CATRINA OANA

Membru din 10/09/2013

0

1

Niciodata - Ileana Constantinescu

Niciodata - Ileana Constantinescu

O carte care te intrigă, placută la citit. Autoarea foarte bine documentată, face trimitere și intră în amînuntele evenimentelor istorice, la tipuri de antrenamente și ținute specifice baletului. Detaliază și te transpune în acele timpuri foarte grele și incerte. Mi-a plăcut apelarea la exprimări și fraze în limbile de origine ale personajelor. Acțiunile s-au desfășurat cursiv, plăcut, n-am putut s-o las din mână până la final. Acțiunea te implică în trei etape: în prima parcurgi etapele unei iubiri, cu sacrificii făcute de bine educata balerină, strănepoată a unui celebru poet de viță nobilă, pentru a compensa inferioritatea statutului ei social actual. Bunătate dusă la extrem arătată prin acțiuni repetate. La un moment dat mă cam plictisisem de evenimentele zilnice care nu conduceau la dezvoltatea acțiunii. Treci de acest moment și intri în etapa a doua unde vei avea parte de cea mai dură incursiune în infernul pricinuit de naziști. După mine s-a insistat prea mult ... Prefer să aflu de existența unor astfel de evenimente. dar să nu mi se descrie detalii infiorătoare. Greu de dus această parte pentru mine, amintindu-mi de romanul lui Sienkievicz “Prin foc si sabie” Partea a treia justifică cumva descrierile menționate de mine în primele două părți, destinul balerinei fiind însă de neexplicat pentru mine. Nu pot justifica o acțiune căreia îi deduci consecințele, după părerea mea, și totusi care este dusă până la capăt. Poate psihiatrii și psihologii ne-ar putea spune dacă o foarte puternică traumă primează oricărei judecăți logice după. După mine e carte de 4 stele, dar CITIȚI CARTEA! MERITĂ și de aceea dau 5.

2021-11-16 12:00:06

0