Gabriela Milea

Membru din 04/10/2018

2

2

Istoria declinului si a prabusirii Imperiului Roman - Edward Gibbon

Desi este de salutat faptul ca s-a purces la traducerea acestei lucrari, cand am vazut numarul redus de pagini comparativ cu originalul, pot sa afirm un singur lucru, ca valoarea sa tinde spre zero, reprezentand editura si nicidecum autorul. Traducatorul - un om ce a suferit in temnitele comuniste - a oferit aceasta traducere dupa ce a scapat din intemnitarea nefericita, iar astazi nu avem in fata nici macar o reeditare, ci chiar o selectie din selectia initiala, conform informatiilor ce ni se aduc la cunostinta in nota asupra editiei. Daca autorul ar fi vrut ceea ce se afirma in motivatia acestei ciopartiri, el insusi probabil nu s-ar mai fi caznit sa scrie atata. Foarte mare dezamagirea ca romanii nu pot dispune in limba materna de lucrari complete. Este de dorit a cunoaste limbi straine, de a fi capabil sa citesti autorii in original, dar ce minunat ar fi sa fim toti capabili de acest lucru. Daca la vremea cand traducatorul a trait, era de inteles acest aspect al lucrarii reduse, in zilele noastre nu isi are logica. Si in engleza apar editii scurtate, una la aproape 800 de pagini, o alta - la aproape 4000 de pagini - posibil sa fie editia integrala. Un obicei urat prin care istoria este mereu ciopartita de cei care decid ce trebuie citit si ce nu. Dezamagirea si nemultumirea de a constata ca trebuie sa ma asigur mereu in ce masura lucrarea pe care doresc sa o achizitionez este lucrarea originala sau o facatura ciopartita nu are margini.

2021-01-31 10:20:37

1

Averea bunei educatii - Teodor Baconschi

recomand un interviu in care autorul vorbeste pe marginea acestei carti: www. youtube .com/ watch?v=GHyXP6a21ag n'o fi nimic nou sub soare, doar ca ceea ce a fost verificat ca bun in educatie prin trecerea timpului, este readus la lumina in contextul zilelor noastre

2020-01-17 03:13:11

0