Capraru Oana

Membru din 16/07/2017

0

10

Drumul catre libertate - Yeonmi Park

Drumul catre libertate - Yeonmi Park

Este o carte impresionanta despre supravietuirea si scaparea din Coreea de Nord. Totusi mai socanta este aventura in China si traficul de persoane nestingherit care se intampla acolo. Mi se pare ca este pusa putin in umbra experienta din Coreea de Nord. Ea era oricum un copil in perioada aceea si nu cred ca stia cu adevarat toate aspectele politice ale regimului. Este de apreciat taria de care a dat dovada in deciziile luate. Sa nu uitam ca si noi am trecut prin comunism si nici la noi nu erau caini cu colaci in coada in ultima perioada a regimului si mare majoritatea tot se descurcau prin diferite metode.

2021-07-23 10:00:01

0

eBook Domnul Ibrahim si florile din Coran - Eric-Emmanuel Schmitt

O nuvela sensibila despre un baietel care traieste mai mult singur si isi gaseste un prieten in bacanul arab. Prezinta si tranzitia acestuia de la o religie la alta. Am citit nuvela dupa ce am citit ultimul roman al lui Eris Emmanuel, Jurnalul unei iubiri pierdute. In acesta prezinta relatia sa cu tatal sau, o relatia nu prea apropiata. In aceasta nuvele prezinta acelasi tipar al lipsei tatalui si neimplicarii afectiv emotionale

2021-03-19 06:00:01

0

Diavolul este politic corect - Savatie Bastovoi

Cartea se parcurge repede, insa este foarte pesimista in utopia ei. Probabil ca intr-un viitor, vreau sa cred ca indepartat, se va dori sa se ajunga la un asemenea scenariu apocaliptic de reducere voita si abominabila a populatiei. Este o continua lupta in carte intre negativism, si optimismul indus de credinta,care poate salva sufletul. Personajul principal evolueaza de la genul de om masina, ateu, la un om cu credinta in Dumnezeu si fara frica de moarte. Sunt multe idei prezentate in antiteza. Nu pot spune ca m-a impresionat excesiv cartea dar merita citita pentru a iti face o idee despre ce se vrea la nivel mondial de la populatie.

2021-03-07 09:00:01

0

Mancarea - Bebe cunoaste

Mancarea - Bebe cunoaste

Destul de simplista. Putea fi mai bogat colorata si imbogatita. Iaurtul si laptele sunt banale

2020-10-11 12:00:01

0

Mijloace de transport - Sunt mic si vreau sa aflu

Mijloace de transport uzuale, dar ar fi fost bine sa se prezinte si locatia acestora, pamant, aer, apa, subteran pentru ca bebelusul sa invete si acest lucru

2020-10-11 12:00:01

0

Tot ce nu ti-am spus - Celeste Ng

Tot ce nu ti-am spus - Celeste Ng

De mult nu am mai citit o carte atat de reusita. Sensibila, dramatica, cu momente de suspans. Desi este o poveste a anilor 70-80,situatia este actuala si in zilele nostre. Parinti care incearca sa se realizeze prin copiii lor uitand insa de dorintele acestora si sentimentele lor. Este trist pentru ca acesti copii sunt privati de independenta si traiesc intr-o lume a parintilor pe care tot timpul trebuie sa ii multumeasca la nivelul standardelor ireale. Merita citita si de acesti parinti.

2020-10-05 04:24:15

0

Natura - Bebe cunoaste

Natura - Bebe cunoaste

Carticele foarte frumoase cu pagini groase nu se rup usor in cazul in care bebe le ia in gura. Sunt asocieri de 2 poze. Puteau sa fie mai multe pagini

2020-08-06 03:54:14

0

Ciulinii Baraganului - Panait Istrati

Ciulinii Baraganului - Panait Istrati

O nuvela trista dar sensibila ce parcurge mai multe etape, de la inocenta copiilor fascinati de ciulini, la viata taranilor plina de lipsuri si in final la revolta acestora fata de nedreptatile si abuzurile mai marilor si ale ciocoilor. Parcursul este lin, dramatismul si tensiunea crescand spre final. Cartea este inclusa in programa scolara pentru clasa a VIII-a dar nu mi se pare usor de parcurs o asemenea lectura pentru un copil. E drept ca trebuie sa cunoasca adevarata istorie trista a taranilor asupriti si umiliti dar cred ca este mai degraba o lectura pentru adolescenti.

2020-06-05 04:00:08

0

Enigma Otiliei - George Calinescu

Enigma Otiliei - George Calinescu

Cartea este o capodopera, recitind-o ca adult mi se pare destul mai dificil de inteles pentru un adolescent. Sunt dezamagita insa pentru ca desi subiectul cartii este foartre frumos, este greu sa citesti printre atatea greseli de dactilografiere. Este pacat pentru ca acestea sunt capodopere literare care ar trebui sa se transmita din generatie in generatie fara artificii de scriere. Avantajul ca macar nu este tradusa din alta limba, sa se mai piarda si asa din continut...

2020-06-02 03:31:45

0

Inteligenta materiei - Dumitru Constantin Dulcan

O carte extraordinara, un adevarat compendiu cu informatii extrem de interesante si bine documentate cu exemple concrete. Aveam cartea in biblioteca de 1 an dar doar acum am simtit ca e momentul sa o citesc si nu imi pare rau. Cand am citit tutlul nu puteam sa imi dau seama exact despre ce avea sa contina cartea si nu am vrut sa citesc recenzii inainte ca sa nu stric placerea de o parcurgr. Merita fiecare pagina. Ofera o alta viziune asupra lumii si deschide mintile. Unele exemple sunt greu de crezut dar prin meditatie se pot deschide multe cai spre evolutie. Dupa ce am citit-o pot spune ca acum ma uit cu mult mai multa empatie la toate plantele si copacii pentru ca acum am inteles ca si ele/ei sufera.

2020-05-31 05:00:06

0