate pe vremea comunismului.

2020-05-26 03:46:41

2

Sora cea mica - Jessica Meserve

Sora cea mica - Jessica Meserve

O carte simpla, minunat ilustrata, tocmai buna de citit impreuna cu 2 frati (sau surori), mai ales cand e multa gelozie intre copii. Noi am gasit-o la biblioteca si am comandat-o sa o avem si acasa, si am citit mult timp. Merge de cand copilul mai mic are 4-5 ani.

2020-05-26 03:46:41

0

Marele urias prietenos - Roald Dahl

Marele urias prietenos - Roald Dahl

A fost prima carte de Roald Dahl citita cu copiii. Un pic inspaimantatoare, dar foarte amuzanta. As zice ca merge de la copii de la 6 ani incolo Filmul acompaniaza cartea foarte bine

2020-05-26 03:46:41

0

Minunata calatorie a lui Nils Holgersson prin Suedia - Selma Lagerlof

O carte clasica pentru copilarie! Autoarea a scris cartea dupa ce a primit invitatia de a descrie Suedia copiilor, si i-a reusit minunat. Este povestea unui baietel pe nume Nils, care nu excela la purtare frumoasa, conform canonului vremii (nu se spala inainte de biserica decat cu mari rugaminti, alerga animalele, nu il interesa cartea), si ajunge sa fie micsorat si sa zboare alaturi pe gastele salbatice, pe gascanul sau napastuit. Calatoria aceasta ii plimba peste ape, paduri si orase, Nils afla cum traiesc oamenii din alte parti, ce inseamna prietenia si cat de important e curajul Dau 4 stele acestei carti pentru ca, desi este varianta usor prescurtata a povestii (cartile de la ed. Arthur din aceasta colectie sunt usor prescurtate, sa fie mai usoare pentru copii, cred), vocabularul este destul de vast si ar putea cuprinde mai multe note de subsol. Am citit-o unor copii de 5 si 7 ani si s-au pierdut prin descrieri, asa ca am ajuns sa le scurtam drastic. Cartea merge foarte bine cu desenele clasice cu Nils!

2020-05-26 01:31:41

0

Ce le spunem copiilor si adolescentilor despre sex - Meg Hickling

O carte cuprinzatoare care vine in ajutorul parintilor cu copii de orice varsta. Orice copil e curios, la un moment dat, cum a aparut el. De la clasica "te-a adus barza" pana la adevar, e cale lunga, iar un copil mic nu are nevoie de foarte multe detalii. Mi-a placut in mode deosebit ca te invata ce sa le spui copiilor cand sunt la varste diferite (de ex.un copil de 3 ani va sti ca tatai i-a dat o samanta lui mami si din ea a aparut copilul), incat in capul lor sa se creeze in timp, si in mod armonios, povestea venirii lor pe lume.

2020-05-26 01:16:41

0

Pentru fete. Ce se intampla cu mine? - Susan Meredith

O carte foarte utila fetelor si fetitelor! Ma temeam ca am comandat-o prea devreme (cand copiii aveau 7 si 5 ani), dar nu a fost asa. La vremea respectiva, am citit impreuna din ea si au luat cat au putut ele sa inteleaga - tocmai incepea perioada descoperirii diferentelor fata de baieti. 2 ani mai tarziu, aproape de pre-pubertate, fetita cea mare a revenit la carte ca sa inteleaga de ce a inceput sa transpire si de ce unele dintre colegele ei arata putin diferit. O recomand celor care au copii, nepoti, elevi, copii ai prietenilor care urmeaza sa creasca sau sunt deja puberi - si adolescentii mai au cate ceva de invatat din carte. Are desene cu diverse personaje, forme de corp, culori ale pielii, vorbeste foarte frumos despre schimbarile care apar si acceptarea corpului, oricum ar arata el dupa iesirea din adolescenta.

2020-05-26 11:46:41

0

Aventuri in Momilandia - Tove Jansson

Aventuri in Momilandia - Tove Jansson

Ideala de citit cu copiii de 5 ani sau cei de 6-7 care incep sa citeasca ei!

2020-05-26 11:31:41

0

Bone. Fuga din Boneville - Jeff Smith

Bone. Fuga din Boneville - Jeff Smith

Bone a fost prima carte de animatie citita de copilul meu de 9 ani. Are desene interesante, intriga care prinde copilul si deschide apetitul spre alte romane grafice.

2020-05-26 11:31:41

0

Carton - Doug TenNapel

Carton - Doug TenNapel

O carte minunata pentru copiii care nu sunt foarte doritori sa citeasca! Aventurile lui Cam si ale prietenilor ii vor tine in priza. Nu va trece uitata nici lectie despre iubire si prietenie dintre tata si fiu, si cum tatal e cel mai mare erou pentru copilul sau, chiar si atunci cand nu are bani sa-i ia decat o cutie de carton de ziua lui.

2020-05-26 11:16:41

0

Orhideea si papadia - W. Thomas Boyce

Orhideea si papadia - W. Thomas Boyce

O carte minunata pentru cei care au copii mai sensibili, care par mai aparte sau nu se integreaza asa usor. Autorul ia povestea personala a sa si a surorii sale si o integreaza in povestea mai mare a copiilor papadie (rezistenti, se descurca in orice mediu) si a copiilor orhidee (sensibili, dau repede inapoi in fata greutatilor; fara atentie si grija, pot ajunge rau, dar in mediu propice, infloresc spectaculos). M-a impresionat in mod desosebit prezentarea experimentelor cu copii si maimute, autorul a reusit sa gaseasca manifestare FIZICA a unei predispozitii interne, ceea ce e uimitor! Practic, el si echipa lui au demonstrat ca aproximativ 1 din 5 copii ar fi orhidee. Mai mult, le-au urmarit parcursul unora, dupa 20 de ani, teoriile s-au adeverit. Copiii orhidee ori au esuat in mediocritate sau probleme de integrare/sociale, mergand pana la boli mentale, ori au ajuns sa fie sau sa faca ceva remarcabil. Copiii papadie s-au descurcat onorabil si cand au ramas fara cate un parinte, si cand le-a mers foarte bine - nimic atat de interesant precum cazurile reusite de copii papadie, dar nici asa problematic precum copiii papadie "esuati". Scad o stea acestei carti din simplul motiv ca repeta de multe ori aceeasi fraza, si probabil ar fi putut fi cu un sfert mai scurta. Dar este o carte de baza pentru cei interesati de psihologie, adulta sau a copilului, de educatie si de creierul uman.

2020-05-26 11:16:41

0

Teatrul corpului uman - Maris Wicks

Teatrul corpului uman - Maris Wicks

O carte minunata pentru copii mai mici si mai mari, de citit cu parintii sau singur. E sub forma unei benzi desenate in care un schelet povestest diverse lucruri mai pe intelesul copiilor. As zice ca e de la 5 ani incolo si e ca o poarta spre intelegerea functionarii corpului uman. Vorbeste si despre virusi si microbi, si e foarte interesant si pentru adulti sa le vada desenete si prezentate schematic. Bonus: cand copilul cade si se juleste, mai ca uita sa planga cand aude ca celulele rosii din sange au navalit spre rana sa o ajute sa se inchida si celulele albe au venit de indata sa lupte cu bacteriile si microbii pe julitura. Extra-bonus: copiii mei au inteles mult mai bine de ce e nevoie sa poarte masca si/sau manusi in vremea coronavirusului!

2020-05-26 11:00:06

0